Conducerea unei echipe de profesionisti nu iese nimanui atunci cand este facuta la intamplare. Cu atat mai mult atunci cand vine vorba de echipe de seniori care lucreaza de mult timp impreuna. Cand vremurile sunt bune si economia este pe o panta ascendenta, cand moralul e bun si rezultatele vin relativ usor, cand disponibiltatea de cooperare este naturala – lucrurile sunt mai simple si merg mai mult de la sine. Dar astfel de perioade vin si pleaca repede. Care sunt 5 lucruri esentiale de care sa tii cont pentru ca echipa ta sa nu-ti dea dureri de cap?
În această perioadă, există o concurență puternică între companii pentru atragerea de talente și menținerea lor în cadrul organizației, mai ales într-o țară afectată de exodul masiv al absolvenților valoroși peste hotare. Când vorbim despre recrutarea de tineri profesori, sistemul de educație este în competiție, deși pare să nu o realizeze, cu un număr mare de firme din diferite domenii, care duc politici active și atractive de recrutare.
*Articol publicat pe Republica.ro
In peste 20 de ani in care am dezvoltat programe interne de leadership pentru clientii nostri am cunoscut un numar imens de lideri cheie, din toate domeniile si intr-o varietate mare de roluri. La liderii cheie din senior managementul organizatiilor ne-am gandit atunci cand am construit Executive Leadership Program (ELP)! Ca sa cunoastem mai bine acest profil ne-am adresat noua, apoi si lor o serie de intrebari. Ce fel de program open de leadership si-ar dori si de ce? Care sa fie temele centrale? Cum sa fie structurat? Ce tip de spatii de lucru ar dori? Pe cine si-ar dori sa aiba alaturi in grupele de lucru si cine sa le fie facilitatorii? Ai profilul potrivit pentru ELP? Afla din acest articol!
Liderii cheie ai organizatiei isi cunosc responsabilitatile de leadership pe care le au? Dana este de putin timp CEO-ul organizatiei locale a unei companii internationale si traieste acum in Romania. A fost directorul regional al unui mamut multinational, a locuit in afara tarii, dar a dorit sa se intoarca in Romania. Atat domeniul nou, cat si tema reconstructiei unei organizatii dupa multi ani in care aceasta fusese “confiscata” si “luata pe persoana fizica” de fostul CEO a facut ca misiunea care i s-a oferit sa i se para foarte interesanta. Contextul local pe care l-a gasit si conversatia pe care am avut-o cu ea cand mi-a solicitat sfatul, m-a inspirat sa scriu acest articol. Cum construiesti o noua generatie de lideri cheie?
Liderii cheie sunt cei care dau forta si vigoare unei companii! Indiferent de nivelul in care se afla in organizatie, ei stiu sa construiasca claritate chiar si in vremuri tulburi, aduc coerenta, aliniere si eficienta in munca operationala de zi cu zi. Liderii cheie sunt cei care stiu sa dezvolte sustinere pentru prioritatile organizatiei si intaresc loialitatea oamenilor buni. Liderii cheie conteaza azi mai mult ca oricand! De ce spun asta?
Mulți lideri își petrec o bună parte din zile în meeting-uri cu alți oameni – și totuși, ei se pot simți, uneori, izolați. Însă Executive Leadership Program, creat de profesioniștii de la Human Invest, oferă o oportunitate de conectare, de învățare și de dezvoltare alături de alte persoane aflate în poziții cheie în companiile lor.
*Articol publicat pe wearehr.ro.
Iulia Nartea este Country Manager la Stericycle si este alaturi de noi intr-o discutie sincera, despre ce a insemnat parcursul unui rol de CEO, despre experientele invatate si despre ce presupune sa conduci o echipa executiva, dar si despre ce presupune viata managerilor dintr-o organizatie.
Sabin Gilceava este fondatorul Leverage si are o experienta de peste 30 de ani in vanzari, negociere, training si consultanta. Imbunatatirea claritatii si a empatiei intr-un program de dezvoltare a competentelor de negociere ajuta orice lider sa creeze o echipa solida, bazata pe incredere si rezultate. Despre acest lucru ne vorbeste si Sabin in interviul de astazi.
„Etapa de vârstă 40 – 50 ani este etapa în care energia personală este la nivelul cel mai de jos din întreaga viață. Căutăm mai mult confort și mai multă stabilitate, simțim confuzie si nesiguranță în ceea ce privește viitorul, în locul ambițiilor de creștere vrem să conservăm cât mai bine statu-quo-ul și să optimizăm cât putem de mult eforturile. Ne preocupă mai mult prioritățile personale decât cele profesionale, suntem blocați în întrebări de tipul “dacă acum nu, atunci când””, spune Viorel Panaite, Managing Partner al companiei Human Invest.
*Articol publicat pe Republica.ro
“Mentalitatea de servant leadership este despre a pune accentul pe ceilalti mai degraba decat pe tine”, spune Ken Blanchard, fondatorul Ken Blanchard Companies (KBC). Ca parte a cercetarii pentru una din cartile lui recente “Servant Leadership in Action”, Ken Blanchard a studiat atat mentalitatea, cat si setul de abilitati de care au nevoie liderii care vor sa adopte autentic abordarea de leadership orientata catre ceilalti.
Inspirata de cartea “Puterea regretului – Cum sa mergi inainte privind in urma” de Daniel Pink, pe care am citit-o anul trecut, dar si de o conversatie recenta pe tema aceasta, vreau sa va propun la inceput de an o calatorie inapoi, trecand experientele profesionale ale anului trecut prin lentila regretului. Pare incitant? Care ar putea fi beneficiile acestei lentile? Ce lectii de viata le-ar putea aduce celor care au curajul sa stea in aceasta emotie?
Cand ma uit inainte catre 2023, vad un an al realismului si al satisfactiilor venite din sensul pe care il dam reusitelor noastre (si nu din rezultatele cantitative mai mari pe care am fi tentati sa ni le dorim). Aspiratiile pline de vanitate de tipul “am devenit cel mai mare” sau “sa devenim cel mai mare” si-au pierdut deja din atractivitate, le-am inteles capcanele si costurile, au devenit desuete. Pentru ca sunt aspiratii care nu aduc bucurii reale angajatilor! Sunt aspiratii care nu ii incarca cu energie proaspata, nu ii mobilizeaza, nu le intretine vitalitatea sau disponibilitatea de efort. Sunt aspiratii care nu fac dintr-o organizatie un angajator cautat. Ce ai putea face pentru a incepe cu dreptul acest an si pentru a construi angajamentul celor din echipa si din organizatia ta?
In 2022 am primit cred cele mai multe multumiri de la clientii nostri de cand imi aduc eu aminte! Nici nu am mai auzit si nici nu am mai primit in scris parca niciodata asa de frecvent mesaje de tipul: “Multumesc pentru tot ajutorul pe care ni-l dati!” sau “Impactul sprijinului vostru ne-a depasit asteptarile”! Ce a fost diferit in acest an?
Inca din lunile octombrie si noiembrie ale acestui an am inceput sa primim solicitari pentru programe de leadership development cu desfasurare in anul viitor. Unele brief-uri sunt foarte lungi si complexe, in care solicitantii doreau adevarate programe de MBA care ar fi trebuit sa se intample pe parcursul a 5 – 6 zile. Nimic mai risipitor! Abordarea noastra este intotdeauna simpla, eficace. Lucram din aproape-in-aproape, construind impreuna cu partenerii nostri directi in ritmul in care evouleaza real sistemele si oamenii cu care lucram. Nu cum am vrea noi sa evolueze sau cum ne imaginam noi ca vor evolua! Gasiti in acest articol temele prioritate de leadership development 2023, asa cum le vedem noi.
Angi Ionescu este Fondator si CEO la Clinica The Mind. In serviciile lor folosesc tot ce s-a dovedit valoros in domeniul psihologiei si psihiatriei. Metodele lor de tratament sunt la cele mai inalte standarde profesionale internationale. Am stat de vorba cu Angi despre cum ne putem mentine sanatatea mentala si emotionala, despre capacitate de care avem nevoie pentru a progresa si pentru a face fata acestor ani care au adus multa presiune.
Vremurile dificile dezvolta accelerat creativitatea oamenilor! Gasim abordari inedite si incitante, experimentele se fac in avalansa si iau locul practicilor traditionale, iar unele linii rosii de netrecut vreodata sunt date uitarii. Cand Robert K. Greenleaf a construit si a promovat in epoca moderna (mijlocul anii ’70) filozofia Servant Leadership a generat o adevarata revolutie organizationala! Prin acest lucru el a accelerat aparitia conversatiilor despre semnificatia muncii si autonomia in munca, despre rolul acestora in cresterea productivitatii si loialitatii angajatilor, in cresterea performantei organizationale. Ce este si ce nu este servant leadership?
Florin Grama este Director Business Services la Euromaster Group. Lansat in 2015, Euromaster Business Services este centrul de servicii partajate al Euromaster Group (Michelin Group) si ofera servicii de contabilitate, controlling, business intelligence, supply chain, data management, servicii de control intern si suport IT&SAP pentru toate entitatile Euromaster. L-am ascultat pe Florin vorbind in panelul conferintei despre cultura organizationala pe care Human Synergistics a organizat-o in aceasta toamna. Mi-au atras atentia vocea lui calda si tonul colaborativ cu care a vorbit despre transformarile dificile pe care le-a condus cu succes in mandatul sau si de aceea l-am invitat sa ne spuna mai multe despre beneficiile unei culturi organizationale constructive.
Te invitam online miercuri, 7 decembrie 2022, de la ora 11:00, la Intalnirea HR Partner cu tema “Executive Leadership Program – Human Invest” pentru a afla mai multe despre acest nou program.
Iuliana Stan este Managing Partner Human Synergistics Romania, ne cunoastem si lucram impreuna de peste 15 ani. Am adunat de-a lungul timpului sute de ore de conversatii impreuna despre tema culturii organizationale si beneficiile unei culturi constructive – pentru angajati, pentru echipe si pentru actionari. Am invatat multe de la Iuliana, ne sprijinim reciproc ori de cate ori putem, facem echipa buna impreuna. In acest interviu am invitat-o sa ne impartaseasca noutatile celei mai recente Cercetari Nationale de cultura organizationala pe care le-au facut publice in aceasta toamna.
Adrian Postelnicu este Managing Director la METRO.digital, companie cunoscuta in Romania. METRO.digital ofera servicii si consultanta IT si are ca scop revolutionarea intregii industrii. Am stat de vorba cu Adrian despre ce inseamna o cultura organizationala sanatoasa, ce beneficii aduce in randul echipei, dar si cum sustine rezultatele pe termen lung. Cateva din lectiile sale de leadership si recomandarile pe care le are pentru alti lideri ni le impartaseste in interviul de astazi.
Madalina Racovitan este Tax Partner & Head of People Services KPMG Romania si s-a alăturat echipei KPMG în 1999. Am reascultat-o recent pe Madalina vorbind in panelul conferintei pe care Human Synergistics a organizat-o in aceasta toamna. Asa cum o si stiam, vocea Madalinei a transmis realism, curaj si rigurozitate atunci cand a vorbit despre felul in care echipele executive ar putea aborda tema culturii organizationale astfel incat sa asigure consolidarea si coeziunea organizatiei pe care o conduc. Ca urmare, am invitat-o sa ne spuna mai multe in acest interviu.
Am stat de vorba cu Nevenca Doca, HR Senior Executive Director Banca Transilvania, despre cultura organizationala si progresele din cadrul organizatiei. Care au fost actiunile realizate in ultimii ani in banca si ce impact au avut acestea asupra evolutiei organizationale, aflati in interviul de astazi.
Auras Luchian este Field Force Manager la EGIS Pharmaceuticals PLC, fiind una dintre cele mai importante companii farmaceutice generice din Europa Centrala de Est. Activitatile companiei incorporeaza toate domeniile lantului valoric farmaceutic. Am stat de vorbă cu Auras pe subiectul relatiei dintre manageri si echipele lor, pe elementele care care stau la baza acestei relatii si cum ajung impreuna la rezultate profesionale si personale.
Perioade de incertitudini si schimbari economice au fost mai tot timpul, dar viteza cu care ele se desfasoara si propaga acum depaseste cu mult experientele anterioare. Cum se vad aceste schimbari si incertitudini din perspectiva managerilor? Cum ar putea face ei sa asigure suportul echipei, sa creeze un climat sigur si, in acelasi timp, sa se bucure impreuna de reusite?
Care sunt cele mai mari provocari la munca si ce v-ar ajuta sa fiti mai eficace? Ce va impiedica sa aveti succes? Cat timp petreceti cu sarcinile specifice de management? Acestea sunt temele adresate de The Ken Blanchard Companies® catre mai mult de 800 de lideri, prin Manager Challenges Survey 2022. Cu peste 70.000 de intrari analizate, raportul rezultat creeaza o imagine mai clara asupra vietii managerilor de azi. Care sunt principalele concluzii?
Gabriela Beres este Managing Director Central & Eastern Europe Puratos. Ma cunosc cu ea de multi ani. A facut mereu lucrurile din perspectiva unui scop mai mare, pentru un impact social pozitiv. Stiu ca investeste timp si ii indruma si pe cei cu care lucreaza direct sa dea sens eforturilor si contributiilor lor astfel incat munca sa fie mai mult decat un job. O munca cu “purpose” pare a fi busola ei. Am fost surprins placut de seriozitatea cu care manageri din companie s-au implicat si au lucrat recent impreuna intr-un workshop de leadership si de aceea am invitat-o pe Gabriela sa ne impartaseasca cateva lucruri din filozofia ei de leadership.
Cand inca eram sub o mai mare presiune a pandemiei si munca remote pentru angajatii din birouri incepea doar sa se contureze ca un nou normal, am acordat un interviu lui Sorin Pislaru, Redactor Sef la Ziarul Financiar (ZF). Sorin Pislaru era curios sa stie ce mijloace recomandam noi pentru ca echipele sa functioneze bine in acest nou context.
La inceputul concediului de vara am ales la intamplare o carte din biblioteca: “Cum am invatat sa ma bucur de valuri” de Alexandra Heminsley. Mi s-a parut ca are un titlu potrivit pentru sezon si ca are o energie buna. Am descoperit cu placere in ea o calatorie frumoasa, nu mereu usoara, a autoarei catre obiectivul ei de a inota in mare si apoi de a participa la o competitie de inot in ape deschise. Nu vreau sa va stric placerea lecturii cu detaliile procesului, cateva amuzante si auto-ironice, ci mai degraba sa scot in evidenta cateva aspecte cheie care mie mi-au atras atentia si care cred ca sunt importante pentru a obtine succesul in ceea ce ne propunem.
SAN DIEGO, CA—August 15, 2022—The Ken Blanchard Companies®, a global leader in management training, consulting, and coaching, was named the winner of a Silver Stevie® Award for Best New Product of the Year in the 19th Annual International Business Awards® today.
Ce trenduri in leadership vedem în urmatoarea perioada? Care sunt principalele provocari cu care se confrunta managerii de astazi, dupa o perioada cu nenumarate incercari in spatiul economic si in care conexiunea umana este tot mai scazuta? Care sunt realitatile cu care sunt pusi fata in fata acestia? Ce pot face organizatiile pentru a imbunatati mediul de lucru si a avea rezultate pe masura?