Servant Leadership: Pentru construirea unei societati morale

Marian Ochoa de Eribe este cunoscuta ca traducatoare in limba spaniola a unor opere majore ale literaturii romane. Este un adevarat ambasador si o mare admiratoare a culturii noastre, cu care a avut ocazia să faca cunostinta in timpul cand a predat la Universitatea Ovidius din Constanta. Acolo m-am si cunoscut cu ea, la inceputul anilor ’90, in timpul studentiei mele, iar de atunci a devenit parte din familia noastra. Este un partener de conversatie provocator, iar dezbaterile noastre se intind pe multe ore cand ne intalnim. Atmosfera apasatoare a razboiului oribil din Ucraina mi-a adus aminte de povestile ei despre felul in care societatea basca a trecut prin perioada de terorism a organizatiei separatiste ETA. Ce putem invata din istoria lor pentru propriul nostru compas moral din aceste vremuri?

Read More

Poveste de succes Wirtek: Academie de Leadership – Develop existing and future leaders

Wirtek este o companie daneza de outsourcing IT prezenta pe piata din 2001 si care ofera solutii software si produse de echipamente electronice. La inceputul anului 2021 Wirtek ne-a solicitat sa lucram impreuna pentru a crea si implementa o Academie de Leadership care sa sustina noii si viitorii manageri in rolul de leaderi de echipe functionale si eficiente.

Read More

Servant Leadership, Radu Predescu, Autonom: Mergi in mijlocul oamenilor fie ca te simti pregatit sau nu

Radu Predescu s-a alaturat echipei Autonom in 2015 cu rol de manager zonal de vanzari, iar astazi conduce divizia de leasing operational a grupului.

Pana atunci, de-a lungul celor 15 ani petrecuti in subunitati de Vanatori de Munte din Armata Romaniei, Radu a ocupat diverse pozitii de subofiter, de la comandant de grupa pana la Subofiter de Comanda de Batalion. A fost instructor NATO si este Militar Veteran, participand la trei misiuni de lupta (doua in Afganistan si una in Irak). Si-a completat studiile militare atat in Romania cat si peste hotare (Republica Ceha, SUA, Italia, Germania, Austria, Norvegia). Cu experienta lui militara, Radu ne-a impartasit in acest interviu cum a invatat sa aiba mai multa claritate privind ceea ce conteaza in perioade de presiune si cum sa ne conducem echipele pentru a creste rezilienta oamenilor.

Read More

The Leadership Challenge: Leadership-ul este un serviciu pe care il oferi, nu o pozitie pe care esti numit

Chris Nel ne este prieten si partener in proiectele de leadership Human Invest din 2006. Chris este dintre aceia care si-a pus puternic amprenta asupra spiritului companiei noastre prin prezenta sa langa noi in perioada in care ne conturam identitatea. Este co-fondator al Quest Leadership UK si Master Facilitator pentru programul “The Leadership Challenge”. A facut parte din Trupele Comando ale Marinei Regale Britanice si a luptat in Irlanda de Nord, Hong Kong, Cipru, Norvegia, Belize, Brunei si in conflictele din Golf. Acum lucreaza cu echipele executive ale organizatiilor FTSE / Fortune500, iar inainte de a fonda propria sa companie de consultanta si coaching, a fost partener in Tom Peters Company. Lectiile si recomandarile lui despre leadership in perioade de criza sunt azi mai valoroase ca oricand!

Read More

Servant Leadership: 6 strategii de leadership pentru dezvoltarea rezilientei

Cu o reputatie excelenta pe toate meridianele si intr-o diversitate foarte mare de medii de lucru (business, adminsitratie publica, militar, educatie, ONG, etc), co-autorii programului de leadership “The Leadership Challenge”, Jim Kouzes & Barry Posner ne propun 6 strategii prin care ii putem sprijini in vremuri tulburi pe cei pe care ii conducem. Iata-le in acest articol!

Read More

The Leadership Challenge: Ar fi potrivit sa incepem sa discutam despre humanship

Un interviu realizat de Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest.

In primavara lui 1992, ma gaseam pentru prima data in fata cu o persoana care avea rol de CEO. Dupa Revolutie incepusem sa citesc carti despre acesti “super-oameni” din marile corporatii si despre legendele despre ei, dar atunci il cunosteam personal pe primul, Marian (Mike) Popa, CEO Xerox Romania & Moldova la acea vreme. Erau ani tulburi pentru tanara societate romaneasca si aceasta intalnire si-a lasat puternic amprenta in mine. Anii au trecut, pasii ni s-au mai intersectat din cand in cand, dar de ceva vreme cautam sa construim impreuna programe de leadership care sa fie de folos executivilor si echipelor lor. L-am rugat acum pe Mike sa ne impartaseasca cum vede el reconstruirea vitalitatii retelei sociale a organizatiilor.

*interviul a fost realizat inaintea invaziei Rusiei in Ucraina.

Read More

Intareste sentimentul de siguranta in echipa pe care o conduci

Gandurile si atentia ne zboara constant catre agresivitatea de necrezut a Rusiei in Ucraina. Vremurile pe care le traim acum ne pun la incercare valorile si increderea in viitor. Viata ni s-a dat peste cap din noaptea invaziei, iar ceea ce vedem ca se intampla zilnic acolo ne aduce o stare de neliniste cum probabil nu am mai simtit pana acum. Ce am putea face ca manageri impreuna cu echipele noastre pentru a asigura tuturor un spatiu de echilibru mental si emotional?

Read More

Servant Leadership, Maria Badea – La Zentiva oamenii sunt inima companiei

Va invitam astazi sa parcurgeti un material despre inside-urile construirii culturii organizationale in Zentiva Romania, prin cuvintele Mariei Badea, HR Manager, Commercial Operations, Zentiva Romania. Maria vorbeste si scrie mereu cu mult entuziasm despre initiativele organizatiei de a construi un mediu de lucru si o cultura cat mai atractive. Are multe de povestit si este foarte mandra de rezultate. A fost foarte deschisa invitatiei noastre de a impartasi public din ceea ce se intampla pentru a obtine reusitele care ii bucura pe multi dintre angajati.

Read More

The Leadership Challenge – Rezilienta si adaptare sau despre cum fac cei care pica mereu in picioare

Catalin Mazilu este Operational Director (Executive Board Member) la Brico Depot Romania (part of Kingfisher Group) si are o experienta in zona de retail de peste 20 de ani. M-am cunoscut cu Catalin in anul 2002 cand am inceput sa dezvoltam programe de leadership pentru Bricostore Romania. El se pregatea atunci sa preia rolul de Store Manager. Am tinut amandoi aproape in toti acesti ani. L-am gasit de fiecare data in aceeasi masura ancorat in realitatile din jur, dar privind si spre posibilitatile pe care le-ar putea avea in viitor. A condus multe din momentele de schimbare si transformare ale organizatiei. L-am invitat sa ne impartaseasca felul in care se uita la anul 2022.

Read More

Poveste de Succes NN Romania: Construirea unei culturi de leadership si performanta

NN este parte dintr-un grup financiar international cu o istorie de peste 175 de ani si operatiuni in 19 tari. In Romania, NN este lider pe segmentele de asigurari de viata si pensii private, cu o prezenta locala de peste 24 de ani. Pe parcurs, compania si-a diversificat portofoliul de alternative pentru clienti, integrand si asigurari de sanatate si de locuinta in oferta comerciala. NN are aproape 2.000 de angajati si consultanti financiari și susţine peste 2,2 milioane de clienti de asigurari si pensii private din Romania sa protejeze tot ceea ce conteaza cel mai mult pentru ei.

Pentru a-si consolida capabilitatile de leadership care sustin performanta, NN Romania a dezvoltat un parteneriat cu Human Invest / Blanchard Romania incepand din 2018. 

Read More

Echipa noastra a fost desemnata Partner Of The Year 2021 de prestigioasa retea globala Ken Blanchard!

In cadrul Conferintei Globale Anuale Ken Blanchard de saptamana trecuta, echipa noastra a fost desemnata #PartnerOfTheYear2021 pentru intreaga activitate din 2021, recunoastere care se acorda anual unui singur Partener Global!! Este a 2-a oara in ultimii 5 ani cand echipa Romaniei primeste aceasta recunoastere de la un brand atat de prestigios!
Read More

Calitatea leadership-ului fiecarui angajat determina nivelul sentimentului de apartenenta din echipa

Sentimentul de apartenenta este pentru mine acelasi lucru cu sentimentul de afiliere si conectare autentica. “Casa ta este acolo unde te simti ca acasa”, spune o vorba din popor. *Un material scris pentru Business Magazin, editia ianuarie 2022

Unele din cele mai solide si apreciate cercetari recente pe aceasta tema sunt cele ale lui Edward Deci & Richard Ryan, in paradigma lor “Self-determination theory”. In sinteza, angajatii spun ca au un sentiment de apartenenta (“relatedness”, numit de cei doi) atunci cand stiu sa-si regaseasca scopul personal in scopul comun si misiunea echipei sau a organizatiei din care fac parte. Atunci cand se simt conectati la “ceva mai mare” decat ei – la scopul comun al echipei sau al organizatiei, in acest caz. Atunci cand se simt in siguranta, conectati cu cei din jur si relevanti pentru acestia: atunci cand simt ca vor sa aiba grija de altii si sa simta ca si cei cu care lucreaza le pasa de ei.

Ce lucruri simple ar putea face managerii sa cultive sentimentul de apartenenta in munca remote?

Read More

Viata in organizatii 2022: 5 intrebari si teme de leadership pentru inceputul anului

Intram intr-un an care ne readuce aminte ca sunt putine lucruri pe care le putem controla! Organizatiile au putine solutii pentru a obtine un nivel optim de implicare a angajatilor. Forta de munca este obosita psihic si emotional dupa presiunile, incertitudinile si schimbarile de directie din 2020 si 2021.

Reconfigurarile, achizitiile si restructurarile din aria organizatiilor mari au devenit stiri zilnice. Echipele se recupereaza si se aduna cu dificultate. Energia personala a oamenilor cheie din companiile antreprenoriale este si ea la un pret tot mai mare.

In acest context, care ar fi cateva din intrebarile si temele de leadership ale anului care incepe acum?

Read More

Tendinte cheie in 2022 | O discutie cu si despre leaderi si inovatie, alaturi de Richard Pound (Vice-President, The Ken Blanchard Companies)

Din conversatiile tale cu partenerii globali Blanchard, care sunt temele sau tendintele cheie pe care le vezi relevante pentru 2022?

In 2022 cred ca organizatia noastra se va indreapta acolo unde clientii nostri vor vrea sa mergem pentru a dezvolta lideri care inspira si a sustine un nivel de leadership de cea mai inalta calitate. Vom continua sa ne ascultam clientii si sa ne aducem experienta noastra legata de crearea programelor de leadership si capabilitatile noastre pentru a-i sustine in tot ceea ce isi propun.

Read More

Webinar: Becoming a Trusted Servant Leader, 26 ianuarie, ora 17:00

Webinar: Becoming a Trusted Servant Leader. Inscrie-te prin link-ul din acest articol. Valorile pe care le avem ne determina deciziile pe care le luam si felul in care (re)actionam. Liderilor carora le sunt clare valorile care ii ghideaza reusesc sa construiasca incredere. In acest webinar va invitam sa descoperiti cum ati putea intari sau reconstrui increderea in fata celor pe care ii conduceti!

Read More

Poveste de Succes LSEG Romania: Crearea unei culturi organizationale sanatoase si performante

(LSEG) London Stock Exchange Group Romania este un hub de tehnologie si operatiuni deschis in vara lui 2018. LSEG Romania deserveste cele 3 divizii ale companiei: Data & Analytics, Capital Markets si Post Trade, acoperind o gama larga de tehnologii, servicii web, cercetare, dezvoltare si functii corporate. Toate acestea sustin cultura grupului de a crea oportunitati, de a conecta profesionisti si de a oferi excelenta. LSEG Romania tocmai a anuntat ca isi creste echipa locala cu inca 100 specialisti, mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul lor de cariere: lseg.com/careers.

Read More
Engaging Learning

Webinar: Designing Engaging Learning for a Hybrid Work Environment

Webinar Designing Engaging Learning for a Hybrid Work Environment. Inscrie-te prin link-ul din acest articol. Pana in anul 2020 doar un procent foarte mic de angajati era obisnuit cu munca remote. Mai mult – foarte putine programe de training aveau componente virtuale cu adevarat utile si atractive. Putine erau cu adevarat adecvate pentru modul de lucru hibrid. Cei 2 ani de pandemie ne-au obligat sa incepem sa gandim in aceasta directie. Am invatat enorm prin proiectele desfasurate de noi in Romania, de la colegii nostri din intreaga lume. Care sunt lectiile noastre?

Read More

E nevoie de o intreaga societate pentru a transforma institutiile publice

Felul in care functioneaza institutiile publice ale unei tari reflecta felul in care functioneaza societatea in ansamblul ei. Ma uit la cateva teme de baza. La atentia pe care o arata eticii, colaborarii interne si serviciului public. La inventivitatea si disponibilitatea colectiva de a privi in viitor, la eficienta proceselor si a protocoalelor birocratice administrative. La curajul de a actiona si la capacitatea de efort voluntar. Sunt lucruri care fac dintr-o institutie publica fie o greutate inutil de carat in spate pentru societate, fie un sprijin real pentru o viata mai buna a cetatenilor ei.

Read More

Principalele concluzii ale survey-ului L&D Trends 2022

Gasiti in acest articol principalele concluzii ale survey-ului Learning & Development (L&D) Trends 2022 realizat de partenerii nostri Ken Blanchard Companies. Aceste concluzii au fost prezentate in webinarul din 17 noiembrie care a fost gazduit de Jay Campbell, Senior Vice President (SVP) Product and Content. La aceasta cercetare au fost invitati doar specialisti L&D din intreaga lume. Raspunsurile au venit atat de la companii cu pana in 1.000 de angajati, cat si de la companii cu peste 10.000 de angajati. 

Read More

Trenduri in Leadership 2022: Invitatie Webinar, 17 Noiembrie

Ce trenduri in leadership vedem noi pentru 2022? Ce teme comune vor dori sa adreseze organizatiile anul viitor? Ce anume din leadership-ul organizatiilor le vor face mai atractive pentru oamenii buni pe care si-i doresc? Cum se vor desfasura in 2022 programele de leadership: care componente vor fi in mediul virtual si care in sala fizica de clasa? Ce elemente de tehnologie au avut impact in 2021 si care vor continua sa fie folosite si anul care vine? Va invitam sa va inscrieti la webinarul nostru din 17 noiembrie pentru a arunca deja o privire catre anul viitor!

Read More

Poveste de succes Autodesk: Abordarea situationala SLII si Self Leadership

Cum putem dubla eficienta unui program de training folosind abordarea situationala prin programele complementare SLII si Self Leadership? Ca in orice relatie, exista doua elemente in dinamica manager-angajat. De cele mai multe ori asteptarile sunt diferite. Ambele parti trebuie insa sa lucreze impreuna pentru a crea un parteneriat bazat pe incredere si productiv. In cele mai multe organizatii, accentul initiativelor de training se pune doar pe dezvoltarea competentelor de leadership ale managerilor. Multi cred ca este suficient pentru ca managerii sa motiveze, sa dezvolte si sa imbunatateasca performanta oamenilor din echipele lor. Dar ce se intampla cu subordonatii directi?

Read More

Cultura organizationala in focus – Cercetarea Nationala 2021 – 2022

Sustinem Cercetarea Nationala 2021 – 2022 a prietenilor nostri Human Synergistics (HS) Romania. Cercetarea isi propune sa contureze profilul de cultura organizationala a companiilor romanesti. Tema cultura organizationala a devenit mai clara pentru multi profesionisti din Romania odata cu raspandirea metodologiei HS si in tara noastra incepand din prima parte a anilor 2000. Suntem printre pionierii care au adoptat de atunci filozofia si instrumentele pe care care HS le propune. Am sprijinit si prima Cercetarea Nationala pe care au realizat-o in 2009. Vrei sa contribui si tu la aceasta a doua editie? Participarea la aceasta cercetare nu implica niciun cost financiar din partea ta! Ce trebuie sa faci si cum poti beneficia?

Read More

The Leadership Challenge – De ce chiar si firmele mici si mijlocii au nevoie de manageri cu competente de leadership?

Doar companiile mari si corporatiile au nevoie de manageri cu abilitati bune de leadership sau si firmele mici si mijlocii? Leadership-ul este esential atunci cand vorbim de evolutia oricarei companii. Leadership-ul si calitatea acestuia determina pozitionarea pe o traiectoria de crestere chiar si a firmelor mici si mijlocii implicand angajatii si motivandu-i sa participe cat mai mult si sa colaboreze mai bine pentru obtinerea progreselor urmarite.

Read More

Adapt to Change – Ce putem schimba pentru un sentiment mai bun de satisfactie la locul de munca?

Elena Marineci este Senior Consulting Associate si este parte din istoria companiei de peste 15 ani. De cand o cunoastem, cauta mereu intrebari care sa-i aduca energie proaspata, iar in proiectele sale trezeste curiozitatea celor cu care lucreaza catre perspective, unghiuri si abordari inedite. Cu totii facem acum eforturi mari sa ne adaptam la ritmul nebun al vietii de zi cu zi si am invitat-o sa ne impartaseasca felul in care ea se uita la tema asta si cum vede felul in care oamenii reusesc sa se adapteze la schimbare.

Read More

The Leadership Challenge – Construirea increderii in modelul hibrid

Florin Schiopu este COO al Profi, reteaua de retail cu cea mai mare extindere geografica din Romania. A implinit de curand 10 ani in companie, iar primul sau rol aici a fost manager de zona. Vorbeste mereu cu multa mandrie de reusitele avute in toti acesti ani alaturi de echipele din care a facut parte si ia foarte in serios tema dezvoltarii sale personale si profesionale continue, chiar si in pozitia pe care o are acum. Ne-am cunoscut cu ocazia programelor de leadership pe care le derulam pentru reteaua Profi si l-am invitat sa ne impartaseasca cum vede ele cateva din temele de actualitate din organizatii. 

Read More

The Leadership Challenge – Un nivel ridicat de angajament al echipei directoriale este o provocare continua pentru fiecare CEO

Mircea Vlah este de peste 7 ani CEO al Dumagas Transport SA – companie antreprenoriala de transporturi si logistica. Cunoscandu-ne din facultate, stiam ca Mircea este profilul de om curios, deschis si dornic sa invete mereu ceva nou. Asa este si acum! M-a surprins insa placut echipa de top management pe care o conduce direct. A fost implicata peste asteptarile mele in programul de leadership desfasurat impreuna si si-a folosit din plin suisurile si coborasurile de-a lungul anilor ca sa isi ia lectii pentru viitor. Descoperiti in interviul care urmeaza, cateva din solutiile pe care Mircea le-a gasit utile pentru a-si mentine echipa manageriala dedicata intr-un domeniu de activitate extrem de incercat!

Read More

Capacitatea conversationala ne determina capacitatea de influenta

Capacitatea conversationala este o competenta esentiala a muncii in echipa, atunci cand e nevoie de viteza mare de lucru, cu atat mai mult in cadrul proiectelor si a echipelor agile. Care sunt costurile pe care ni le aduce capacitatea conversationala scazuta? Ca sa ne bucuram cu adevarat de reusite personale si profesionale avem nevoie de anumite convingeri, de capacitatea de a purta dialog si de a interactiona intr-un anumit fel.

Read More