Cum sa trecem la Motivatia Optima? Motivatia este in centrul a tot ceea ce facem, dar nu toate motivatiile sunt la fel! Pentru a avea sentimentele de semnificatie si de sens pe care le cautam, rezilienta de care avem nevoie, trebuie sa stim sa ne alegem motivatiile potrivite. Calitatea vietii profesionale si personale este determinata de calitatea motivatiilor reale pe care le avem!
Presiunile regionale si globale din perioada prin care trecem, provocarile locale, preocuparea scazuta pentru “self-awareness” si egourile care sufera ale unor manageri pot degrada chiar si cea mai productiva echipa de senior leadership! EGO-urile afectate erodeaza intentiile constructive, fac sa infloreasca conversatiile defensive in echipa, blocheaza gasirea unor solutii simple si scad productivitatea echipei. Un astfel de EGO – “in deficit” – adica fie mandrie exagerata, fie frica exagerata sau o combinatie dintre ele, distorsioneaza imaginea liderilor asupra importantei propriilor lor idei si blocheaza echipa! Cum ai putea aborda prin team-coaching astfel de atitudini intr-o echipa de senior leadership?
Fara ca liderii cheie sa fie sustinuti si bine pregatiti, o organizatie este cu fata la trecut, nu la viitor. Fara ei in preajma si prezenti, oamenii depun minimul de efort, au un angajament scazut, isi directioneaza energia de la scopul comun spre interese individuale. Fara ei, oamenii mimeaza implicarea si de aceea initiativele si proiectele esentiale se misca cu greutate, consuma si risipesc inutil resurse sau se sting in liniste. Liderii cheie conteaza azi mai mult ca oricand! Cum sa ii valorizam cel mai bine? Cum sa-i sprijinim pentru a nu face implozie sub presiunea vremurilor si a celor mai dificile proiecte in care sunt implicati?
Echipa care nu functioneaza da multe dureri de cap managerului ei! Va spun insa din experienta ca foarte multi manageri nu stiu ce sa faca cand se intalnesc cu o astfel de situatie. Multi se lamenteaza, sunt indignati, dau vina pe calitatea oamenilor sau pe conditiile de munca oferite de organizatie, pe alti sefi. De cele mai multe ori acesti manageri sunt defensivi intr-o astfel de situatie. Adica, fie devin agresivi si autoritari, incercand sa solutionexe in forta situatia in care se afla echipa, fie sunt pasivi – solidarizandu-se si victimizandu-se odata cu aceasta sau prefacandu-se ca problema nu exista. Ce ar trebuie sa faca insa un manager intr-o astfel de situatie?
Cum iti alegi motivatiile de care ai nevoie? Avem mereu o motivatie pentru care facem ceea ce facem. Participarea la o sedinta care ni se pare stupida, o intalnire de lucru pe care o abia asteptam, o prezentare in fata unui grup sau o intalnire unu-la-unu cu un membru al echipei, si asa mai departe – pentru toate activitatile avem o motivatie. Care motivatii ne aduc insa angajament, satisfactii, energie pozitiva si proaspata, si care motivatii ne scad nivelul de wellbeing?
Organizatiile arata deja foarte diferit fata de cum le-a cunoscut societatea in ultimii 50 de ani. In toata aceasta perioada miza principala a managementului a fost sa creeze valoare pentru actionari. Acum, managerilor de la toate nivelurile li se solicita sa continue sa aiba o preocupare mare pentru productivitate, eficienta si profitabilitate, la care sa adauge preocuparea pentru teme noi, precum wellbeing-ul celor pe care ii conduc! De ce practicile Servant Leadership sunt tot mai cautate in ultimii ani pentru asta?
Andreea Stanescu este General Manager London Stock Exchange Group Romania (LSEG Romania). Vocea si tonul Andreei mi-au atras atentia prin felul in care si-au lasat amprenta la deschiderea unui program de leadership construit impreuna. Am simtit in interventia ei generozitate si pragmatism deopotriva, autenticitate si forta, modestie si viziune strategica. Este motivul pentru care am invitat-o sa fie co-facilitator in programul nostru open Executive Leadership Program (ELP) si sa realizam un al doilea interviu pe blogul nostru. De ce este esential sa sustinem liderii cheie din senior managementul organizatiilor?
Conducerea unei echipe de profesionisti nu iese nimanui atunci cand este facuta la intamplare. Cu atat mai mult atunci cand vine vorba de echipe de seniori care lucreaza de mult timp impreuna. Cand vremurile sunt bune si economia este pe o panta ascendenta, cand moralul e bun si rezultatele vin relativ usor, cand disponibiltatea de cooperare este naturala – lucrurile sunt mai simple si merg mai mult de la sine. Dar astfel de perioade vin si pleaca repede. Care sunt 5 lucruri esentiale de care sa tii cont pentru ca echipa ta sa nu-ti dea dureri de cap?
În această perioadă, există o concurență puternică între companii pentru atragerea de talente și menținerea lor în cadrul organizației, mai ales într-o țară afectată de exodul masiv al absolvenților valoroși peste hotare. Când vorbim despre recrutarea de tineri profesori, sistemul de educație este în competiție, deși pare să nu o realizeze, cu un număr mare de firme din diferite domenii, care duc politici active și atractive de recrutare.
*Articol publicat pe Republica.ro
In peste 20 de ani in care am dezvoltat programe interne de leadership pentru clientii nostri am cunoscut un numar imens de lideri cheie, din toate domeniile si intr-o varietate mare de roluri. La liderii cheie din senior managementul organizatiilor ne-am gandit atunci cand am construit Executive Leadership Program (ELP)! Ca sa cunoastem mai bine acest profil ne-am adresat noua, apoi si lor o serie de intrebari. Ce fel de program open de leadership si-ar dori si de ce? Care sa fie temele centrale? Cum sa fie structurat? Ce tip de spatii de lucru ar dori? Pe cine si-ar dori sa aiba alaturi in grupele de lucru si cine sa le fie facilitatorii? Ai profilul potrivit pentru ELP? Afla din acest articol!
Liderii cheie ai organizatiei isi cunosc responsabilitatile de leadership pe care le au? Dana este de putin timp CEO-ul organizatiei locale a unei companii internationale si traieste acum in Romania. A fost directorul regional al unui mamut multinational, a locuit in afara tarii, dar a dorit sa se intoarca in Romania. Atat domeniul nou, cat si tema reconstructiei unei organizatii dupa multi ani in care aceasta fusese “confiscata” si “luata pe persoana fizica” de fostul CEO a facut ca misiunea care i s-a oferit sa i se para foarte interesanta. Contextul local pe care l-a gasit si conversatia pe care am avut-o cu ea cand mi-a solicitat sfatul, m-a inspirat sa scriu acest articol. Cum construiesti o noua generatie de lideri cheie?
Liderii cheie sunt cei care dau forta si vigoare unei companii! Indiferent de nivelul in care se afla in organizatie, ei stiu sa construiasca claritate chiar si in vremuri tulburi, aduc coerenta, aliniere si eficienta in munca operationala de zi cu zi. Liderii cheie sunt cei care stiu sa dezvolte sustinere pentru prioritatile organizatiei si intaresc loialitatea oamenilor buni. Liderii cheie conteaza azi mai mult ca oricand! De ce spun asta?
Mulți lideri își petrec o bună parte din zile în meeting-uri cu alți oameni – și totuși, ei se pot simți, uneori, izolați. Însă Executive Leadership Program, creat de profesioniștii de la Human Invest, oferă o oportunitate de conectare, de învățare și de dezvoltare alături de alte persoane aflate în poziții cheie în companiile lor.
*Articol publicat pe wearehr.ro.
Iulia Nartea este Country Manager la Stericycle si este alaturi de noi intr-o discutie sincera, despre ce a insemnat parcursul unui rol de CEO, despre experientele invatate si despre ce presupune sa conduci o echipa executiva, dar si despre ce presupune viata managerilor dintr-o organizatie.
Sabin Gilceava este fondatorul Leverage si are o experienta de peste 30 de ani in vanzari, negociere, training si consultanta. Imbunatatirea claritatii si a empatiei intr-un program de dezvoltare a competentelor de negociere ajuta orice lider sa creeze o echipa solida, bazata pe incredere si rezultate. Despre acest lucru ne vorbeste si Sabin in interviul de astazi.
„Etapa de vârstă 40 – 50 ani este etapa în care energia personală este la nivelul cel mai de jos din întreaga viață. Căutăm mai mult confort și mai multă stabilitate, simțim confuzie si nesiguranță în ceea ce privește viitorul, în locul ambițiilor de creștere vrem să conservăm cât mai bine statu-quo-ul și să optimizăm cât putem de mult eforturile. Ne preocupă mai mult prioritățile personale decât cele profesionale, suntem blocați în întrebări de tipul “dacă acum nu, atunci când””, spune Viorel Panaite, Managing Partner al companiei Human Invest.
*Articol publicat pe Republica.ro
“Mentalitatea de servant leadership este despre a pune accentul pe ceilalti mai degraba decat pe tine”, spune Ken Blanchard, fondatorul Ken Blanchard Companies (KBC). Ca parte a cercetarii pentru una din cartile lui recente “Servant Leadership in Action”, Ken Blanchard a studiat atat mentalitatea, cat si setul de abilitati de care au nevoie liderii care vor sa adopte autentic abordarea de leadership orientata catre ceilalti.
Inspirata de cartea “Puterea regretului – Cum sa mergi inainte privind in urma” de Daniel Pink, pe care am citit-o anul trecut, dar si de o conversatie recenta pe tema aceasta, vreau sa va propun la inceput de an o calatorie inapoi, trecand experientele profesionale ale anului trecut prin lentila regretului. Pare incitant? Care ar putea fi beneficiile acestei lentile? Ce lectii de viata le-ar putea aduce celor care au curajul sa stea in aceasta emotie?
Cand ma uit inainte catre 2023, vad un an al realismului si al satisfactiilor venite din sensul pe care il dam reusitelor noastre (si nu din rezultatele cantitative mai mari pe care am fi tentati sa ni le dorim). Aspiratiile pline de vanitate de tipul “am devenit cel mai mare” sau “sa devenim cel mai mare” si-au pierdut deja din atractivitate, le-am inteles capcanele si costurile, au devenit desuete. Pentru ca sunt aspiratii care nu aduc bucurii reale angajatilor! Sunt aspiratii care nu ii incarca cu energie proaspata, nu ii mobilizeaza, nu le intretine vitalitatea sau disponibilitatea de efort. Sunt aspiratii care nu fac dintr-o organizatie un angajator cautat. Ce ai putea face pentru a incepe cu dreptul acest an si pentru a construi angajamentul celor din echipa si din organizatia ta?
In 2022 am primit cred cele mai multe multumiri de la clientii nostri de cand imi aduc eu aminte! Nici nu am mai auzit si nici nu am mai primit in scris parca niciodata asa de frecvent mesaje de tipul: “Multumesc pentru tot ajutorul pe care ni-l dati!” sau “Impactul sprijinului vostru ne-a depasit asteptarile”! Ce a fost diferit in acest an?
Inca din lunile octombrie si noiembrie ale acestui an am inceput sa primim solicitari pentru programe de leadership development cu desfasurare in anul viitor. Unele brief-uri sunt foarte lungi si complexe, in care solicitantii doreau adevarate programe de MBA care ar fi trebuit sa se intample pe parcursul a 5 – 6 zile. Nimic mai risipitor! Abordarea noastra este intotdeauna simpla, eficace. Lucram din aproape-in-aproape, construind impreuna cu partenerii nostri directi in ritmul in care evouleaza real sistemele si oamenii cu care lucram. Nu cum am vrea noi sa evolueze sau cum ne imaginam noi ca vor evolua! Gasiti in acest articol temele prioritate de leadership development 2023, asa cum le vedem noi.
Angi Ionescu este Fondator si CEO la Clinica The Mind. In serviciile lor folosesc tot ce s-a dovedit valoros in domeniul psihologiei si psihiatriei. Metodele lor de tratament sunt la cele mai inalte standarde profesionale internationale. Am stat de vorba cu Angi despre cum ne putem mentine sanatatea mentala si emotionala, despre capacitate de care avem nevoie pentru a progresa si pentru a face fata acestor ani care au adus multa presiune.
Vremurile dificile dezvolta accelerat creativitatea oamenilor! Gasim abordari inedite si incitante, experimentele se fac in avalansa si iau locul practicilor traditionale, iar unele linii rosii de netrecut vreodata sunt date uitarii. Cand Robert K. Greenleaf a construit si a promovat in epoca moderna (mijlocul anii ’70) filozofia Servant Leadership a generat o adevarata revolutie organizationala! Prin acest lucru el a accelerat aparitia conversatiilor despre semnificatia muncii si autonomia in munca, despre rolul acestora in cresterea productivitatii si loialitatii angajatilor, in cresterea performantei organizationale. Ce este si ce nu este servant leadership?
Florin Grama este Director Business Services la Euromaster Group. Lansat in 2015, Euromaster Business Services este centrul de servicii partajate al Euromaster Group (Michelin Group) si ofera servicii de contabilitate, controlling, business intelligence, supply chain, data management, servicii de control intern si suport IT&SAP pentru toate entitatile Euromaster. L-am ascultat pe Florin vorbind in panelul conferintei despre cultura organizationala pe care Human Synergistics a organizat-o in aceasta toamna. Mi-au atras atentia vocea lui calda si tonul colaborativ cu care a vorbit despre transformarile dificile pe care le-a condus cu succes in mandatul sau si de aceea l-am invitat sa ne spuna mai multe despre beneficiile unei culturi organizationale constructive.
Te invitam online miercuri, 7 decembrie 2022, de la ora 11:00, la Intalnirea HR Partner cu tema “Executive Leadership Program – Human Invest” pentru a afla mai multe despre acest nou program.
Iuliana Stan este Managing Partner Human Synergistics Romania, ne cunoastem si lucram impreuna de peste 15 ani. Am adunat de-a lungul timpului sute de ore de conversatii impreuna despre tema culturii organizationale si beneficiile unei culturi constructive – pentru angajati, pentru echipe si pentru actionari. Am invatat multe de la Iuliana, ne sprijinim reciproc ori de cate ori putem, facem echipa buna impreuna. In acest interviu am invitat-o sa ne impartaseasca noutatile celei mai recente Cercetari Nationale de cultura organizationala pe care le-au facut publice in aceasta toamna.
Adrian Postelnicu este Managing Director la METRO.digital, companie cunoscuta in Romania. METRO.digital ofera servicii si consultanta IT si are ca scop revolutionarea intregii industrii. Am stat de vorba cu Adrian despre ce inseamna o cultura organizationala sanatoasa, ce beneficii aduce in randul echipei, dar si cum sustine rezultatele pe termen lung. Cateva din lectiile sale de leadership si recomandarile pe care le are pentru alti lideri ni le impartaseste in interviul de astazi.
Madalina Racovitan este Tax Partner & Head of People Services KPMG Romania si s-a alăturat echipei KPMG în 1999. Am reascultat-o recent pe Madalina vorbind in panelul conferintei pe care Human Synergistics a organizat-o in aceasta toamna. Asa cum o si stiam, vocea Madalinei a transmis realism, curaj si rigurozitate atunci cand a vorbit despre felul in care echipele executive ar putea aborda tema culturii organizationale astfel incat sa asigure consolidarea si coeziunea organizatiei pe care o conduc. Ca urmare, am invitat-o sa ne spuna mai multe in acest interviu.
Am stat de vorba cu Nevenca Doca, HR Senior Executive Director Banca Transilvania, despre cultura organizationala si progresele din cadrul organizatiei. Care au fost actiunile realizate in ultimii ani in banca si ce impact au avut acestea asupra evolutiei organizationale, aflati in interviul de astazi.
Auras Luchian este Field Force Manager la EGIS Pharmaceuticals PLC, fiind una dintre cele mai importante companii farmaceutice generice din Europa Centrala de Est. Activitatile companiei incorporeaza toate domeniile lantului valoric farmaceutic. Am stat de vorbă cu Auras pe subiectul relatiei dintre manageri si echipele lor, pe elementele care care stau la baza acestei relatii si cum ajung impreuna la rezultate profesionale si personale.