Self Leadership, Ionut Galatanu: Managerii trebuie sa stie ce asteptari sa comunice oamenilor si cum sa o faca

Ionut Galatanu este acum Director National de Vanzari Alliance Healthcare Romania, companie la care lucreaza de peste 13 ani. Ne-am cunoscut in 2010 cu ocazia workshop-ului de leadership SLII pe care il conduceam atunci si am tinut aproape in anii care au urmat. Riguros, serios, un adevarat team-player, cu un simt al umorului care merita descoperit, Ionut a inteles bine cat de mult conteaza adoptarea unui limbaj comun de leadership in echipele de sales. Si-a asumat cu multi ani in urma un rol de indrumator al celor care se alatura companiei. Este azi unul din directorii cheie ai organizatiei si un ambasador autentic al filozofiei de self leadership. Care sunt lectiile de self leadership pe care le pune in practica in companie?

Relatia dintre oameni cu organizatiile in care ei lucreaza are o noua dinamica in zilele noastre. Sentimentul de apartenenta este tot mai slab, interactiunile sociale dintre colegi tot mai rare si tratate cu mai putina relevanta, perioada dificila prin care trecem a uzat disponibilitatea de a face eforturi suplimentare. In opinia ta, cum crezi ca vor evolua relatiile dintre oameni si organizatii? Ce crezi ca devine invechit si pe cale sa dispara? Care sunt lucrurile noi care simti ca asteapta sa se nasca in aceasta relatie in viitor?

Ionut Galatanu (stanga), Director National de Vanzari Alliance Healthcare Romania, invitat la Leadership Breakfast Human Invest: Cum ma ajuta SLII® sa castig ca manager sustinerea oamenilor de sales

Ultimii doi ani au fost atipici, ne-am reconsiderat cu totii prioritatile si atitudinea fata de profesie, fata de munca in general, fata de organizatiile pentru care lucram. Sunt de parere ca sentimentul de apartenenta variaza foarte mult de la caz la caz, depinde de modul in care companiile au fost dispuse/capabile sa se adapteze la noua realitate si sa lucreze cu oamenii, depinde de calitatea managerilor de care dispune fiecare organizatie. Munca de acasa si distantarea sociala au determinat interactiuni intre colegi mai numeroase (timpul alocat sedintelor/teleconferintelor a crescut considerabil in pandemie), insa mai reci, axate in mod special pe business si mai putin pe latura individuala, a dezvoltarii personale.

Probabil ca putini pot anticipa cu exactitate ce se va intampla in continuare, personal cred ca perioada prin care am trecut reprezinta inceputul unei noi ere a relatiilor angajati-organizatii. Nu cred ca mai putem discuta despre revenirea la situatia de dinainte de pandemie, ci de adaptarea la noua realitate si la noul mod de a opera si de a lucra. Este posibil ca organizatiile si angajatii, managerii si echipele lor, sa devina mai apropiati decat inainte in ceea ce priveste cunoasterea si intelegerea reciproca, conexiunea, valorile impartasite, increderea. Am sentimentul ca in viitor oamenii vor cauta nu numai companii la care sa se angajeze, ci si manageri alaturi de care sa lucreze!

Calitatea relatiei dintre manageri si cei pe care acestia ii conduc determina in mare masura felul in care oamenii dau sens muncii pe care o fac si aduc un nivel mai mare de dedicare si angajament. Si managerii si cei pe care acestia ii conduc sunt responsabili in masuri similare de calitatea parteneriatului dintre ei, de felul in care lucreaza impreuna. Cum ar putea companiile sa cultive mindset-ul si competentele de self leadership in cultura lor organizationala? Din experienta ta, in ce fel ar beneficia managerii si organizatiile?

Sunt de parere ca avem nevoie, acum mai mult ca oricand, de manageri care sa fie capabili sa creeze conexiuni puternice intre organizatie si angajati, sa duca responsabilitatea individuala a fiecarui angajat la un nivel superior, sa redefineasca notiunea de self leadership. Este des intalnita perceptia ca managerul este responsabil cu initiativele, deciziile si solutiile potrivite, insa cred ca este foarte important ca managerii sa lucreze in sensul cresterii responsabilitatii individuale, proactivitatii, maturizarii profesionale. Mi-am exprimat de multe ori opinia conform careia calitatea unui manager este definita si de modul in care echipa sa performeaza in lipsa acestuia pe perioade determinate (concedii, deplasari etc), cred ca cea mai profitabila investitie a unui manager este in dezvoltarea echipei sale.

Companiile sunt compuse din oameni si depinde in primul rand de disponibilitatea top managerilor de a investi resurse in aceasta zona, o investitie absolut necesara, in opinia mea, acolo unde se doreste performanta. Si pentru ca un astfel de subiect e cu bataie lunga (e greu de crezut ca poti cultiva mindset si competente de self leadership de pe o luna pe alta), cred ca va conta foarte mult stabilitatea echipelor si modul in care managerii vor reusi sa alinieze caractere diferite. Este foarte posibil ca noua realitate cu care ne confruntam (interactiunile fizice mai reduse, munca de acasa etc)  sa accelereze efortul companiilor, al managerilor sai, de a cultiva competente de self leadership, nu prea ai alternative, daca doresti performanta. Ca si lideri individuali, avem nevoi, dorinte, aspiratii, vise, dar totodata e ceva care ne misca in mod deosebit si uneori nu realizam ce anume. Calitatea unui bun manager, in opinia mea, este de a-l ajuta pe cel cu care lucreaza sa descopere acel ceva, iar asta este posibil prin comunicare, cunoastere, conexiune.

Susan Fowler, co-autorul programului Self Leadership, despre impactul acestuia in organizatii:

Ne stim de ceva ani si ai o mare experienta in rolul in care esti. Care sunt intrebarile vii de leadership pe care le ai tu in aceasta perioada? Care sunt lectiile de leadership pe care aceasta perioada dificila ti le transmite?

Daca acum 10-15 ani banii reprezentau o proportie covarsitoare din motivatia angajatilor, cred ca realitatea actuala e mult diferita. Nu ca banii nu ar mai conta sau ca nu ar reprezenta in continuare principala motivatie pentru unii, insa este evident faptul ca nu mai reprezinta singura preocupare, ca exista o multitudine de alte aspecte pe care angajatii le urmaresc atunci cand isi cauta un loc de munca: siguranta, timp liber, colectiv placut, conditii de munca, beneficii diverse etc. Iar asta face mai provocatoare si interesanta misiunea unui manager, cu atat mai mult cu cat varietatea motivatiilor creste permanent. Una dintre temele extrem de actuale este legata de metodele prin care companiile reusesc sa raspunda motivatiilor din ce in ce mai diverse ale angajatilor.

Esenta companiilor o reprezinta oamenii care lucreaza acolo, altfel ar fi vorba doar despre active si pasive. Se vorbeste de foarte multi ani despre importanta unei echipe, a unei adevarate familii la locul de munca. Insa parca niciodata aceste cuvinte n-au avut greutate mai mare ca in ultimii doi ani. Managerii care acorda atentie acestui subiect cauta constant actiunile cele mai potrivite care pot facilita formarea si inchegarea unei adevarate echipe la locul de munca.

Suntem diversi, viziunea fiecaruia conteaza si este foarte importanta adaptarea constanta, tocmai de aceea teme precum abordarea situationala in leadership si self leadership sunt inca de actualitate si probabil ca vor ramane mult timp de aici incolo. Cum aliniem nevoile, asteptarile si ideile fiecaruia, tot mai noi si diferite in ultima perioada, sunt preocupari specifice majoritatii managerilor.

Descarca White Paper Developing Self Leaders: A Competitive Advantage for Organizations

[Self Leadership] Madalina Filipoiu, Oracle: “Nu am obține rezultate de top fără un nivel ridicat de autonomie, împuternicire și libertate de decizie”

#SelfLeadership: Cristina Otel, Learning & Development Manager Oracle Romania: “Daca nu exista incredere de ambele parti in relatia manager-subaltern, nu cred ca ne putem astepta la rezultate foarte bune”

Limbajul comun de leadership SLII + Self Leadership incurajeaza proactivitatea, intiativa si cresterea responsabilitatii in companie

Self Leadership: 3 asteptari legitime pe care le are managerul tau de la tine

Poveste de succes Autodesk: Abordarea situationala SLII si Self Leadership

Ce se intampla cand patru generatii trebuie sa lucreze impreuna. Cum influenteaza azi millennials stilul de leadership din organizatii

Ionela Moldovan

Training and Development Manager (2011 - prezent) / Orange Romania

"Orange Romania colaboreaza cu Human Invest din anul 2008 in vederea dezvoltarii de competente manageriale si de leadership. lnterventiile de invatare au avut un succes dovedit, acesta din urma nefiind bazat exclusiv pe reactia initiala participantilor, ci si pe impactul in performanta organizatiei, respectiv masura in care cunostintele devin competente care sustin obiective de business. Pentru Orange Romania, Human Invest este mai mult decat un furnizor de training, este un partener dispus sa contribuie cu valoare adaugata inainte, in timpul si dupa interventia de invatare.”

Violeta Cartis

Training Manager / Celestica Romania

“In parteneriat cu Human Invest, Celestica Romania inceput in 2010 un program de dezvoltare a competentelor manageriale adresat managerilor, team leaderilor si specialistilor cu potential de dezvoltare. Recomandam compania Human Invest, deoarece ne este si in prezent un partener de incredere pentru construirea si dezvoltarea de programe de formare profesionala si organizationala."

Radu Perianu

Comercial Director / Synevo Romania & SEE

“Relatia de parteneriat cu Human Invest este construita in timp si am apreciat tot timpul calitatea programelor oferite, cat si abordarea profesionista din timpul sesiunilor. Consideram ca SLII este un program de baza, practic si util in procesele manageriale unu-la-unu.”

Corina Petcu

HR Business Partner / NN

„Apreciem la Human Invest calitatea metodologiei propuse, intelegerea si adaptarea la contextul si nevoile colegilor din program, flexibilitatea, orientarea catre gasirea celor mai bune solutii.”

Viorica Pacurar

Director National de Vanzari / NN

„Pe tot parcursul initiativelor desfasurate impreuna, am apreciat foarte mult relatia de parteneriat si implicarea Human Invest pentru a intelege cat mai bine contextul in care ne gasim noi ca echipa, inainte de fiecare interactiune, asa incat sa plieze programul pe specificul si nevoile noastre.”

Georgiana Dragnea

Human Resources Specialist / WIRTEK

„Leadership Academy a reprezentat o ocazie buna pentru ca multi dintre colegii nostri sa aiba acces la informatii interesante, pe de o parte, iar pe de alta, sa isi consolideze comportamente sau sa isi traseze noi directii in stilul de leadership. Suportul echipei Human Invest, disponibilitatea lor si deschiderea de a adapta cursul pe nevoile noastre au fost foarte importante in aceasta calatorie de invatare.”

Alina Cimpean

Training Manager / Plexus Services Romania

„Human Invest a implementat aceste programe de leadership cu un nivel inalt de profesionalism, fiind mereu orientati catre calitate si impact in procesul de invatare. Cursurile au fost percepute ca fiind foarte utile si practice, participantii apreciind continutul si structura informatiilor. In cadrul acestui parteneriat noi am apreciat experienta trainerilor, calitatea programelor folosite, flexibilitatea si capacitatea de a raspunde nevoilor noastre, cat si buna organizare a sesiunilor.”