Poveste de succes Hella Romania: Academie de Leadership

HELLA Romania, producator de talie internationala in domeniul automotive, ne-a solicitat in 2017 sa lucram impreuna la design-ul si implementarea unei Academii Interne de Leadership care sa sustina dezvoltarea managerilor, cu focus pentru managerii care au pana in 3 ani in roluri de leadership. Acest program, dezvoltat sub denumirea de Basic Leadership Program, a tintit sa asigure o serie de standarde globale (alinierea la abordarea grupului HELLA a fost esentiala) si in acelasi timp sa ofere o experienta de invatare relevanta pentru participanti, avand in vedere specificul local. In 2021 programul a continuat in mediul virtual urmarind aceeasi structura ca editiile din sala de clasa, dar in sesiuni de lucru de cate 2 ore. 

Peste 350 de manageri au beneficiat de acest program din 2017 pana in prezent, imbunatatindu-si abordarea personala in ceea ce priveste comunicarea, leadership-ul si lucrul in echipa. Academia a fost proiectata astfel incat sa ofere continut valoros si activitati pentru exersarea competentelor cheie pentru organizatie: comunicare, colaborare, leadership, prioritizare, delegare si conflict management. Echipa noastra a fost formata din 5 facilitatori, fiecare dintre ei insotind mai multe grupe, de la un capat la altul al programului.

Programul prin care a trecut fiecare din managerii participanti a cuprins modulele Developing Your Leadership Point of View, Leading Yourself and Others (The SLII Experience), Leadership Communication (Listening Skills & Conversational Capacity, Feedback & Building Trust), Leading Teams (Building Effective Working Relationships in a Team, The Five Behaviors of a Highly Cohesive Team) si coaching individual.

Iata mai jos ce au spus cativa din managerii participanti la program:

 

Alexandru Cosmin Ghincea, Head of Electronics Design / Project Manager

Ce s-a schimbat in modul in care privesti dupa program managementul echipei? Am inceput sa ma raportez diferit fata de membrii echipei in functie de nivelul de dezvoltare si de nevoile fiecaruia. Am inteles ca nivelul de atentie si de ghidare de care colegii mei au nevoie este diferit in functie de nivelul de cunostinte pe care il au (S1-S2-S3-S4).

Povesteste-ne o situatie in care ai aplicat cu succes modelul si conversatiile de leadership SLII si acest lucru a avut un impact pozitiv in echipa/ organizatie. In trecut a existat o situatie in care un membru al echipei a devenit demotivat si ulterior ales sa plece din echipa. In urma training-ului am inteles ca persoana respectiva se afla ca nivel de dezvoltare in zona D2, unde motivatia si entuziasmul scad de obicei. Probabil nu a fost suficient sustinut in momentul cand avea nevoie. Ulterior am angajat un nou coleg, fata de care am avut alta abordare, sustinandu-l in momentele dificile, sfatuindu-l cand simteam ca se poate abate de la drumul lui. Drept urmare colegul s-a integrat perfect in echipa, iar astazi este un membru de echipa pe care ne putem baza.

In ce fel consideri ca s-a schimbat stilul tau de management si de comunicare in urma sesiunilor de training si coaching la care ai participat? Am devenit putin mai rabdator, am inteles ca exista tipologii diferite de leadership, am constientizat tipologia mea iar asta m-a ajutat sa stiu cum sa ma raportez in relatie cu colegii mei. Toate acestea au contribuit la imbunatatirea comunicarii cu colegii, atat in cadrul echipei de management, cat si in cadrul echipei de proiect.


Mihai Radu Pirvulescu Danu, Corporate Quality Services Team Manager

Ce ai invatat/ descoperit despre tine prin acest program? Unii oameni sunt nascuti cu abilitati de manager, pe cand altii, prin munca si perseverenta pot ajunge sa le dobandeasca. Dupa parcurgerea programului, am descoperit ca eu sunt undeva la mijloc. M-a ajutat sa ma pozitionez si sa-mi mapez punctele forte, precum si segmentele unde as putea aduce o imbunatatire.

Ce sfaturi/ sugestii ai oferi unui alt manager la inceput de drum – pentru a-si creste echipa, nivelul de energie, de motivatie, cat si performanta? Un manager la inceput de drum ar trebui in primul rand sa isi descopere si sa isi cunoasca echipa. Identificarea nevoilor, precum si a abilitatil or fiecarui om din echipa sunt principiale pentru ca acea echipa sa functioneze cat mai bine. Cresterea echipei, nivelul de energie si performanta vor fi asigurate doar prin motivare

Ce ti-ai propus sa schimbi pe viitor la abordarea ta in ceea ce priveste conducerea echipei tale? Sunt unul dintre managerii norocosi, cu o echipa matura, foarte bine structurata si organizata. Colaborarea eficienta pe care am avut-o de-a lungul timpului cu toti membrii echipei, a fost ingredientul cheie pentru a ajunge astazi la aceasta performanta. Nu as schimba abordarea, in schimb, cu orice provocare aparuta in echipa, voi incerca sa aduc un plus de valoare, folosindu-mi punctele forte descoperite in cadrul programului.


Mihai Alin Bitea, Knowledge Team Leader

Care a fost pentru tine valoarea adaugata cea mai importanta adusa de acest program? Pentru mine cea mai importanta valoarea adusa de acest program, consta in faptul ca am reusit sa-mi inteleg mai bine oamenii din echipa. Acest lucru este posibil datorita unei cunoasteri mai bune a fiecarui membru din echipa, astfel incat echipa sa dea randament maxim (per total).

Care sunt oamenii cheie care te-au influentat si ti-au modelat abordarea ta actuala cu privire la leadership? Este greu de raspuns la aceasta intrebare; raspunsul este complex. Pe parcursul timpului am intalnit mai multe persoane, din mai multe arii profesionale si nu numai. A fi lider nu inseamna neaparat a avea o cariera de top, ci inseamna a construi oameni, a invata/ a ajuta un om sa devina mai bun. Am avut posibilitatea sa intalnesc multi oameni de acest fel, de aceea nu pot nominaliza. Dar, pentru mine personal, baza abordarii mele actuale de leadership au pus-o unii membri din familia mea si unii profesori.

Ce convingeri limitative ai identificat si lucrezi pentru a le schimba? Una din convingerile limitative este aceea de a fi autodidact. Pentru ca sa te dezvolti pe tine insuti, este nevoie sa inveti permanent. Deci, este nevoie sa ascult mai mult si parerea celor din jurul meu, iar ulterior sa iau decizia corecta.


HELLA este o companie de familie cu expansiune globală, listată la bursă, cu peste 125 de locații în 35 de țări. Cu vânzări în valoare de 5,8 miliarde de euro în anul fiscal 2019/2020 și 36.000 de angajați, grupul german este unul dintre cei mai importanți furnizori din industria automotive. HELLA dezvoltă și produce componente și sisteme de iluminat și electronice fiind un partener pentru producătorii din industria automotive de mai bine de un secol. În plus, în segmentul său de Special Applications, HELLA dezvoltă, produce și comercializează produse de iluminat și electronice pentru vehicule specializate.