Cu o reputatie excelenta pe toate meridianele si intr-o diversitate foarte mare de medii de lucru (business, adminsitratie publica, militar, educatie, ONG, etc), co-autorii programului de leadership “The Leadership Challenge”, Jim Kouzes & Barry Posner ne propun 6 strategii prin care ii putem sprijini in vremuri tulburi pe cei pe care ii conducem. Iata-le in acest articol!
Contributia Getei la dezvoltarea echipei noastre si la rezultatele pe care le avem este nepretuita. Etica si dedicarea ei ne aduna impreuna si ne inspira pe toti, iar prin energia pe care o are face mereu ca lucrurile sa progreseze!
Un interviu realizat de Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest.
In primavara lui 1992, ma gaseam pentru prima data in fata cu o persoana care avea rol de CEO. Dupa Revolutie incepusem sa citesc carti despre acesti “super-oameni” din marile corporatii si despre legendele despre ei, dar atunci il cunosteam personal pe primul, Marian (Mike) Popa, CEO Xerox Romania & Moldova la acea vreme. Erau ani tulburi pentru tanara societate romaneasca si aceasta intalnire si-a lasat puternic amprenta in mine. Anii au trecut, pasii ni s-au mai intersectat din cand in cand, dar de ceva vreme cautam sa construim impreuna programe de leadership care sa fie de folos executivilor si echipelor lor. L-am rugat acum pe Mike sa ne impartaseasca cum vede el reconstruirea vitalitatii retelei sociale a organizatiilor.
*interviul a fost realizat inaintea invaziei Rusiei in Ucraina.
Gandurile si atentia ne zboara constant catre agresivitatea de necrezut a Rusiei in Ucraina. Vremurile pe care le traim acum ne pun la incercare valorile si increderea in viitor. Viata ni s-a dat peste cap din noaptea invaziei, iar ceea ce vedem ca se intampla zilnic acolo ne aduce o stare de neliniste cum probabil nu am mai simtit pana acum. Ce am putea face ca manageri impreuna cu echipele noastre pentru a asigura tuturor un spatiu de echilibru mental si emotional?
Va invitam astazi sa parcurgeti un material despre inside-urile construirii culturii organizationale in Zentiva Romania, prin cuvintele Mariei Badea, HR Manager, Commercial Operations, Zentiva Romania. Maria vorbeste si scrie mereu cu mult entuziasm despre initiativele organizatiei de a construi un mediu de lucru si o cultura cat mai atractive. Are multe de povestit si este foarte mandra de rezultate. A fost foarte deschisa invitatiei noastre de a impartasi public din ceea ce se intampla pentru a obtine reusitele care ii bucura pe multi dintre angajati.
The Leadership Challenge – Rezilienta si adaptare sau despre cum fac cei care pica mereu in picioare
Catalin Mazilu este Operational Director (Executive Board Member) la Brico Depot Romania (part of Kingfisher Group) si are o experienta in zona de retail de peste 20 de ani. M-am cunoscut cu Catalin in anul 2002 cand am inceput sa dezvoltam programe de leadership pentru Bricostore Romania. El se pregatea atunci sa preia rolul de Store Manager. Am tinut amandoi aproape in toti acesti ani. L-am gasit de fiecare data in aceeasi masura ancorat in realitatile din jur, dar privind si spre posibilitatile pe care le-ar putea avea in viitor. A condus multe din momentele de schimbare si transformare ale organizatiei. L-am invitat sa ne impartaseasca felul in care se uita la anul 2022.
NN este parte dintr-un grup financiar international cu o istorie de peste 175 de ani si operatiuni in 19 tari. In Romania, NN este lider pe segmentele de asigurari de viata si pensii private, cu o prezenta locala de peste 24 de ani. Pe parcurs, compania si-a diversificat portofoliul de alternative pentru clienti, integrand si asigurari de sanatate si de locuinta in oferta comerciala. NN are aproape 2.000 de angajati si consultanti financiari și susţine peste 2,2 milioane de clienti de asigurari si pensii private din Romania sa protejeze tot ceea ce conteaza cel mai mult pentru ei.
Pentru a-si consolida capabilitatile de leadership care sustin performanta, NN Romania a dezvoltat un parteneriat cu Human Invest / Blanchard Romania incepand din 2018.
In cadrul Conferintei Globale Anuale Ken Blanchard de saptamana trecuta, echipa noastra a fost desemnata #PartnerOfTheYear2021 pentru intreaga activitate din 2021, recunoastere care se acorda anual unui singur Partener Global!! Este a 2-a oara in ultimii 5 ani cand echipa Romaniei primeste aceasta recunoastere de la un brand atat de prestigios!
Calitatea leadership-ului fiecarui angajat determina nivelul sentimentului de apartenenta din echipa
Sentimentul de apartenenta este pentru mine acelasi lucru cu sentimentul de afiliere si conectare autentica. “Casa ta este acolo unde te simti ca acasa”, spune o vorba din popor. *Un material scris pentru Business Magazin, editia ianuarie 2022
Unele din cele mai solide si apreciate cercetari recente pe aceasta tema sunt cele ale lui Edward Deci & Richard Ryan, in paradigma lor “Self-determination theory”. In sinteza, angajatii spun ca au un sentiment de apartenenta (“relatedness”, numit de cei doi) atunci cand stiu sa-si regaseasca scopul personal in scopul comun si misiunea echipei sau a organizatiei din care fac parte. Atunci cand se simt conectati la “ceva mai mare” decat ei – la scopul comun al echipei sau al organizatiei, in acest caz. Atunci cand se simt in siguranta, conectati cu cei din jur si relevanti pentru acestia: atunci cand simt ca vor sa aiba grija de altii si sa simta ca si cei cu care lucreaza le pasa de ei.
Ce lucruri simple ar putea face managerii sa cultive sentimentul de apartenenta in munca remote?
Intram intr-un an care ne readuce aminte ca sunt putine lucruri pe care le putem controla! Organizatiile au putine solutii pentru a obtine un nivel optim de implicare a angajatilor. Forta de munca este obosita psihic si emotional dupa presiunile, incertitudinile si schimbarile de directie din 2020 si 2021.
Reconfigurarile, achizitiile si restructurarile din aria organizatiilor mari au devenit stiri zilnice. Echipele se recupereaza si se aduna cu dificultate. Energia personala a oamenilor cheie din companiile antreprenoriale este si ea la un pret tot mai mare.
In acest context, care ar fi cateva din intrebarile si temele de leadership ale anului care incepe acum?
Din conversatiile tale cu partenerii globali Blanchard, care sunt temele sau tendintele cheie pe care le vezi relevante pentru 2022?
In 2022 cred ca organizatia noastra se va indreapta acolo unde clientii nostri vor vrea sa mergem pentru a dezvolta lideri care inspira si a sustine un nivel de leadership de cea mai inalta calitate. Vom continua sa ne ascultam clientii si sa ne aducem experienta noastra legata de crearea programelor de leadership si capabilitatile noastre pentru a-i sustine in tot ceea ce isi propun.
Webinar: Becoming a Trusted Servant Leader. Inscrie-te prin link-ul din acest articol. Valorile pe care le avem ne determina deciziile pe care le luam si felul in care (re)actionam. Liderilor carora le sunt clare valorile care ii ghideaza reusesc sa construiasca incredere. In acest webinar va invitam sa descoperiti cum ati putea intari sau reconstrui increderea in fata celor pe care ii conduceti!
(LSEG) London Stock Exchange Group Romania este un hub de tehnologie si operatiuni deschis in vara lui 2018. LSEG Romania deserveste cele 3 divizii ale companiei: Data & Analytics, Capital Markets si Post Trade, acoperind o gama larga de tehnologii, servicii web, cercetare, dezvoltare si functii corporate. Toate acestea sustin cultura grupului de a crea oportunitati, de a conecta profesionisti si de a oferi excelenta. LSEG Romania tocmai a anuntat ca isi creste echipa locala cu inca 100 specialisti, mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul lor de cariere: lseg.com/careers.
Despre un an peste asteptari in vremuri de pandemie si despre cum am devenit cea mai apreciata companie din Europa in reteaua partenerilor nostri globali, The Ken Blanchard Companies. Ceea ce a inceput ca unul din cei mai impredictibili ani, s-a transformat intr-o poveste de succes ale carei lectii doresc sa vi le impartasesc aici.
Webinar Designing Engaging Learning for a Hybrid Work Environment. Inscrie-te prin link-ul din acest articol. Pana in anul 2020 doar un procent foarte mic de angajati era obisnuit cu munca remote. Mai mult – foarte putine programe de training aveau componente virtuale cu adevarat utile si atractive. Putine erau cu adevarat adecvate pentru modul de lucru hibrid. Cei 2 ani de pandemie ne-au obligat sa incepem sa gandim in aceasta directie. Am invatat enorm prin proiectele desfasurate de noi in Romania, de la colegii nostri din intreaga lume. Care sunt lectiile noastre?
Felul in care functioneaza institutiile publice ale unei tari reflecta felul in care functioneaza societatea in ansamblul ei. Ma uit la cateva teme de baza. La atentia pe care o arata eticii, colaborarii interne si serviciului public. La inventivitatea si disponibilitatea colectiva de a privi in viitor, la eficienta proceselor si a protocoalelor birocratice administrative. La curajul de a actiona si la capacitatea de efort voluntar. Sunt lucruri care fac dintr-o institutie publica fie o greutate inutil de carat in spate pentru societate, fie un sprijin real pentru o viata mai buna a cetatenilor ei.
Gasiti in acest articol principalele concluzii ale survey-ului Learning & Development (L&D) Trends 2022 realizat de partenerii nostri Ken Blanchard Companies. Aceste concluzii au fost prezentate in webinarul din 17 noiembrie care a fost gazduit de Jay Campbell, Senior Vice President (SVP) Product and Content. La aceasta cercetare au fost invitati doar specialisti L&D din intreaga lume. Raspunsurile au venit atat de la companii cu pana in 1.000 de angajati, cat si de la companii cu peste 10.000 de angajati.
Ce trenduri in leadership vedem noi pentru 2022? Ce teme comune vor dori sa adreseze organizatiile anul viitor? Ce anume din leadership-ul organizatiilor le vor face mai atractive pentru oamenii buni pe care si-i doresc? Cum se vor desfasura in 2022 programele de leadership: care componente vor fi in mediul virtual si care in sala fizica de clasa? Ce elemente de tehnologie au avut impact in 2021 si care vor continua sa fie folosite si anul care vine? Va invitam sa va inscrieti la webinarul nostru din 17 noiembrie pentru a arunca deja o privire catre anul viitor!
Cum putem dubla eficienta unui program de training folosind abordarea situationala prin programele complementare SLII si Self Leadership? Ca in orice relatie, exista doua elemente in dinamica manager-angajat. De cele mai multe ori asteptarile sunt diferite. Ambele parti trebuie insa sa lucreze impreuna pentru a crea un parteneriat bazat pe incredere si productiv. In cele mai multe organizatii, accentul initiativelor de training se pune doar pe dezvoltarea competentelor de leadership ale managerilor. Multi cred ca este suficient pentru ca managerii sa motiveze, sa dezvolte si sa imbunatateasca performanta oamenilor din echipele lor. Dar ce se intampla cu subordonatii directi?
Sustinem Cercetarea Nationala 2021 – 2022 a prietenilor nostri Human Synergistics (HS) Romania. Cercetarea isi propune sa contureze profilul de cultura organizationala a companiilor romanesti. Tema cultura organizationala a devenit mai clara pentru multi profesionisti din Romania odata cu raspandirea metodologiei HS si in tara noastra incepand din prima parte a anilor 2000. Suntem printre pionierii care au adoptat de atunci filozofia si instrumentele pe care care HS le propune. Am sprijinit si prima Cercetarea Nationala pe care au realizat-o in 2009. Vrei sa contribui si tu la aceasta a doua editie? Participarea la aceasta cercetare nu implica niciun cost financiar din partea ta! Ce trebuie sa faci si cum poti beneficia?
Doar companiile mari si corporatiile au nevoie de manageri cu abilitati bune de leadership sau si firmele mici si mijlocii? Leadership-ul este esential atunci cand vorbim de evolutia oricarei companii. Leadership-ul si calitatea acestuia determina pozitionarea pe o traiectoria de crestere chiar si a firmelor mici si mijlocii implicand angajatii si motivandu-i sa participe cat mai mult si sa colaboreze mai bine pentru obtinerea progreselor urmarite.
Elena Marineci este Senior Consulting Associate si este parte din istoria companiei de peste 15 ani. De cand o cunoastem, cauta mereu intrebari care sa-i aduca energie proaspata, iar in proiectele sale trezeste curiozitatea celor cu care lucreaza catre perspective, unghiuri si abordari inedite. Cu totii facem acum eforturi mari sa ne adaptam la ritmul nebun al vietii de zi cu zi si am invitat-o sa ne impartaseasca felul in care ea se uita la tema asta si cum vede felul in care oamenii reusesc sa se adapteze la schimbare.
Refacerea legaturilor dintre oameni este azi una din prioritatile esentiale ale organizatiilor. Interviu acordat de Viorel Panaite pentru Republica. Oamenii “lupta” in functie de cat de mult ii apreciaza pe cei de langa ei. Nu pentru profitul companiei unde lucreaza, nu pentru șefii lor, ci pentru sentimentul de camaraderie.
Florin Schiopu este COO al Profi, reteaua de retail cu cea mai mare extindere geografica din Romania. A implinit de curand 10 ani in companie, iar primul sau rol aici a fost manager de zona. Vorbeste mereu cu multa mandrie de reusitele avute in toti acesti ani alaturi de echipele din care a facut parte si ia foarte in serios tema dezvoltarii sale personale si profesionale continue, chiar si in pozitia pe care o are acum. Ne-am cunoscut cu ocazia programelor de leadership pe care le derulam pentru reteaua Profi si l-am invitat sa ne impartaseasca cum vede ele cateva din temele de actualitate din organizatii.
Mircea Vlah este de peste 7 ani CEO al Dumagas Transport SA – companie antreprenoriala de transporturi si logistica. Cunoscandu-ne din facultate, stiam ca Mircea este profilul de om curios, deschis si dornic sa invete mereu ceva nou. Asa este si acum! M-a surprins insa placut echipa de top management pe care o conduce direct. A fost implicata peste asteptarile mele in programul de leadership desfasurat impreuna si si-a folosit din plin suisurile si coborasurile de-a lungul anilor ca sa isi ia lectii pentru viitor. Descoperiti in interviul care urmeaza, cateva din solutiile pe care Mircea le-a gasit utile pentru a-si mentine echipa manageriala dedicata intr-un domeniu de activitate extrem de incercat!
Capacitatea conversationala este o competenta esentiala a muncii in echipa, atunci cand e nevoie de viteza mare de lucru, cu atat mai mult in cadrul proiectelor si a echipelor agile. Care sunt costurile pe care ni le aduce capacitatea conversationala scazuta? Ca sa ne bucuram cu adevarat de reusite personale si profesionale avem nevoie de anumite convingeri, de capacitatea de a purta dialog si de a interactiona intr-un anumit fel.
HELLA Romania, producator de talie internationala in domeniul automotive, ne-a solicitat in 2017 sa lucram impreuna la design-ul si implementarea unei Academii Interne de Leadership care sa sustina dezvoltarea managerilor, cu focus pentru managerii care au pana in 3 ani in roluri de leadership. Acest program, dezvoltat sub denumirea de Global Leadership Program (GLA), a tintit sa asigure o serie de standarde globale (alinierea la abordarea grupului HELLA a fost esentiala) si in acelasi timp sa ofere o experienta de invatare relevanta pentru participanti, avand in vedere specificul local. In 2021 programul a continuat in mediul virtual urmarind aceeasi structura ca editiile din sala de clasa, dar in sesiuni de lucru de cate 2 ore. Din 2022 programul continua F2F.
The Leadership Challenge: Studiu Gallup – Romania pe locul 1 in Europa de Est in 2020, cu cel mai mare procent de salariati cu adevarat dedicati la locul de munca
30% din salariatii organizatiilor din Romania intervievati au afirmat in 2020 ca sunt cu adevarat dedicati si angajati la locul de munca pe care il au – cel mai mare scor din Europa de Est (regiune care a avut in 2020 o medie de 23%). Facut recent public in 2021, studiul Gallup arata ca in 2020, la nivel global, doar 20% din salariati s-au declarat cu adevarat dedicati la locul de munca. In 2019 acest procent a fost de 22%, iar in 2018 de 19%. Tot in 2020, in regiunea US si Canada, procentul angajatilor cu adevarat dedicati a fost de 34% (fata de 32% in 2019), iar in Europa de Vest de 11% (fata de 10% in 2019).
În munca de la distanţă, liderii s-au confruntat cu provocări precum coordonarea echipelor, motivarea angajaţilor sau modalităţile în care să păstreze un echilibru între muncă şi viaţa personală. Planurile de risc, care alteori erau necesare doar pentru respectarea unor proceduri, au fost scoase din sertare şi puse în aplicare anul trecut, iar relaţia dintre angajat şi angajator s-a consolidat. *Articol featured in Business Magazin.
„Prin 2005-2006, îmi aduc aminte că partenerii noștri, Blanchard, din SUA, ne spuneau că ei, din State, livrează și conduc programe online în toată lumea. La vremea aceea, nici nu puteam concepe așa ceva, nu credeam că este posibil. Mă gândeam că pe calculator scriu mailuri, proiectez, scriu algoritmi sau o prezentare. Dar nu puteam să-mi imaginez că mă duc la un curs pe calculator”, povestește Viorel Panaite, managing partner al Human Invest. *Articol semnat de Viorel Panaite pentru Republica.ro