Self Leadership: 3 asteptari legitime pe care le are managerul tau de la tine
A invata sa fii un bun membru de echipa si sa-sti dezvolti competente de self leadership este la fel de important – daca nu poate mai important – decat sa fii un bun manager.
A invata sa sustii o autoritate superioara, fie ca aceasta este managerul tau din organizatie, un antrenor sportiv, actul constitutiv sau scopul comun al unei echipe – reflecta adevarate calitati de lider, reflecta maturitate individuala. Observand jocul unei echipe performante, observandu-i antrenamentele acesteia, putem invata multe despre cum am putea avea o viata mai buna, cu mai multe satisfactii in companiile unde lucram, la “cluburile” unde suntem legitimati.
Inainte de orice, intr-un joc de echipa, regulile de joc, asteptarile pe care le are antrenorul sunt discutate in public, in sedintele de antrenament in vestiar sau pe teren. Transparenta care se creaza astfel aduce coeziune in echipa si fiecare vede mai bine legatura dintre rolul sau, obiectivele sale si obiectivele echipei. Intr-o organizatie, prima responsabilitate a unui manager este sa comunice asteptarile pe care le are de la echipa sa si acestea sa fie puse in practica, iar odata agreate ele nu se mai negociaza, nu se mai contesta, nu se cauta portite pentru a le pacali sau a mima executarea lor.
Iata mai jos 3 asteptari legitime pe care le are managerul tau de la tine
Sa-ti aliniezi scopul, obiectivele si prioritatile individuale de la munca la scopul comun, atata timp cat faci parte din acea echipa
Sunt parca tot mai rare companiile in care managerii sunt preocupati de construirea si castigarea angajamentului pentru un scop comun, dar existenta acestuia depinde in egala masura si de atitudinea si competentele membrilor echipei. Responsabilitatea construirii si sustinerii acestuia este in egala masura la ambele parti, manager si membru al echipei. Maturitatea individuala este reflectata si de modul in care stii sa-ti aliniezi prioritatile individuale la scopul comun.
Alinierea genereaza ritm, energie creatoare si conectare, iar conectarea o calitate mai buna a vietii si rezultate superioare. Intr-un sport de echipa, ca procesele de joc sa functioneze, antrenorul formeaza echipa cu cei care pun scopul comun inaintea intereselor individuale, cu cei care se vad pe ei in slujba echipei si nu fac ca munca echipei sa fie in slujba intereselor lor individuale.
Sa stii sa-ti activezi motivatia necesara unui efort sustinut, pentru a asigura rezultatele asteptate de la tine
Un manager te poate sprijini sa-ti gasesti motivatia necesara, dar in niciun caz nu te poate el motiva. Solicita-i in schimb sprijin in a-ti gasi optica potrivita cu care sa te uiti la ceea ce faci astfel incat sa fii mai entuziast, mai creativ in rezolvarea problemelor, mai proactiv, mai angajat in ceea ce ai de facut. Motivatia optima ofera prospetime, optimism, incredere, forta de a depasi obstacolele si provocarile, dar gasirea ei este o responsabilitate personala a fiecarui membru al echipei si necesita preocupare individuala de a deprinde abilitatile necesare.
In sport exista zicala ca “asa cum te antrenezi, asa vei juca” si intensitatea antrenamentelor e cel putin egala cu cea a jocurilor oficiale. Intr-un mod similar, managerii asteapta ca nivelul de motivare si determinare al celor pe care ii conduc sa fie independent de natura sarcinii sau a proiectului. De multe ori, observand cum se comporta angajatii in situatii aparent fara mare importanta, managerii cu experienta iau deciziile cu privire la cine merita sa conduca sau cine va fi invitat in urmatorul proiect “vedeta”.
Sa ceri regulat opinia pe progresele pe care le fac si pe calitatea rezultatelor pe care le ai
Responsabilitatea calitatii si a productivitatii relatiei cu managerul tau este si la tine si la el. Nivelul de angajament fata de obiectivele echipei se reflecta si in nivelul de preocupare pentru imbunatatirea continua a standardelor tale personale, a standardelor tale de lucru. Ca manager ma astept de la cei din echipa sa-si conduca propriul proces de crestere, sa ma implice si sa-mi ceara opinia atat pe calitatea proceselor lor de lucru, cat si pe calitatea rezultatelor. Masura in care un om din echipa solicita feedback si recomandari de imbunatatire de la cei din jur, de la managerul direct, arata masura in care el sustine echipa, masura in care arata cat de mult conteaza cei cu care lucreaza.
Construirea echipei este doar in proportie de jumatate o responsabilitate a managerului ei, cealalta jumatate din responsabilitate revine fiecarui membru al echipei, echipei ca intreg.
Felul in care echipa isi supervizeaza singura propria activitate si rezultatele, fara sa astepte asta de la managerul ei, felul in care oamenii din echipa se sustin unul pe altul in momentele de invatare, felul in care echipa protejeaza valorile grupului si sustine un scop comun, reflecta nivelul ei de maturitate, reflecta calitatea managerului pe care il merita.
Articol aparut in wall-street.ro.
Descarca White Paper Developing Self Leaders: A Competitive Advantage for Organizations
Descarca eBook: SIX WAYS TO SUPERCHARGE YOUR NEXT ONE-ON-ONE WITH YOUR BOSS. Set the course for your professional future!