Self Leadership: 3 asteptari legitime pe care le are managerul tau de la tine

A invata sa fii un bun membru de echipa este la fel de important – daca nu poate mai important – decat sa fii un bun manager.

A invata sa sustii o autoritate superioara, fie ca aceasta este managerul tau din organizatie, un antrenor sportiv, actul constitutiv sau scopul comun al unei echipe – reflecta adevarate calitati de lider, reflecta maturitate individuala. Observand jocul unei echipe performante, observandu-i antrenamentele acesteia, putem invata multe despre cum am putea avea o viata mai buna, cu mai multe satisfactii in companiile unde lucram, la “cluburile” unde suntem legitimati.

Inainte de orice, intr-un joc de echipa, regulile de joc, asteptarile pe care le are antrenorul sunt discutate in public, in sedintele de antrenament in vestiar sau pe teren. Transparenta care se creaza astfel aduce coeziune in echipa si fiecare vede mai bine legatura dintre rolul sau, obiectivele sale si obiectivele echipei. Intr-o organizatie, prima responsabilitate a unui manager este sa comunice asteptarile pe care le are de la echipa sa si acestea sa fie puse in practica, iar odata agreate ele nu se mai negociaza, nu se mai contesta, nu se cauta portite pentru a le pacali sau a mima executarea lor.

Iata mai jos 3 asteptari legitime pe care le are managerul tau de la tine

Sa-ti aliniezi scopul, obiectivele si prioritatile individuale de la munca la scopul comun, atata timp cat faci parte din acea echipa

Sunt parca tot mai rare companiile in care managerii sunt preocupati de construirea si castigarea angajamentului pentru un scop comun, dar existenta acestuia depinde in egala masura si de atitudinea si competentele membrilor echipei. Responsabilitatea construirii si sustinerii acestuia este in egala masura la ambele parti, manager si membru al echipei. Maturitatea individuala este reflectata si de modul in care stii sa-ti aliniezi prioritatile individuale la scopul comun.

Alinierea genereaza ritm, energie creatoare si conectare, iar conectarea o calitate mai buna a vietii si rezultate superioare. Intr-un sport de echipa, ca procesele de joc sa functioneze, antrenorul formeaza echipa cu cei care pun scopul comun inaintea intereselor individuale, cu cei care se vad pe ei in slujba echipei si nu fac ca munca echipei sa fie in slujba intereselor lor individuale.

Sa stii sa-ti activezi motivatia necesara unui efort sustinut, pentru a asigura rezultatele asteptate de la tine

Un manager te poate sprijini sa-ti gasesti motivatia necesara, dar in niciun caz nu te poate el motiva. Solicita-i in schimb sprijin in a-ti gasi optica potrivita cu care sa te uiti la ceea ce faci astfel incat sa fii mai entuziast, mai creativ in rezolvarea problemelor, mai proactiv, mai angajat in ceea ce ai de facut. Motivatia optima ofera prospetime, optimism, incredere, forta de a depasi obstacolele si provocarile, dar gasirea ei este o responsabilitate personala a fiecarui membru al echipei si necesita preocupare individuala de a deprinde abilitatile necesare.

In sport exista zicala ca “asa cum te antrenezi, asa vei juca” si intensitatea antrenamentelor e cel putin egala cu cea a jocurilor oficiale. Intr-un mod similar, managerii asteapta ca nivelul de motivare si determinare al celor pe care ii conduc sa fie independent de natura sarcinii sau a proiectului. De multe ori, observand cum se comporta angajatii in situatii aparent fara mare importanta, managerii cu experienta iau deciziile cu privire la cine merita sa conduca sau cine va fi invitat in urmatorul proiect “vedeta”.

Sa ceri regulat opinia pe progresele pe care le fac si pe calitatea rezultatelor pe care le ai

Responsabilitatea calitatii relatiei cu managerul tau este in egala masura la ambele parti. Nivelul de angajament fata de obiectivele echipei se reflecta si in nivelul de preocupare pentru imbunatatirea continua a standardelor tale personale, a standardelor tale de lucru. Ca manager ma astept de la cei din echipa sa-si conduca propriul proces de crestere, sa ma implice si sa-mi ceara opinia atat pe calitatea proceselor lor de lucru, cat si pe calitatea rezultatelor. Masura in care un om din echipa solicita feedback si recomandari de imbunatatire de la cei din jur, de la managerul direct, arata masura in care el sustine echipa, masura in care arata cat de mult conteaza cei cu care lucreaza.
Construirea echipei este doar in proportie de jumatate o responsabilitate a managerului ei, cealalta jumatate din responsabilitate revine fiecarui membru al echipei, echipei ca intreg.

Felul in care echipa isi supervizeaza singura propria activitate si rezultatele, fara sa astepte asta de la managerul ei, felul in care oamenii din echipa se sustin unul pe altul in momentele de invatare, felul in care echipa protejeaza valorile grupului si sustine un scop comun, reflecta nivelul ei de maturitate, reflecta calitatea managerului pe care il merita.

Articol aparut in wall-street.ro.

 

Descarca White Paper Developing Self Leaders: A Competitive Advantage for Organizations

[Self Leadership] Madalina Filipoiu, Oracle: “Nu am obține rezultate de top fără un nivel ridicat de autonomie, împuternicire și libertate de decizie”

#SelfLeadership: Cristina Otel, Learning & Development Manager Oracle Romania: “Daca nu exista incredere de ambele parti in relatia manager-subaltern, nu cred ca ne putem astepta la rezultate foarte bune”

Poveste de succes Autodesk: Abordarea situationala SLII si Self Leadership

Self Leadership, Ionut Galatanu: Managerii trebuie sa stie ce asteptari sa comunice oamenilor si cum sa o faca

Ce se intampla cand patru generatii trebuie sa lucreze impreuna. Cum influenteaza azi millennials stilul de leadership din organizatii

Oana Chiper: Limbajul comun de leadership SLII + Self Leadership incurajeaza proactivitatea, intiativa si cresterea responsabilitatii in companie

 

Ionela Moldovan

Training and Development Manager (2011 - prezent) / Orange Romania

"Orange Romania colaboreaza cu Human Invest din anul 2008 in vederea dezvoltarii de competente manageriale si de leadership. lnterventiile de invatare au avut un succes dovedit, acesta din urma nefiind bazat exclusiv pe reactia initiala participantilor, ci si pe impactul in performanta organizatiei, respectiv masura in care cunostintele devin competente care sustin obiective de business. Pentru Orange Romania, Human Invest este mai mult decat un furnizor de training, este un partener dispus sa contribuie cu valoare adaugata inainte, in timpul si dupa interventia de invatare.”

Violeta Cartis

Training Manager / Celestica Romania

“In parteneriat cu Human Invest, Celestica Romania inceput in 2010 un program de dezvoltare a competentelor manageriale adresat managerilor, team leaderilor si specialistilor cu potential de dezvoltare. Recomandam compania Human Invest, deoarece ne este si in prezent un partener de incredere pentru construirea si dezvoltarea de programe de formare profesionala si organizationala."

Radu Perianu

Comercial Director / Synevo Romania & SEE

“Relatia de parteneriat cu Human Invest este construita in timp si am apreciat tot timpul calitatea programelor oferite, cat si abordarea profesionista din timpul sesiunilor. Consideram ca SLII este un program de baza, practic si util in procesele manageriale unu-la-unu.”

Corina Petcu

HR Business Partner / NN

„Apreciem la Human Invest calitatea metodologiei propuse, intelegerea si adaptarea la contextul si nevoile colegilor din program, flexibilitatea, orientarea catre gasirea celor mai bune solutii.”

Viorica Pacurar

Director National de Vanzari / NN

„Pe tot parcursul initiativelor desfasurate impreuna, am apreciat foarte mult relatia de parteneriat si implicarea Human Invest pentru a intelege cat mai bine contextul in care ne gasim noi ca echipa, inainte de fiecare interactiune, asa incat sa plieze programul pe specificul si nevoile noastre.”

Georgiana Dragnea

Human Resources Specialist / WIRTEK

„Leadership Academy a reprezentat o ocazie buna pentru ca multi dintre colegii nostri sa aiba acces la informatii interesante, pe de o parte, iar pe de alta, sa isi consolideze comportamente sau sa isi traseze noi directii in stilul de leadership. Suportul echipei Human Invest, disponibilitatea lor si deschiderea de a adapta cursul pe nevoile noastre au fost foarte importante in aceasta calatorie de invatare.”

Alina Cimpean

Training Manager / Plexus Services Romania

„Human Invest a implementat aceste programe de leadership cu un nivel inalt de profesionalism, fiind mereu orientati catre calitate si impact in procesul de invatare. Cursurile au fost percepute ca fiind foarte utile si practice, participantii apreciind continutul si structura informatiilor. In cadrul acestui parteneriat noi am apreciat experienta trainerilor, calitatea programelor folosite, flexibilitatea si capacitatea de a raspunde nevoilor noastre, cat si buna organizare a sesiunilor.”