Manager Challenges Survey 2022: Managerii nu au o viata usoara in vremurile de azi

Care sunt cele mai mari provocari la munca si ce v-ar ajuta sa fiti mai eficace? Ce va impiedica sa aveti succes? Cat timp petreceti cu sarcinile specifice de management? Acestea sunt temele adresate de The Ken Blanchard Companies® catre mai mult de 800 de lideri, prin Manager Challenges Survey 2022. Cu peste 70.000 de intrari analizate, raportul rezultat creeaza o imagine mai clara asupra vietii managerilor de azi. Care sunt principalele concluzii?

Jay Campbell, Chief Product Officer la Ken Blanchard Companies, spunea, referindu-se la rezultatele acestei cercetari:

„Managerii de astazi au o sarcina grea. Se simt coplesiti de responsabilitati, suprasolicitati si nu foarte eficienti in rolurile lor. Ei sunt prinsi intre responsabilitatile de a-și atinge obiectivele organizaționale, de a-și sustine oamenii din echipa si de a-si urmari propriile obiective. Este un vartej de mare presiune de munca si stres pentru multi manageri.”

In topul factorilor ce afecteaza productivitatea managerilor se afla teme mai degraba strategice: forta de munca insuficienta, schimbari continue, procese ineficiente, angajati nepregatiti, sisteme invechite sau conflicte organizationale.

Aceste aspect sunt cu atat mai relevante pentru middle manageri, manageri care, adesea, se simt prinsi la mijloc. Cercetarea a scos la iveala 3 provocari comune majore pentru ei:
  1. Fragmentarea muncii. 60-70% dintre manageri afirma ca au mult prea multe prioritati pe care trebuie sa se concentreze; sunt implicati in prea multe proiecte; au prea multe obiective sau prioritati neclare. Drept urmare, 62% dintre manageri simt ca sunt trasi in mai multe directii, in acelasi timp, ca și cum ar fi prinsi intr-un “shiatsu managerial”.
  2. Managerii sunt supra-solicitati. Respondentii au raportat ca lucreaza in medie 48,5 ore pe saptamana, insuficient pentru a-si termina toate sarcinile. La intrebarea „Cat timp ar fi nevoie pentru a-ti finaliza munca?” managerii au estimat un total de 62,5 ore pe saptamana. Drept urmare, doi din trei managerii au trecut printr-un episod de burnout sau epuizare in ultimele 12 luni. Majoritatea spun ca ar avea rezultate mai bune daca s-ar putea concentra pe mai putine proiecte.
  3. In ceea ce priveste eficacitatea, managerii isi dau un punctaj amestecat. Pe o scara de la 1 la 10, ei isi auto-evalueaza general eficacitatea la 7,55. Cu toate acestea, simt ca sunt mai eficace in a-si ajuta echipele sa isi finalizeze sarcinile fata de a-si finaliza propria lor munca. Responsabilitatile cu cea mai mare eficacitate sunt directionarea celorlalti, ascultarea si oferirea unui feedback practic. Pe de alta parte, atunci cand au fost intrebati despre ariile cu cea mai redusa eficacitate, au vorbit despre capacitatea de construi un network relevant, cultivarea inovatiei si recrutarea noilor membri in organizatii. Confruntarea cu problemele de performanta si managementul conflictului interpersonal au fost identificate ca fiind ariile cu cel mai mare decalaj intre importanta avuta si eficienta.

Atunci cand au fost intrebati despre cum ar putea fi ajutati de catre organizatiile in care lucreaza, managerii au identificat 3 strategii:

Onorarea cerintelor legate de timp si resurse

Mai mult timp pentru finalizarea propriilor sarcini, mai mult timp pentru mentoringul oamenilor, buget mai mare pentru angajarea si perfectionarea personalului, sisteme si procese mai bune. In acelasi timp, este necesar si ca managerii sa spuna direct ce au nevoie catre factorii decidenti.

Viziune si claritate

Comunicarea a ceea ce este cu adevarat important, indrumare in arta compromisului si jonglarea cu obiectivele, sprijin in management si prioritizare, Protectie impotriva unei munci excesiv de fragmentate.

Training diferentiat pentru lideri, la fiecare nivel

Mi-au sarit in evidenta solicitarile celor din front-line management pentru de competente de asertivitate personala, ale celor din middle management pentru luarea deciziilor cu echipa, ale celor din senior management pentru planificare strategica si ale celor din top management pentru inteligenta emotionala.

Ca si concluzie, managerii de astazi sunt dedicați, insa multi sufera din cauza prea multor ore de munca, lipsei claritatii si a resurselor necesare.

Pe langa dificultatile aduse de catre pandemie si provocarile identificate de catre intervievati – unele perpetuate si accentuate de-a lungul anilor – se adauga si faptul ca multi dintre managerii de azi nu au parcurs niciodata un training de dezvoltare a mindset-ului si a abilitatiilor esentiale de management. 

Nu de putine ori, profesionisti excepționali in rolul de expert care preiau roluri de conducere pentru prima data ajung sa esueze in noul lor rol, pentru ca s-a presupus ca daca sunt buni experti, sunt automat si buni manageri. Nimic mai gresit. Din pacate, acest scenariu este foarte des intalnit, cu consecinte extrem de neplacute atat pentru manageri, cat si pentru echipele lor.

Atunci cand vreti să le oferiti managerilor ce au nevoie pentru a reusi, dati-ne un semn si va vom oferi cu placere recomandarile noastre!

 

Articole recente din sectiunea Research & Insights de pe blogul Human Invest:

Survey 2021 Trends: Learning & Development (L&D) in a Covid World

Cultura organizationala in focus – Cercetarea Nationala 2021 – 2022

Learning & Development (L&D) 2021, LinkedIn Workplace Learning Report

The Leadership Challenge: Studiu Gallup – Romania pe locul 1 in Europa de Est in 2020