Survey 2021 Trends: Learning & Development (L&D) in a Covid World

Peste 1.000 de raspunsuri valide din intreaga lume am primit la survey-ul pe care l-au initiat colegii nostri de la Ken Blanchard Companies US si pe care l-am sustinut local si noi. Respondentii se regasesc la toate nivelurile unei organizatii, din companii foarte mari si mici, raspandite pe toate continentele.

Gasiti mai jos in sinteza cateva din rezultatele lui si sper ca acestea sa ne ajute pe toti sa descoperim cate ceva relevant pentru felul in care ne pregatim pentru 2021 (toate rezultatele studiului si datele demografice le puteti descarca aici).

Principalele 3 teme majore ale echipelor de L&D in 2020

Intrebati care a fost cea mai dificila provocare pe care au avut-o de depasit echipele de Learning & Development (L&D) din organizatia lor, au reiest 3 teme majore: 1) Tranzitia programelor din formatul “in persoana”, intr-un format special pentru mediul virtual; 2) Gasirea unor solutii potrivite pentru a-si ajuta colegii sa depaseasca sentimentele de izolare si deconectare generate de munca remote; 3) Preocuparea pentru securitatea propriului job in L&D, in conditiile in care taierile de costuri si job-uri sunt tot mai frecvente.

Ce a insemnat tranzitia programelor in mediul virtual?

Adunand raspunsurile primite in acest survey a reiesit ca in era pre-Covid doar 10% din programe se derulau cu facilitator in mediul virtual (Virtual Instructor Led Training): in 2020 procentul a ajuns la 53%. In era pre-Covid participantii la survey au raportat doar 14% din programele lor se derulau in format “self-pace eLearning”, iar in anul 2020 acest procent a ajuns la 24%.

Doar 17% din respondenti au spus ca aveau pregatite solutii pentru conducerea si derularea in mediul virtual a programelor, iar 40% au spus ca au trebuit sa faca in acest an conversia programelor din formatul “in persoana”, in mediul virtual – lucru care a dus multe provocari (cele mai intalnite: “redesign”, “delivery”, “technology”, etc). Interesant este ca 15% din respondenti spun ca organizatiile lor sunt acum inca la inceputul acestui proces de conversie. La o alta intrebare, peste 51% au spus ca mediul virtual prezinta conditii pentru o eficacitate mai mica decat mediul “in persoana”.

Intrebati ce ar putea face ca design-ul virtual al programelor sa fie mai bun, iata raspunsurile: 19% cauta solutii pentru a creste angajamentul participantilor, 15% pentru o interactiune sociala mai buna, iar aproape 12% si-ar dori solutii prin care programele sa fie mai aproape de stilul “on-the-job training” si mai relevante pentru activitatile de zi cu zi ale participantilor. Cat despre lucrul pe care l-ar imbunatati de-a lungul intregului proces de “learning and development” din organizatie, peste 30% au spus ca, lucrand acum prin mediul virtual, ar avea nevoie de mai multe resurse pentru a creste responsabilitatea participantilor dupa ce s-a finalizat programul de training.

Formatul programelor L&D in era post-Covid

Pandemia va trece, mai devreme sau mai tarziu. Care va fi insa inertia acestui sprint pe care l-am facut cu totii in mediul virtual, cand vom putea reincepe derularea programelor “in persoana”? Raspunsurile arata ca 30% din programe vor continua sa se deruleze cu un facilitator in mediul virtual (Virtual Instructor Led Training), 32% se vor derula “in persoana” (In-person Instructor Led Training), 20% vor fi in formatul Self Pace Learning, 15% se vor concentra pe solutii de coaching/mentoring, care se desfasura in mare masura prin mediul virtual si inainte de pandemie.

La o alta intrebare, rezultatele arata ca 33% din respondenti gasesc programele de L&D in mediul virtual potrivite pentru middle management, 27% – pentru entry level, 24% – pentru senior management.

Temele de L&D prioritare in 2021

Anul viitor va continua sa fie unul dificil in intreaga lume, si din punct de vedere sanitar si economic. Departamentele de L&D trebuie sa-si stabileasca bine prioritatile pentru ca resursele vor fi mai putine decat in 2020: oboseala mai mare a angajatilor, resurse financiare mai scazute, instabilitate crescuta, insecuritatea locului de munca. In acest context, respondentii au prioritizat in top urmatoarele teme, in aceasta ordine: collaboration, coaching, team-leadership, communication, leading virtually, change management, employee engagement, performance management, diversity & inclusion, building trust, resiliency, agility/adaptability, problem solving. Intregul studiu il puteti descarca de aici.

Daca ar fi sa extrag o singura concluzie din acest survey, as spune programele conduse “in persoana” de facilitator vor avea in continuare un spatiu semnificativ, dar nu vor mai fi optiunea implicita, principala, asa cum statatea lucrurile pana acum. Desi se vorbeste de acest format din anii ’90 (odata cu expansiunea internetului), programele “blended” isi gasesc in sfarsit locul legitim. Cum ne pregatim noi ca firma pentru 2021 puteti citi aici.