Human Invest in 2020 si ce pregatim pentru 2021

Pentru Human Invest anul 2020 a fost peste asteptarile mele, iar eforturile noastre pe masura! Relatiile de incredere construite cu clientii de-a lungul timpului, profesionalismul si maturitatea colegilor, mobilizarea pe care a avut-o intreaga echipa, mijloacele digitale de lucru la cele mai inalte standarde internationale ne-au ajutat fara nicio urma de indoiala sa avem multe surprize placute in acest an.

Spagatul neplanificat pe care a trebui sa-l facem anul asta ne-a adus si multe lucruri bune. Sub presiunea de a ne adapta sau a deveni istorie am facut multe lucruri pentru prima data, am fost fortati sa lasam la o parte fantezii, sa devenim extrem de practici si sa aruncam cat mai repede peste bord ce ajunsese balast (convingeri limitative, emotii care ne orbeau, planuri in lucru la care muncisem mult, pretentii care devenisera irelevante, moduri de lucru care ne dadeau confort, etc).

Nu sunt un perfectionist, prefer sa ma bucur de lucrurile care merg si sa apreciez orice mica reusita (cu atat mai mult in perioada asta)! Am experimentat mult, nu ne-au iesit toate (evident), dar cum predictibilitatea scazuta va continua si anul viitor as vrea sa luam cu noi cat mai multe din reusitele si lectiile din acest an.

Our Personal Best: A Team of Professionals

Este stiuta dificultatea de a construi colaborare si coordonare in organizatiile de “professionals” din orice domeniu, sunt constient de cine suntem si de felul in care lucram. Cu toate astea, am avut cu totii o disponibilitate mare de a contribui voluntar si de a investi timp suplimentar. Am strans randurile, cei cu vechime mai mare s-au implicat sa-i integreze bine si repede pe cei veniti in echipa in acest an. Ne-am adunat bine in jurul prioritatilor comune, am fost cat am putut de constructivi si cooperanti intre noi. Asta a usurat munca fiecaruia, ne-a dat forta colectiva, sentiment de apartenenta la grup si ca exista mereu cineva care sa ne apare spatele. Am lucrat la distanta fizica, dar eu simt ca am fost aproape unii de ceilalti.

Timpul petrecut impreuna in ore tarzii ale serii sau in miez de noapte pentru a rezolva diverse probleme ne-a adus un respect reciproc mai mare pentru munca fiecaruia indiferent de rol si un sentiment real ca ne putem baza unii pe altii.

Multumesc tuturor pentru fiecare ecou bun pe care l-am primit de la clienti in urma muncii facute in proiecte, multumesc pentru fiecare lectie invatata atunci cand nu ne-am ridicat la inaltimea la care stiam ca putem sa o facem!

Full Steam Ahead: Client Service

In vremuri dificile reputatia companiei ramane o moneda forte! Clientii traditionali ne-au ramas loiali, au continuat sa parieze pe parteneriatul cu noi, ne-au facut multe surprize foarte placute pentru care le suntem extrem de recunoscatori. Ne-am facut foarte bine activitatea de “farming” – cred ca e o natura care ne defineste si de aici au venit majoritatea proiectelor din acest an. Cu sute de video-call-uri avute am cunoscut si am inceput sa lucram in acelasi timp cu oameni si cu organizatii noi, desi acum ne cunoastem doar prin intermediul ecranelor laptop-urilor, nu ne-am vazut niciodata “in persoana”. In plus, asta ne-a adus si un beneficiu suplimentar: e prima data cand avem atat de multe programe cu clienti din afara tarii.

2020 aduce un record istoric in privinta numarului de propuneri facute: nu cred ca am mai avut pana acum un efort colectiv atat de concertat pentru a intra in contact cu atat de multe organizatii cu care suntem acum in conversatii active! Eforturile din acest an se vad deja si in capitalul de oportunitati si contracte deja semnate pentru 2021. Vad in viitor mult potential, iar pe masura ce companiile isi stabilizeaza planurile pentru noul normal, cred ca solicitarile vor creste si mai mult. Cele mai bine vandute proiecte s-au construit avand in mijloc programele SLII, Conversational Capacity, Self Leadership, coaching 1:1 si team-coaching, evident in mediul virtual peste 95% dintre ele. O surpriza foarte placuta a fost si faptul ca toate programele in format open au avut grupele pline si sunt deja multi inscrisi pentru calendarul din 2021.

Multumesc pentru intreg efortul celor cu vechime in echipa de Client Service si care au dus greul, multumesc pentru viteza de integrare si contributia celor veniti in echipa in acest an: eu zic ca suntem pregatiti acum sa iesim mai mult din aparare si sa avem un joc ofensiv inca si mai bun in 2021!

Go Digital: Product Development

Am vazut din plin ce inseamna sa ai la-ndemana infrastructura digitala, produse, materiale dedicate de sales & marketing la cele mai inalte standarde internationale. Avem aici un univers foarte bogat si cred ca folosim prea putin din el. Sunt gata multe noutati pregatite pentru anul viitor, aici doar cateva exemple: Blended Leadership Journeys – plaforma digitala integratoare pentru grupuri care parcurg programe “blended learning”; Self Leadership Collaborative Journey pe Intrepid – program extrem de interactiv, cu participare internationala si cu o doza foarte mare de “peer-to-peer virtual learning”, program pe care l-am testat cu succes anul asta in Romania cu feedback-uri excelente; vom lansa Kenbot, un “leadership development chatbot”, adevarata noutate in Romania, ca mijloc de follow-up dupa programe si pe care managerii il pot folosi pentru a avea acces la un proces de coaching on-the-job.

Echipa noastra de “product development” a facut minuni, ii sunt profund recunoscator pentru tot!

The War for Attention: Digital Communication

Am facut multe si sunt multe de facut aici si in viitor! Ne-a iesit foarte bine seria de interviuri Leading for Recovery cu clienti si parteneri de-ai nostri: a fost foarte eficienta, am primit multe felicitari din piata pentru ea!

Cadenta lunara a evenimentelor Virtual Briefings ne-a adus multa vizibilitate, ne-a ajutat sa castigam increderea a noi clienti si sa mentinem vii conversatiile de business. A crescut mult in vizibilitate si pagina noastra de LinkedIn: organic, a atras in acest an un numar incredibil de mare de followers! Avem aproape gata calendarul de evenimente pentru prima parte a anului viitor: viu, divers, atractiv!

Trebuie sa ne mentinem ritmul si pentru 2021 care nu va fi deloc simplu. Avem insa un punct de plecare bun. Programele de training si coaching, proiectele de consultanta se vor desfasura pe viitor in conditii noi: modalitatea de lucru “in persoana” (“face-to-face”) va ocupa si pe viitor un spatiu semnificativ pe masura ce pandemia se va stinge, dar nu va mai fi mediul implicit, asa cum a fost pana acum.

Organizatiile vor cauta in viitor solutii care sa imbine prezenta fizica cu prezenta virtuala, sa imbine relevant momentele de lucru individual, momentele de lucru “peer-to-peer” cu cele conduse de un facilitator (in persoana sau virtual). Sondajele noastre arata ca principalele teme care vor fi prioritare pe agenda organizatiilor in 2021 vor fi: sprijinirea colaborarii in echipa si team-leadership, sustinerea managerilor prin coaching 1:1 si team-coaching, cresterea capacitatii de comunicare sub presiune, dezvoltarea autonomiei individuale, consolidarea increderii reciproce.

Multumim tuturor partenerilor si prietenilor care ne-au sustinut in acest an, sa ne revedem cu bine in 2021!