The Leadership Challenge: Studiu Gallup – Romania pe locul 1 in Europa de Est in 2020

The Leadership Challenge: Studiu Gallup – Romania pe locul 1 in Europa de Est in 2020, cu cel mai mare procent de salariati cu adevarat dedicati la locul de munca

30% din salariatii organizatiilor din Romania intervievati au afirmat in 2020 ca sunt cu adevarat dedicati si angajati la locul de munca pe care il au – cel mai mare scor din Europa de Est (regiune care a avut in 2020 o medie de 23%). Facut recent public in 2021, studiul Gallup arata ca in 2020, la nivel global, doar 20% din salariati s-au declarat cu adevarat dedicati la locul de munca. In 2019 acest procent a fost de 22%, iar in 2018 de 19%. Tot in 2020, in regiunea US si Canada, procentul angajatilor cu adevarat dedicati a fost de 34% (fata de 32% in 2019), iar in Europa de Vest de 11% (fata de 10% in 2019).

In organizatiile model, in organizatiile cele mai perfomante din esantionul global Gallup, procentul acestei categorii de salariati a fost de 73% in 2020 si de 71% in 2019. Descarcati intregul studiu Gallup “State of the global workforce 2021”, aici

Metodologia Gallup

Gallup foloseste inca din 2005 propria metodologie deja consacrata prin care investigheaza in peste 160 de tari procentele a 3 categorii de salariati: cu adevarat dedicati, dezangajati si activ-dezangajati. Performantele financiare ale unei companii, capacitatea de adaptare la schimbare si de evolutie, capacitatea de inovatie sunt direct proportionale cu nivelul de dedicare a angajatilor, cu eficienta colaborarii si a infrastructurii organizationale. Angajatii au un nivel ridicat de dedicare la locul de munca cand simt ca le sunt satisfacute nevoile de baza, cand au sentimentul de contributie si de apartenenta, cand vad in jurul lor oportunitati de invatare si crestere.

Nivelele de dedicare si angajament ale unui salariat sunt determinate de felul in care managerul direct stie sa foloseasca o abordare situationala pentru a-i cultiva sentimentele de autonomie, de progres profesional, de conectare la scopul comun si la valorile comune. In aceeasi masura, satisfactia si angajamentul unui salariat cresc atunci cand el stapaneste competente reale de self-leadership. Adica, atunci cand deprinde mentalitatea si setul de abilitati pentru a obtine resursele si mijloacele necesare pentru a munci cu sens si autonom.

Ce intrebari si teme de reflectie mi-as lua eu din rezultatele acestei cercetari:
  • Care este natura motivatiei personale care determina un angajament superior pentru 30% din salariatii din Romania? Care este profilul acestor salariati?
  • Cum obtin de la managerii lor directia, sprijinul sau resursele de care au nevoie, atunci cand au nevoie? Cum profita de intalnirile 1:1 cu managerul lor? Cum obtin de la managerul lor feedback-ul si conversatiile de coaching necesare?
  • Cum isi negociaza si cum isi obtin autoritatea? Cum reusesc acesti salariati sa aiba un sentiment inalt de “ownership” la locul de munca?
Pentru a creste angajamentul oamenilor din organizatie, sprijiniti-i sa-si dezvolte competente reale de self-leadership:
  1. Invatati-i cum sa-si formuleze dintr-o perspectiva atractiva obiectivele pe care le au;
  2. Invatati-i cum sa-si diagnosticheze corect nivelul de angajament si competenta, si cum sa obtina din jur stilul de leadership de care au nevoie;
  3. Sprijiniti-i sa-si asume responsabilitatea pentru intalnirile 1:1 cu managerul lor si invatati-i cum sa le conduca.

Conversatiile de leadership sunt principalul instrument de conducere pentru un manager. Un manager le poate deprinde pentru a avea cu adevarat un impact pozitiv in viata celor pe care ii conduce si a obtine astfel sustinerea onesta si puternica pe care o doreste.

Fie ca vorbim de organizatii mici sau mari, de echipe de departament sau de proiect, managerii care vor sa aiba reale competente de lideri trebuie sa invete sa stapaneasca aceste conversatii si sa le foloseasca in mod firesc, in viata de zi cu zi. Astfel, ii vor ajuta pe oameni sa aiba mai multa initiativa, sa rezolve mai creativ si mai autonom problemele pe care le intalnesc, sa aiba un real sentiment de satisfactie si sa fie mai productivi.