Constructiv – o filozofie deschisa si bogata de viata cultivata constient de cei care aleg sa se auto-regleze imbratisand valori si motivatii constructive, sustinand un scop mai mare decat ei insisi. Defensiv – o filozofie limitativa de viata pe care o descoperi dupa ce recunosti fata de tine insuti ca ai obosit prea mult sa traiesti intr-un spirit de supravietuire. Motivatia Optima – o perspectiva prin care ne uitam la ceea ce facem prin prisma valorilor noastre constructive si a unui scop nobil.
De 12 ani in echipa Human Invest si cu o experienta de peste zece ani in domeniul trainingului si dezvoltarii angajatilor, Iulian a lucrat pana in prezent cu peste 10.000 de angajati. “Cel mai tare ma motiveaza oamenii care vor sa invete”, spune Iulian, pentru care parcursul profesional a fost definit de invatarea si dezvoltarea profesionala continua. Va invitam sa-i descoperiti povestea si lectiile invatate de-a lungul timpului, din perspectiva de facilitator Human Invest.
Ioana Marinescu, Senior Consulting Associate Human Invest este coach acreditat PCC (Professional Certified Coach), team-coach si facilitator. Ea si-a inceput activitatea de coach si facilitator dupa o cariera in retail, in companii multinationale si romanesti, unde a ocupat roluri de conducere timp de peste 10 ani.
Adela si-a inceput cariera in coaching in urma cu peste 8 ani, dupa ce, anterior, a lucrat peste 14 ani in sectorul bancar, FMCG si consultanta. Incepand cu anul 2018, Adela este Professional Certified Coach in cadrul International Coaching Federation, unde este membra din anul 2012. “Nicio saptamana nu e ca cealalta”, ne spune Adela din perspectiva ei de coach si facilitator al programelor de leadership Human Invest. Va invitam sa ii descoperiti povestea in interviul de mai jos.
Cu o experienta de 8 ani in coaching si 5 ani in echipa Human Invest, Monica Nicolescu intruchipeaza, fara doar si poate, o combinatie unica intre pasiune si pragmatism. Din rolul de coach acreditat PCC (Professional Certified Coach) de catre International Coach Federation (ICF), Monica faciliteaza sesiuni de coaching avand subiecte legate de managementul schimbarii, leadership si performanta. De asemenea, o poti intalni ca facilitator pentru programe semnate de Ken Blanchard Companies, precum Coaching Essentials®, SLII® sau Team Leadership. Te invitam sa o cunosti mai bine in interviul de mai jos.
Studiul “State of the Global Workplace” realizat de Gallup scoate in fata o realitate ingrijoratoare: 41% din rezidentii din tarile Europei de Est, tineri si educati, vor sa se mute in vestul Europei. Nu o fac pentru bani, ci pur si simplu pentru a gasi mai multa sustinere si oportunitati de a se dezvolta.
De peste 15 ani in echipa Human Invest si cu o experienta de peste 20 de ani in training, Rares Manolescu este unul din cele mai cunoscute nume de pe piata de training din Romania. Din calitatea sa de Master trainer pentru the Ken Blanchard Companies si Associate Certified Coach al ICF (International Coach Federation), Rares activeaza atat in Romania, cat si in companii din Europa, Orientul Mijlociu, Asia si America de Nord, facilitand sesiuni de coaching sau programe consacrate si premiate international, precum The SLII Experience™ (SLII®)II Experience, Optimal Motivation, First-time Manager sau Coaching Essentials. Va invitam sa-l cunoasteti mai bine in interviul de mai jos.
Colega noastra Marina Zara este profesionistul cu multi ani de experienta in business care a imbratisat postura de facilitator. Pana a se alatura echipei noastre avusese doar ocazional acest rol. Acum se bucura si se incarca cu energie proaspata la fiecare program pe care il facilitieaza. Credem ca asemeni ei sunt nenumarati profesionisti buni care pot avea satisfactii pe masura ce sprijina si sutin cresterea profesionala a urmatoarelor generatii de angajati, consolidarea echipelor si a organizatiilor din care acestia fac parte.
Când vorbim de lideri nu contează rangul sau poziția pe care o au în organizație sau în societate, nu contează dacă sunt tineri sau adulți în floare vârstei de 50 de ani, nu contează dimensiunea averii, a succesului în business sau a câștigului lunar pe care îl au, nu contează dacă lucrează în sistemul public sau privat, că locuiesc la oraș sau într-o comunitate rurală.
Diana Badea, HR Manager, ne este de mult timp partener apropiat pentru programele de leadership development desfasurate impreuna pentru Avangate / 2Checkout, dar si pentru alte companii din care a mai facut parte. Este un profesionist curajos, creativ si care isi face vocea auzita ca sa sustina initiativele de dezvoltare organizationala care imbunatatesc performanta si hranesc nevoile de satisfactie ale angajatilor. A fost unul din invitatii nostri la lansarea programului Coaching Essentials for Managers si de aceea am invitat-o sa ne impartaseasca si pe blog valoarea pe care o companie o poate primi investind in imbunatatirea competentelor de coaching ale managerilor sai.
Ovidiu Tunaru este Business Executive Officer Nestlé Professional Romania si lucreaza in Nestle Romania de peste 14 ani. Ca profesionist, obtine rezultate impletind pragmatismul si spiritul de initiativa cu rabdarea, curiozitatea si ambitia sa. Ovidiu poate fi pentru oricine un model pentru preocuparea de a-si imbunatati leadership-ul personal si pentru felul in care ia in serios fiecare oportunitate de dezvoltare. L-am invitat sa ne impartaseasca cateva lucruri despre filozofia lui de leadership.
Multi manageri nu au avut parte de mentori care sa ii sprijine sa-si exprime potentialul si sa-si puna in valoare punctele tari innascute. Fara astfel de mentori si fara a fi increzatori in impactul pozitiv pe care il pot avea in jur, oamenii aleg de cele mai multe ori sa-si exprime latura mai intunecata a naturii umane: cinism, egoism, atacul pe punctele slabe, invinovatirea altora si asa mai departe.
Traim o perioada a schimbarilor rapide: modelele de organizare traditionale ale companiilor, foarte ierarhice, incep sa se clatine si modele noi mai agile, mai colaborative le iau locul. Managerii, pe langa rolul lor de zi cu zi, trebuie sa fie adevarati promotori ai schimbării si sa faca in tot acest timp coaching cu oamenii din echipa, astfel incat toata organizatia sa mearga in aceeasi directie, in acelasi ritm. Sanofi este una dintre companiile care are preocupari vii privind inovatia organizationala, asa ca am invitat-o pe Dr. Roxana CILTEA, Head of Human Resources, Sanofi Romania si Moldova sa ne descrie ce vede in propria organizatie in aceste vremuri.
In urma cu mai multi ani, Hirschmann Automotive Romania din jud. Mures a ales Human Invest ca partener pentru cresterea standardelor de leadership in organizatie. Etapa de pregatire a programelor a fost si etapa in care ne-am cunoscut mai bine intre noi, am construit incredere reciproca, am construit si ne-am conectat la un scop pe care sa il urmarim impreuna. L-am invitat pe Liviu Saracut, Head of Human Resources, sa ne spuna cateva lucruri despre filosofia personala de leadership si de ce aceasta tema este relevanta pentru succesul organizatiei sale.
Probleme cu retentia angajatilor? Antreneaza abilitatile de coaching ale managerilor din organizatie
Una din provocarile majore ale acestei perioade este retentia angajatilor. In dorinta de a rezolva aceasta provocare, majoritatea companiilor incearca sa identifice noi solutii in zona de compensatii si beneficii pentru a isi retine angajatii valorosi.
Momentele de tensiune din viata organizatiilor vin la pachet cu ceva ce insoteste intreaga suflare prinsa in jocul schimbarii: incredere in sus, in jos, incredere la stanga… la dreapta, incredere in clienti sau in organizatie pe toate paliere ei. “Cui sa i-o ofer si de la cine sa o primesc? Cum sa o construiesc?” sunt intrebari care framanta in mintea oricarui angajat din marile corporatii sau micile intreprinderi, asociatilor sau partenerilor din firme.
Este important ca managerul tau sa aiba succes. Iar asta presupune (si) sa fie un bun conducator de echipa. Daca el/ea nu reuseste, atunci esecul sau poate avea consecinte negative asupra întregii echipe din care si tu esti parte. Rolul tau este sa reusesti impreuna cu el.
Satisfactiile personale si profesionale pe care le avem tin foarte mult de felul in care ne uitam le ceea ce facem, iar felul in care ne uitam la ceea ce facem este dat de convingerile si valorile noastre. Am stat de vorba cu Alexandra Draghiciu, HR Manager Celestica Romania, despre self-leadership, motivatie si provocarile de zi cu zi din viata unui manager.
Aproape 50% din angajații români au rar, foarte rar sau aproape niciodată întâlniri unu la unu frecvente cu managerul lor pentru a discuta progresul pe obiectivele lor, potrivit sondajului “Percepțiile despre self-leadership ale angajaților români” realizat de Human Invest și Hipo.ro cu scopul de a oferi perspective actualizate asupra relației manager – subordonat în companiile din România.
Satisfactiile personale si profesionale pe care le avem tin foarte mult de felul in care ne uitam le ceea ce facem, iar felul in care ne uitam la ceea ce facem este dat de convingerile si valorile noastre. Am stat de vorba cu Diana Nastase, HR Manager Plexus Corp, despre self-leadership, motivatie si provocarile de zi cu zi din viata unui manager.
Primul speaker din cadrul conferintei Blanchard Summit 2017, la care am participat toamna trecuta, a fost Brene Brown, cu o prezentare de impact despre vulnerabilitate si curaj. Reiau aici cateva din ideile prezentate de Brene si adaug cateva intrebari la care putem cu totii sa reflectam.
De-a lungul acestui an am avut sansa sa primim multe comentarii pertinente si care ne-au inspirat de la cititorii care au participat la multe programe de teambuilding. Unul dintre ele reprezinta chiar motivatia acestui articol si se refera la comentariul ca: “o echipa functionala poate deveni mai puternica dupa un program de teambuilding, in timp ce o echipa mai putin functionala nu poate beneficia de aceasta evolutie dupa un astfel de program.”
A lucra astazi in prima linie, in contact direct cu clientii, inseamna munca intensa. Angajatii cu roluri de customer service, trebuie sa invete sa-si aleaga motivatiile potrivite daca vor sa se bucure de munca lor si daca vor sa evolueze profesional. Cinismul, oboseala, dezinteresul, frustrarile si nemultumirile se pot instala repede intr-un astfel de rol daca ei nu stiu cum sa aiba grija de ei insisi. Cum se pot incarca cu energie pozitiva din interactiunile cu clientii lor, fie ca interactioneaza in scris sau prin telefon?
Cartea este probabil cea mai bogata culegere de exemple si momente de leadership scrisa vreodata pentru manageri! Am descoperit-o in 2001 si nu stiam la acea vreme reputatia pe care o are: eram prea tanar ca sa inteleg ca valoarea ei vine din simplitate si eleganta. Odata cu maturizarea mea, executivii care ne parcurg programul de leadership cu acelasi nume spun acum cuvinte precum: “pragmatica”, “practica”, “strategica”, “umanista” atunci cand ii invit sa descrie experienta pe care o au la finalul workshop-ului.
Provocarile prin care trec companiile din Romania sunt tot mai mari si tot mai diverse: de la atragerea si valorizarea oamenilor, la cresterea competitiei si nevoia de inovatie. Cei care sunt manageri simt din plin aceste provocari, iar managerii responsabili fac din dezvoltarea lor un proces constant. Am stat de vorba cu Mihaela Popa, Head of Human Resources la HELLA Corporate Center Romania, despre self-leadership, ascultare si valori personale si profesionale.
Sa ii sprijini pe oameni sa aiba succes la locul de munca este poate cea mai importanta misiune a unui lider apreciat. Pentru a sustine aceasta directie, este importanta o schimbare a perspectivei de la una centrata propriului scop la una in sprijinul celorlalti (Servant Leadership). In cadrul conferintei Blanchard Summit 2017 la care am participat alaturi de colegii mei, l-am auzit pe Ken Blanchard spunand:
Cristina, esti primul facilitator din Romania care a fost certificat in urma cu multi ani sa lucreze cu programul Self-Leadership de la Ken Blanchard. Cum ai ajuns sa lucrezi cu acest program? Care este valoarea pe care acest program o aduce participantilor? Dar managerilor acestora? Dar organizatiilor care aleg acest program?
Acum 10 ani aveam un manager din Statele Unite. Cunoștea foarte bine modelul de Leadership Situațional și, uitându-mă acum în urmă, îmi dau seama că îl și aplica. Mă rugase să mă documentez despre furnizori locali de servicii de training care să țină cursul pentru managerii din organizația noastră și să văd dacă exista vreo variantă ca eu să obțin certificatul de trainer intern, ca mai apoi să livrez cursul de Leadership Situațional Individual către contributorii individuali. Așa am ajuns să mă întâlnesc cu Rareș Manolescu, să particip la cursul în varianta open și să obțin certificarea. De atunci și până acum am avut ocazia să susțin cursul de peste 60 de ori, cu peste 500 de participanți.
Situational Leadership® II (SLII®) la Facebook. Mike Rognlien, Builder of Awesome Managers, este cel care a implementat strategiile de dezvoltare ale leaderilor de la Facebook. Una din convingerile sale, pe care o impartasesc in intregime, este ca programele de leadership ar trebui sa fie disponibile tuturor. Este nerealist sa astepti schimbari profunde atunci cand implementezi programe de dezvoltare doar pentru un grup mic de oameni si sa crezi ca ei vor schimba mai departe organizatia. De exemplu, un training despre cum sa fii mai eficient poate ajuta punctual, dar asta nu va produce schimbari profunde la nivel de cultura in organizatie.
Intr-o lume tot mai nebuna, climatul din organizatii este tot mai provocator: cand lucrurile merg prost, oamenii incep sa dea vina in primul rand pe o autoritate superioara, iar in organizatii cea mai la-ndemana este managerul direct. “Nu-i pasa decat de el insusi!”, “E o scorpie!”, “Habar nu are cum sa conduca!” – sunt cuvinte frecvent auzite si atribuite celor care ne conduc.
Cum reusesti sa castigi loialitatea clientilor tai? Cum ajungi ca ei sa se gandeasca la ceea ce le oferi tu ca fiind nu doar bun, ci foarte bun sau exceptional, “legendary”? Esti constient de valoarea unui customer service de calitate si, prin contrast, de impactul asupra business-ului a unor servicii de calitate medie sau nesatisfacatoare? Care este impactul emotional pe termen lung a unor interactiuni – pozitive sau negative in mintile oamenilor?