Cu Adrian Stanciu am inceput sa tin aproape din 2004. Ne vedem destul de rar, cu toate astea avem conversatii bune cand ne intersectam si stim sa ne ascultam reciproc. Mi-a dat de-a lungul timpului sfaturi bune legate de cum sa conduc Human Invest si mi-a oferit mijloace prin care sa citesc lumea din jur in mai multe registre. In plus, apreciez ca propune in dezbatere in spatiul public teme si perspective relevante pentru noi ca indivizi, pentru noi ca societate si pentru organizatiile noastre. Le propune articulat si asumat, insotite de dubiile necesare unui individ lucid care nu cauta sa aiba are dreptate si nu doreste sa existe un singur adevar, chiar daca e vorba de adevarul lui. L-am invitat la o opinie pe blogul nostru in criza din 2009, am regasit intamplator acel material si mi-a venit ideea sa-l invit si acum.
M-am cunoscut cu Lilia Dicu in 2010. Ea explora atunci noi parteneriate, iar Human Invest facea primii pasi in a-si construi o comunitate de coach-i. Dupa mai multe intalniri si conversatii am testat modul agreat de lucru cu ocazia catorva proiecte si asta ne-a ajutat sa ne cunoastem mai bine si sa incepem sa lucram impreuna. Acum Lilia este MCC ICF (Master Certified Coach, International Coach Federation) si unul din seniorii din echipa pe care ne bazam in proiectele provocatoare.
Nevoia de claritate este mai mare ca oricand in perioada prin care trecem, cand incepem sa ne adaptam la o viata fara certitudini. Cum am putea construi mai multa claritate pentru noi insine pentru a simti ca ne putem baza pe ceva?
Cu Daniel Nicolescu m-am conectat foarte bine de la prima intalnire, acum aproape 7 ani, cand i-am propus un proiect de leadership pentru echipa de management pe care o conducea in rol de CEO la PayU. Acum este antreprenor, CEO si co-fondator al Symphopay – companie care ofera servicii de digitalizare a platilor, transformand astfel tranzactiile in noi oportunitati de business. L-am invitat sa ne impartaseasca perspectiva lui despre impactul tehnologiei in organizatii si despre managementul remote.
In acest interviu, colega noastra Andreea Gheorghita le ofera cateva recomandari esentiale celor care se afla de curand in primul lor rol de manager si trebuie sa-si conduca acum echipele care lucreaza remote. Care sunt abilitatile manageriale pe care managerii sa si le imbunatateasca? Ce a invatat ea in aceasta perioada? Cum si-ar putea oamenii ajusta mindset-ul?
L-am cunoscut pe Andrei Dudoiu, acum Co-Founder & CEO SeedBlink in urma cu mai multi ani, cand a fost speaker la o conferinta de leadership la participam si eu. Avea rol de executiv la Banca Transilvania in acel moment. Mi-a atras insa atentia interventia lui cand povestea de ce a imbratisat filozofia “servant leadership”. L-am invitat ca prin acest interviu sa ne impartaseasca recomandarile pe care le-ar face celor care sunt acum manageri pentru a-si sustine cat mai bine echipele in perioada de “recovery”.
In acest interviu-rapid colega noastra Dana Dumitru ne raspunde la 3 intrebari relevante pentru aceasta perioada si ne ofera idei practice pe care managerii le-ar putea folosi pentru a-si putea sustine mai bine echipa pe care o conduc.
Pe Razvan il cunosc de la inceputul anilor ’90: eram studenti, construiam in Romania o organizatie studenteasca (AIESEC), iar Razvan a fost unul din cei alaturi de care descopeream ce inseamna sa-ti asumi responsabilitatea si sa contribui la scopul comun al unui grup, sa iei decizii in nume colectiv, sa conduci o echipa si o organizatie. O fire foarte determinata, foarte curioasa si cu mult bun simt, Razvan a avut de atunci multe reusite si in mediul corporate, devenind un profesionist desavarsit. Ne impartaseste in acest interviu recomandarile lui pentru managerii care conduc echipe remote.
Trec acum prin a II-a criza serioasa cu care se confrunta economia globala si implicit cea locala. Prima criza a fost cea din 2009, an in care cifra noastra de afaceri s-a redus cu 50% fata de 2008. La o distanta de 10 ani de zile, intrebarile pe care le am acum sunt aceleasi ca in 2009. Cat va dura aceasta criza? Cat de afectati vom fi atunci cand se va termina? Care ar trebui sa fie prioritatile? Ce ar trebui sa facem acum ca sa supravietuim in realitatea curenta si sa fim pregatiti pentru ce va fi dupa criza? Cum sa ne administram mai bine resursele: emotionale, financiare, de energie, etc? Cum sa conduc mai bine echipa in aceasta perioada? Leadership de criza.
Cristina Opran este Senior Consulting Associate in Human Invest/ Blanchard Romania, se implica in programe de leadership development si a acceptat sa vorbeasca despre implementarea programelor de leadership cu facilitare virtuala.
Cand nu sunt la clienti pentru intalniri de business development, traininguri sau coaching, lucrez de acasa. Fac asta de aproape 5 ani si am sumarizat mai jos 10 lucruri care au functionat foarte bine pentru mine. Unele dintre idei poate vi se vor parea extreme, altele poate va vor inspira:
Tema crizei varstei mijlocii este prea putin dezbatuta public la noi in tara, desi este una foarte bogata, plina de efervescenta.
Compania noastra a fost premiata in aceasta saptamana de catre Wiley cu premiul Ruby award-winning Partner for Everything DiSC® and The Five Behaviors® ca o recunoastere a proiectelor derulate in 2019 in Romania pentru imbunatatirea culturii organizationale a clientilor cu care lucram.
Situational Leadership® II (SLII®). Mereu sub presiunea target-ului, perceptia este ca managerii echipelor de vanzari trebuie sa fie “generalii de armate” autoritari care prin forta si sange rece creeaza disciplina necesara in teren pentru a realiza luna de luna cifrele de vanzari si de incasari la care s-au angajat. La SLII® Breakfast-ul pe care l-am avut in aceasta saptamana am invitat ca participanti doar manageri din vanzari si in panel manageri care au avut de-a lungul multor ani rezultate de necontestat in acest rol. Concluziile si povestile lor au scos la iveala cu totul altceva, asa cum ne-au impartasit Razvan Botezatu, Enterprise Commercial Lead, Microsoft (ex-Head of Commercial Excellence Coca-Cola HBC Romania) si Ionut Galatanu (Director National de Vanzari Farmexpert).
Alecsandra este acum Learning & Development Manager la Mood Media Romania si ne-a surprins prin curiozitatea si curajul pe care le-am vazut la ea pe masura ce am inceput sa lucram impreuna. Este certificata sa fie facilitator SLII® si conduce workshop-uri in organizatia ei si cu alte programe de-ale noastre: Self Leadership, Giving Feedback, Challenging Conversations.
Am obiceiul de a-i intreba pe cei din jurul meu care sunt cartile pe care le citesc ei. In urma cu aproximativ 2 ani colega noastra Adela Iepure mi-a recomandat Tribal Leadership – si cand Adela imi recomanda o carte stiu ca trebuie sa o citesc!
“Cum sa-mi pun in valoare calitatile personale in rolul de manager? Cum sa pun in valoare calitatile celor pe care ii conduc astfel incat sa fie mai productivi? Cum sa depasesc mai bine in rolul de manager punctele slabe pe care le am?” – sunt unele din temele frecvente ale multor manageri care participa la programele noastre de leadership. Cele 5 competente cheie de leadership.
Articol aparut in Republica.ro
Articol semnat de Viorel Panaite pentru Revista Cariere
In conversatiile pe care le am cu managerii-seniori din organizatii cu ocazia diverselor proiecte ale firmei, aud tot mai des din partea lor afirmatii, precum: „e o perioada in care ma simt pus cu spatele la zid” sau „am ajuns intr-o situatie in care ma simt santajat” sau „mi-e teama sa nu ajung santajabil”. Te simti „pus la zid” chiar de oamenii din echipa pe care o conduci? Iata ce poti face:
Articol semnat de Viorel Panaite pentru Revista Cariere
„Nu este pe agenda decidentilor, proiectul nu exista” – e un lucru stiut. si exista cu atat mai putin intr-o cultura in care grija zilei de maine lasa managerilor superiori putina atentie pentru proiectele pe termen mediu, de „business development”, de inovatie, de optimizare a proceselor etc.
Articol aparut initial in Revista Cariere
Orice om realist ar trebui sa se astepte ca, de-a lungul vietii sale profesionale, sa intalneasca o provocare care sa-l puna pe tusa. Felul in care iese fiecare din aceasta perioada se descopera pe masura ce viitorul se construieste si i se dezvaluie. Postura de mentor este una din cele mai la-ndemana dintre solutii.
Articol aparut initial in Revista Cariere
La varsta de 40-45 de ani, viata ne ofera tuturor un turning point. Pana la aceasta etate investim in noi, traim experiente bune si rele, cu suisuri si coborasuri, cu reusite si dezamagiri, invatam sa luam decizii si sa ne alegem oamenii pe care dorim sa ii avem in jur, incepem sa descoperim lucruri despre noi insine.
Opinie publicata in Revista Cariere
Paradoxurile definesc viata noastra de zi cu zi. Ne invata si ne ajuta sa nu uitam ca pentru a evolua trebuie sa impletim universuri care ar parea la prima vedere ca nu pot coabita unul cu celalalt. Paradoxurile ne invata sa gandim inclusiv, ne invata ca universurile nu se exclud oricat de diferite ar fi, ci sunt complementare, ne invata sa gandim in termeni de „si / si“, nu in termeni de „sau/sau“.
Opinie publicata initial in Revista Cariere.
Smerenia in invatare pare o asociere fericita si fireasca, oricine ar fi construit-o! Asa cum vad eu lucrurile, invatarea autentica se face doar prin smerenie in fata celui care te invata, in fata celor care au experimentat si descoperit inaintea ta, in fata chiar a oportunitatii de invatare care ti se arata – si asta e valabil in orice domeniu!
Articol aparut initial in Revista Cariere.
Convingerea mea este ca fiecare din noi – fie ca traim in Romania sau in alta parte a planetei – avem din nastere o natura profund umanista: simtim nevoia de a avea grija de alti oameni si sa ne simtim in grija altora, simtim nevoia sa ne conectam cu cei din jur fara sa urmarim vreun castig material, de imagine sau financiar, simtim nevoia sa fim parte dintr-un intreg mai mare, sa dam un sens mai inalt muncii si existentei noastre. in alte cuvinte, avem innascuta nevoia pentru empatie, cooperare si etica.
Oamenii sunt mereu motivati. Ceva ne misca sa trecem la o anumita actiune sau ceva ne determina la inactiune. Oamenii maturi se disting de cei imaturi prin faptul ca stiu sa-si aleaga o motivatie optima pentru actiunile sau inactiunile lor. Iar mtivatiile optime determina un sentiment de bine mai puternic. Oamenii imaturi sunt defensivi pentru ca isi aleg motivatii sub-optime pentru actiunile sau inactiunile lor.
Organizatiile evolueaza uneori in directii tot mai neasteptate, alteori in directii foarte traditionale. Intalnim in aceste vremuri modele organizationale inedite care au succes – cu structuri foarte plate, organizatii care stiu sa puna in valoare nevoia oamenilor de autonomie si de contributie, dar si modele clasice care sunt inca foarte profitabile pentru actionari – desi ierarhice si cu un control vizibil, resimtit ca atare de oameni. Felul in care sunt guvernate si functioneaza cele doua “lumi” pare a fi foarte diferit. Totusi, ele au si multe lucruri comune.
Cum pastrezi nivelul de motivatie si autonomie a unei echipe de peste 3000 de persoane? Cum impaci generatiile intre ele? Nu in ultimul rand, cum poti sa cultivi un set de valori, care sa se transforme apoi intr-o cultura organizationala sanatoasa? Ioana Mihăilescu ne-a raspuns la aceste intrebari din perspectiva rolului ei de Director Customer Operations la Vodafone Romania. Va invitam sa-i descoperiti raspunsurile in interviul de mai jos.
Un interviu realizat de Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest
L-am cunoscut pe Gijsbert Huijink la finalul anilor ’90 cand Human Invest era in etapa de start-up si ofeream programe de training pentru compania sa din Romania, Quadra. M-au inspirat si captivat determinarea, spiritul antreprenorial si pragmatismul pe care le-am vazut la Gijsbert pe masura ce isi dezvolta firma in acei ani. Aceleasi lucruri le vad si acum la el, in cadrul unui proiect cel putin la fel de ambitios: construirea primei cooperative din Romania in domeniul energiei verzi, regenerabile: Cooperativa de energie. Am vrut sa aflu mai multe despre aceast proiect in care este membru fondator si mentor, in interviul urmator.
In aceasta toamna voi trece in clasa a 11-a, insa in vacanta de vara am fost curioasa sa petrec cateva saptamani intr-un internship si am gasit o ocazie la Human Invest. Cum firma este una care ofera programe de leadership pentru manageri, impreuna cu Viorel Panaite, cel care conduce acum compania, am agreat ca proiect de internship sa scriu un articol despre Generatia Z, cu titlul: “Cum doresc tinerii din Generatia Z sa fie condusi, pentru a-si pune in valoare potentialul si pentru a evolua profesional”.
Pentru mai mult de 8 ani in rol de Director Executiv al uneia din cele mai mari companii de distributie din domeniul farmaceutic, Marius Tanase a dezvoltat una din cele mai performante echipe din piata, construind mereu servicii inovative pentru partenerii companiei. De curand, Marius s-a alaturat echipei Human Invest, fiind certificat sa conduca workshop-uri de SLII® si sesiuni de coaching individual si team-coaching.