Leading for Recovery, Andrei Dudoiu: “Be a Servant Leader!”
L-am cunoscut pe Andrei Dudoiu, acum Co-Founder & CEO SeedBlink in urma cu mai multi ani, cand a fost speaker la o conferinta de leadership la participam si eu. Avea rol de executiv la Banca Transilvania in acel moment. Mi-a atras insa atentia interventia lui cand povestea de ce a imbratisat filozofia “servant leadership”. L-am invitat ca prin acest interviu sa ne impartaseasca recomandarile pe care le-ar face celor care sunt acum manageri pentru a-si sustine cat mai bine echipele in perioada de “recovery”.
Perioadele de criza sunt si momente bune de “awareness” pentru oricine vrea sa profite astfel de ele. Care ar fi cateva intrebari de reflectie pe care le-ai recomanda managerilor din organizatii privind “de ce”-ul si felul in care isi conduc echipele? Ce intrebari i-ar ajuta sa sustina moralul si productivitatea oamenilor lor?
Eu nu cred că oamenii se pot schimba fundamental în astfel de perioade și dacă un leader vrea să își schimbe comportamentul, cred că ar trebui să o facă în mod natural, să îl reprezinte, altfel echipa simte imediat comportamentul “fake“. Modelul în care cred eu personal este de “servant leader”, indiferent de perioadă și rețin că am avut o conversație interesantă cu tine pe tema asta, chiar la prima vedere, ulterior mi-ai trimis și o carte☺.
Așadar m-aș întreba, și de data asta, „Cum pot ajuta?” Cum pot ajuta eu ca leader, ca echipa să se simtă într-o zonă de siguranță, ca să performeze și să inoveze – eu unul nu cred în modelele tip “stick and carrot“, ele funcționează doar pe termen scurt. Siguranța că au voie să se simtă vulnerabili și să împărtășească asta atât cu mine cât și cu restul echipei. Siguranța că au voie să greșească, ca să poată inova. Siguranță că au înțeles exact ce li se cere și cum sunt evaluați într-o perioadă atipică și că vor avea parte de obiectivitate în evaluarea contribuției lor, în contextul echipei. Și toate astea potențate de un volum de comunicare multiplicat față de o perioadă de normalitate.
In ce fel ar putea beneficia un manager daca si-ar activa acum spiritul intraprenorial in compania in care lucreaza? In ce fel activarea acestui spirit l-ar putea ajuta in procesele personale de maturizare si evolutia personala?
Beneficiile pentru mine sunt evidente, pentru că antreprenoriatul, chiar și într-o formă cu mult mai puține riscuri, adică intraprenoriatul în cadrul unei companii, înseamnă evoluție ca personalitate – încredere în tine însuți, curaj, înseamnă creștere profesională – autonomie, puterea și știința de a lua decizii, înseamnă pregătirea pentru next level.
Ce ai face tu diferit ca lider daca te-ai intoarce inapoi in cateva situatii critice prin care ai trecut in crizele anterioare? Ce lectii ai invatat in acele momente?
Am învățat că trebuie să comunic mai mult: “there is no over-communication during a crisis“. Și asta este valabil atât cu echipa, cât și cu clienții sau acționarii. Lumea te înțelege și te urmează dacă tu însuți ești deschis să-ți arăți propriile vulnerabilități și să ceri sprijin. Este ok și să-ți schimbi decizia dacă inițial ai greșit sau se schimbă perspectiva. Empatia este un ingredient, natural, care ajută mult.
Nu știu dacă ați remarcat cele două modele de leadership diferit pe care le arată doi dintre cei mai importanți leaderi politici mondiali, în criza sanitară și socială prin care trecem: Donald Trump – foarte stăpân pe sine, spectaculos pe alocuri în mesaje, dar arogant, arțăgos, acuzator și chiar generator de conflicte interne și externe. Pe de cealaltă avem modelul Angelei Merkel – comunicatoare care nu strălucește dar bine documentată, activă și echilibrată, mesaje foarte transparente în ceea ce privește așteptările, foarte empatică și sinceră, un model care impune respect și un popor care o urmează cu consecvență și încredere.
Participati la evenimentele noastre viitoare pentru a descoperi idei care sa va inspire sa gasiti solutiile pe care le cautati sau vizitati pagina cu programele noastre online si facilitate virtual pentru a ne solicita o prezentare.