Vesna Fuiorea este profesionistul pe care il doresti langa tine atunci cand vrei sa analizezi cu pragmatism tendintele consumatorilor ca sa alegi cele mai relevante actiuni de marketing care sa-ti aduca eficacitatea pe care o urmaresti. Am fost colegi de generatie in studentie. Dupa o experienta internationala de peste 20 ani in FMCG, consultant independent acum, am invitat-o sa ne impartaseasca aici ce strategii de recovery ar recomanda brand-urilor din FMCG.
Robert Blaga este mereu gata sa intreprinda ceva nou, sa testeze in practica o idee, sa-si largeasca reteaua de parteneri si sa ofere o experienta inedita celor cu care lucreaza. A fondat in 2017 si isi conduce compania Brainiup care, prin tehnologie, se indreapta acum spre dezvoltarea unor aplicatii mobile pentru specialistii din rolurile de learning & development (L&D). L-am invitat sa ne impartaseasca in acest interviu ce impact are criza din acest an asupra echipei sale si cum se adapteaza organizatia pe care o conduce.
Cu o criza sanitara pe care incet-incet speram sa o stapanim, privirile multora dintre noi se indreapta catre norii de furtuna deja adunati deasupra noastra care ne aduc mirosul crizei economice. Cum sa trecem prin acest uragan? Cum sa ne pregatim personal? Cum sa ne pregatim impreuna cu familia, cu echipa si cu organizatiile noastre?
articol semnat de Viorel Panaite in 07 aprilie, pentru Ziare.com
Cu cat managerii si-au facut mai bine antrenamentele in vremurile bune, cu atat mai bine vor sti acum cum sa-si mobilizeze oamenii si sa-si castige sustinerea lor. Va propun aici o lista a unora dintre cele mai intalnite greseli pe care marea majoritate a managerilor le fac sub presiune si prin care submineaza inconstient nevoile psihologice de baza ale oamenilor. Pe care din greselile de mai jos le regasesti si in cazul tau?
Iuliana Stan, Managing Partner Human Synergistics Romania, a dat viata si a conturat in Romania expresia „cultura organizationala constructiva” incepand cu mijlocul anilor 2000. Ma cunosc cu ea de peste 15 ani si ne apropie misiunile pe care le avem. Ne consultam frecvent cand doresc sa-mi testez niste ipoteze sau cand simt ca imi scapa un element care ar face mai valoroase conversatiile noastre despre imbunatatirea culturii organizationala a clientilor cu care lucram. In acest interviu am invitat-o sa ne impartaseasca cum ne-am putea uita la prezent si la viitor ca sa profitam mai bine de perioada de recuperare in care suntem.
articol semnat de Viorel Panaite in 21 aprilie, pentru Ziare.com
In vremuri de criza, companiile iau de obicei mult mai rapid decizii pentru a elimina lucrurile mai putin relevante si care functionau oricum greoi: se trece rapid peste multe teste privind protocoale de securitate pentru a pastra functionalitatea unui sistem in conditiile in care angajatii trebuie sa lucreze de acasa; viata organizatiei merge mai departe cu un numar mult mai mic de sedinte; evenimente cu mii de oameni functioneaza bine in lumea virtuala; chiar si statul a descoperit ca poate lua decizii mai repede privind relatiile cu mediul privat.
articol semnat de Viorel Panaite in 27 martie, pentru RevistaBiz.ro
Cum conduci insa o echipa care este departe de tine, fiecare membru lucrand din spatiul lui? Cum compensezi interactiunile spontane de zi cu zi care facilitau colaborarea, luarea deciziilor in sedinte, facilitau productivitatea individuala si colectiva? Cum tii echipa unita, adunata si mobilizata – cu atat mai mult cu cat suntem o cultura gregara care actioneaza mai mult din emotie si sentimente? Iata mai jos cateva sugestii pe care sa le testati si sa le adaptati in propriul context, si care ar putea sa va fie utile:
Iulian Olariu are un profil ideal de facilitator si trainer: cu multa rabdare, dar si dinamic, atent la procesul de lucru, la detalii, dar si spontan in interactiuni, preocupat de rigoare, dar si entuziast si creativ! In curand se fac 15 ani de cand lucram impreuna si are o contributie esentiala la construirea reputatiei Human Invest de cand s-a alaturat echipei noastre. Prin acest interviu ne impartaseste ce il ajuta pe el sa depaseasca aceasta perioada plina de incertitudine si impredictibilitate.
Viorica Pacurar are o experienta de peste 20 de ani in domeniul vanzarilor de asigurari si pensii. De-a lungul carierei, ea a construit si coordonat retele complexe de vanzari in toata tara, cu performante dovedite si rezultate sustenabile. Totodata, s-a dedicat formarii si dezvoltarii de profesionisti in acest domeniu, implicandu-se in consolidarea competentelor profesionale de care acestia au nevoie pentru a-i sustine pe clienti sa-si asigure viitorul financiar. Din pozitia de director de vanzari retail la NN Asigurari de Viata, Viorica Pacurar se ocupa, impreuna cu intreaga echipa de aproximativ 1500 consultanti financiari, de dezvoltarea si implementarea strategiei nationale de vanzari retail.
Florin Iordackioiu, Learning and Development Manager Orange Romania, si-a propus sa profite de perioada de “work from home” si sa exploreze noi teritorii. Digitalizarea, programele de leadership si team-coaching conduse si facilitate in mediul virtual au adus in organizatia sa ecouri peste asteptari. Florin a fost unul din invitatii din panelul unui eveniment pe care l-am organizat recent si l-am invitat sa ne impartaseasca si in scris din experientele pe care le-a avut in implementarea unor programe de leadership in mediul virtual.
Din acest an cunoscutul nostru program Situational Leadership® II (SLII®) se va numi oficial The SLII Experience™, numele modelului folosit ramanand neschimbat – SLII®. Programul a atras pana acum la nivel global peste 5.000.000 participanti si peste 20.000 in Romania. Modelul ramane acelasi, iar programul isi pastreaza caracteristicile care i-au adus succesul de-a lungul timpului.
Un interviu realizat de Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest.
In 1992 ma gaseam pentru prima data in fata cu o persoana care avea rol de CEO. Dupa Revolutie incepusem sa citesc carti despre acesti “super-oameni” din marile corporatii si despre legendele despre ei, dar atunci il cunosteam personal pe primul, Marian (Mike) Popa, CEO Xerox Romania & Moldova la acea vreme (acum Head of Deutsche Bank Global Technology Center Romania). Ca student la economie in anul I, va dati seama ca am fost puternic impresionat sa am acces sa interactionez cu un personaj din carti! Timpul a trecut, Mike este de mult timp aproape de AIESEC (organizatie prin care l-am cunoscut), iar faptul ca el a trecut prin toate crizele economice de dupa ’90 m-a facut sa-l invit sa impartaseasca cateva lectii personale in acest interviu.
Elena Marineci face parte din generatia tanara pe care ne-am propus sa o crestem in Human Invest in anii 2005 – 2006. Dupa aproape 15 ani suntem in continuare parteneri: am fost norocosi sa o avem mereu in preajma, isi face treaba cu profesionalism in programele in care se implica si invatam continuu de la ea.
Cu Adrian Stanciu am inceput sa tin aproape din 2004. Ne vedem destul de rar, cu toate astea avem conversatii bune cand ne intersectam si stim sa ne ascultam reciproc. Mi-a dat de-a lungul timpului sfaturi bune legate de cum sa conduc Human Invest si mi-a oferit mijloace prin care sa citesc lumea din jur in mai multe registre. In plus, apreciez ca propune in dezbatere in spatiul public teme si perspective relevante pentru noi ca indivizi, pentru noi ca societate si pentru organizatiile noastre. Le propune articulat si asumat, insotite de dubiile necesare unui individ lucid care nu cauta sa aiba are dreptate si nu doreste sa existe un singur adevar, chiar daca e vorba de adevarul lui. L-am invitat la o opinie pe blogul nostru in criza din 2009, am regasit intamplator acel material si mi-a venit ideea sa-l invit si acum.
M-am cunoscut cu Lilia Dicu in 2010. Ea explora atunci noi parteneriate, iar Human Invest facea primii pasi in a-si construi o comunitate de coach-i. Dupa mai multe intalniri si conversatii am testat modul agreat de lucru cu ocazia catorva proiecte si asta ne-a ajutat sa ne cunoastem mai bine si sa incepem sa lucram impreuna. Acum Lilia este MCC ICF (Master Certified Coach, International Coach Federation) si unul din seniorii din echipa pe care ne bazam in proiectele provocatoare.
Nevoia de claritate este mai mare ca oricand in perioada prin care trecem, cand incepem sa ne adaptam la o viata fara certitudini. Cum am putea construi mai multa claritate pentru noi insine pentru a simti ca ne putem baza pe ceva?
Cu Daniel Nicolescu m-am conectat foarte bine de la prima intalnire, acum aproape 7 ani, cand i-am propus un proiect de leadership pentru echipa de management pe care o conducea in rol de CEO la PayU. Acum este antreprenor, CEO si co-fondator al Symphopay – companie care ofera servicii de digitalizare a platilor, transformand astfel tranzactiile in noi oportunitati de business. L-am invitat sa ne impartaseasca perspectiva lui despre impactul tehnologiei in organizatii si despre managementul remote.
In acest interviu, colega noastra Andreea Gheorghita le ofera cateva recomandari esentiale celor care se afla de curand in primul lor rol de manager si trebuie sa-si conduca acum echipele care lucreaza remote. Care sunt abilitatile manageriale pe care managerii sa si le imbunatateasca? Ce a invatat ea in aceasta perioada? Cum si-ar putea oamenii ajusta mindset-ul?
L-am cunoscut pe Andrei Dudoiu, acum Co-Founder & CEO SeedBlink in urma cu mai multi ani, cand a fost speaker la o conferinta de leadership la participam si eu. Avea rol de executiv la Banca Transilvania in acel moment. Mi-a atras insa atentia interventia lui cand povestea de ce a imbratisat filozofia “servant leadership”. L-am invitat ca prin acest interviu sa ne impartaseasca recomandarile pe care le-ar face celor care sunt acum manageri pentru a-si sustine cat mai bine echipele in perioada de “recovery”.
In acest interviu-rapid colega noastra Dana Dumitru ne raspunde la 3 intrebari relevante pentru aceasta perioada si ne ofera idei practice pe care managerii le-ar putea folosi pentru a-si putea sustine mai bine echipa pe care o conduc.
Pe Razvan il cunosc de la inceputul anilor ’90: eram studenti, construiam in Romania o organizatie studenteasca (AIESEC), iar Razvan a fost unul din cei alaturi de care descopeream ce inseamna sa-ti asumi responsabilitatea si sa contribui la scopul comun al unui grup, sa iei decizii in nume colectiv, sa conduci o echipa si o organizatie. O fire foarte determinata, foarte curioasa si cu mult bun simt, Razvan a avut de atunci multe reusite si in mediul corporate, devenind un profesionist desavarsit. Ne impartaseste in acest interviu recomandarile lui pentru managerii care conduc echipe remote.
Trec acum prin a II-a criza serioasa cu care se confrunta economia globala si implicit cea locala. Prima criza a fost cea din 2009, an in care cifra noastra de afaceri s-a redus cu 50% fata de 2008. La o distanta de 10 ani de zile, intrebarile pe care le am acum sunt aceleasi ca in 2009. Cat va dura aceasta criza? Cat de afectati vom fi atunci cand se va termina? Care ar trebui sa fie prioritatile? Ce ar trebui sa facem acum ca sa supravietuim in realitatea curenta si sa fim pregatiti pentru ce va fi dupa criza? Cum sa ne administram mai bine resursele: emotionale, financiare, de energie, etc? Cum sa conduc mai bine echipa in aceasta perioada? Leadership de criza.
Cristina Opran este Senior Consulting Associate in Human Invest/ Blanchard Romania, se implica in programe de leadership development si a acceptat sa vorbeasca despre implementarea programelor de leadership cu facilitare virtuala.
Cand nu sunt la clienti pentru intalniri de business development, traininguri sau coaching, lucrez de acasa. Fac asta de aproape 5 ani si am sumarizat mai jos 10 lucruri care au functionat foarte bine pentru mine. Unele dintre idei poate vi se vor parea extreme, altele poate va vor inspira:
Tema crizei varstei mijlocii este prea putin dezbatuta public la noi in tara, desi este una foarte bogata, plina de efervescenta.
Compania noastra a fost premiata in aceasta saptamana de catre Wiley cu premiul Ruby award-winning Partner for Everything DiSC® and The Five Behaviors® ca o recunoastere a proiectelor derulate in 2019 in Romania pentru imbunatatirea culturii organizationale a clientilor cu care lucram.
Situational Leadership® II (SLII®). Mereu sub presiunea target-ului, perceptia este ca managerii echipelor de vanzari trebuie sa fie “generalii de armate” autoritari care prin forta si sange rece creeaza disciplina necesara in teren pentru a realiza luna de luna cifrele de vanzari si de incasari la care s-au angajat. La SLII® Breakfast-ul pe care l-am avut in aceasta saptamana am invitat ca participanti doar manageri din vanzari si in panel manageri care au avut de-a lungul multor ani rezultate de necontestat in acest rol. Concluziile si povestile lor au scos la iveala cu totul altceva, asa cum ne-au impartasit Razvan Botezatu, Enterprise Commercial Lead, Microsoft (ex-Head of Commercial Excellence Coca-Cola HBC Romania) si Ionut Galatanu (Director National de Vanzari Farmexpert).
Alecsandra este Learning & Development Manager la Mood Media Romania si ne-a surprins prin curiozitatea si curajul pe care le-am vazut la ea pe masura ce am inceput sa lucram impreuna. Este certificata sa fie facilitator SLII® si conduce workshop-uri in organizatia ei si cu alte programe de-ale noastre: Self Leadership, Giving Feedback, Challenging Conversations.
Am obiceiul de a-i intreba pe cei din jurul meu care sunt cartile pe care le citesc ei. In urma cu aproximativ 2 ani colega noastra Adela Iepure mi-a recomandat Tribal Leadership – si cand Adela imi recomanda o carte stiu ca trebuie sa o citesc!
“Cum sa-mi pun in valoare calitatile personale in rolul de manager? Cum sa pun in valoare calitatile celor pe care ii conduc astfel incat sa fie mai productivi? Cum sa depasesc mai bine in rolul de manager punctele slabe pe care le am?” – sunt unele din temele frecvente ale multor manageri care participa la programele noastre de leadership. Cele 5 competente cheie de leadership.
Articol aparut in Republica.ro