Cand ceri feedback iti cresti capacitatea de a oferi feedback. Telemunca.

Feedback-ul este esential pentru sentimentul de satisfactie pe care il cautam, cu atat mai mult cand lucram remote, in mediul virtual, de la distanta. Este esential pentru sanatatea noastra mentala si emotionala, pentru a ne intari capacitatea de evolutie. Este esential pentru a ne imbunatati capacitatea si viteza de adaptare. Cand ceri feedback iti creste capacitatea de a oferi feedback

*articol semnat de Viorel Panaite pentru Ziare.com

Presiunea pusa de pandemie si de haosul creat in business pare ca aproape a maturat aceasta practica in organizatii, rara oricum in cultura societatii noastre. Studii recente Gallup arata ca oamenii isi vor creste nivelul de angajament daca managerii lor le ofera feedback macar de cateva ori pe luna. Managerilor nu le place insa sa ofere feedback, evitau aceste conversatii chiar si in vremurile “normale” in ciuda nenumaratelor programe de training la care participau. De multe ori, chiar si atunci cand existau, momentele de feedback deveneau tensionate si putini se alegeau cu ceva bun din ele.

Cand ceri feedback vei fi placut surprins

Telemunca si pandemia i-a impins pe manageri in modul de lucru de criza, orientat inca si mai mult pe executia sarcinilor si tot mai putin pe sustinerea oamenilor. Fara conversatii de feedback in mediul virtual exista insa toate sansele ca angajamentul oamenilor si productivitatea lor sa se evapore rapid dupa perioada de solidaritate prin care am trecut. Intimidarile si aprecierile goale de continut si disimulate nu tin locul feedback-ului.

Cum ar putea managerii sa reintareasca, sa reporneasca sau sa contruiasca de la “0” practica conversatiilor de feedback in conditii de telemunca? Promisiunea mea este ca, oricare ar fi momentul in care s-ar afla, managerii vor fi placut surprinsi de ceea ce vor observa cand vor incepe sa ceara feedback ei mai intai. Iata aici doar patru beneficii extrem de relevante ale obiceiului de a cere feedback colegilor privind modul in care ii conduci.

Cand ceri feedback iti cultivi curiozitatea naturala si arati o reala deschidere la dialog

Curiozitatea este o trasatura cu care ne nastem, care ne ajuta sa evoluam, dar in lipsa careia ne plafonam, iar disponibilitatea de a avea dialog a devenit critica intr-o lume atat de furioasa. Ce alt semn mai bun de deschidere la dialog si cooperare ar putea arata un manager atunci cand, pentru 5 minute, pune cateva intrebari la finalul unui video-call unu-la-unu. “Ce as putea face diferit ca sa te sustin mai bine?”, “Ce sugestii imi oferi ca sa te ajut mai bine?”, “Ce ar trebui sa fac mai putin si ce ar trebui sa fac mai mult?”, “Ce crezi tu ca nu fac deloc in relatia cu tine si ar trebui sa incep sa fac?”, sunt doar cateva exemple.

Astfel de intrebari arata deschidere, curiozitate, construiesc dialog si imbunatatesc enorm angajamentul, implicarea oamenilor atat de importante in munca de la distanta. Aratam de multe ori cu degetul catre firmele private si catre administratia publica care nu cer feedback de la clienti si de la cetateni. Putem face altfel lucrurile ca sa fim lideri mai buni decat ei?

CITESTE ARTICOLUL INTEGRAL PE ZIARE.COM