Servant Leadership – complementar programelor noastre SLII si First-time Manager
“Mentalitatea de servant leadership este despre a pune accentul pe ceilalti mai degraba decat pe tine”, spune Ken Blanchard, fondatorul Ken Blanchard Companies (KBC). Ca parte a cercetarii pentru una din cartile lui recente “Servant Leadership in Action”, Ken Blanchard a studiat atat mentalitatea, cat si setul de abilitati de care au nevoie liderii care vor sa adopte autentic abordarea de leadership orientata catre ceilalti.
Cand lucrez la aspectele de mentalitate si set de abilitati ii intreb pe participantii din cursurile mele care dintre ele este mai importanta? Se poate mentalitate fara set de abilitati sau invers?
Si intotdeauna raspunsurile vin cu un mesaj comun: ambele sunt importante, una nu poate exista fara cealalta. Servant leadership este o calatorie, un proces din care fac parte atat mentalitatea, cat si setul de abilitati. Si aici putem sa facem legatura cu doua din programele noastre reprezentative (SLII si First-time Manager), ca exemple despre cum principiile de servant leadership pot fi integrate ca parte a unui program de leadership development.
Servant Leadership este fundatia care sustine toate programele noastre!
Ne putem uita la un exemplu concret din abordarea situationala SLII, unde avem ca prima abilitate – definirea obiectivelor. Capacitatea de a agrea obiective clare care duc catre o buna performanta inseamna pentru manager componenta strategica (de leadership) din “servant leadership”. Felul in care managerul isi sustine zilnic membrii echipei si isi adapteaza stilul de leadership pentru a gasi modul potrivit de a-i ajuta pe oameni sa isi atinga obiectivele – este exact componenta operationala (de “servant”) din “servant leadership”.
In programul First-time Manager, abordarea “servant leadership” o regasim in felul in care managerii exerseaza si folosesc conversatiile de apreciere si redirectionare, tocmai pentru acelasi scop: de a le oferi oamenilor suport real pentru a-si atinge obiectivele.
De ce sunt folosite pe o scara atat de larga conversatiile de leadership din programele SLII si First-time Manager? As spune tocmai pentru ca sunt exemple clare de Servant Leadership in Actiune!
Cand managerii folosesc filozofia de servant leadership dezvolta capacitatea oamenilor din jur de a lucra autonom si le cresc disponibilitatea de a-si asuma responsabilitatea pentru calitatea muncii lor. Ii inspira sa contribuie mai creativ si sa colaboreze mai bine in comunitatile din care fac parte. Pentru asta, acesti manageri identifica nivelul de dezvoltare al unui subordonat si stiu sa se adapteze si sa ii ofere directionarea si incurajarea de care are nevoie sa creasca si sa se dezvolte.
Prin servant leadership, managerii se asigura in primul rand ca oamenii stiu exact care sunt obiectivele pe care sa le urmareasca. Apoi intorc relatia de raportare cu susul in jos si adreseaza intrebari precum: “Cum te pot ajuta?”, “Ce pot face diferit ca sa te sustin sa iti atingi obiectivele?. “Nu este cu adevarat despre directionarea lor”, spune Ken Blanchard. “Este despre a-i ajuta. Cateodata, cand sunt noi pe o anumita sarcina, au nevoie de directionare clara – este un comportament de leadership temporar pentru a ajuta pe cineva sa preia responsabilitatea sarcinii lor si sa ajunga in directia in care vor.”
Contactati-ne pentru a ne consulta si a afla mai multe despre cum veti putea creste impactul si investitia programelor de training prin integrarea Servant Leadership in programele noastre deja foarte populare The SLII Experience si First-time Manager!
Lansarea in Romania a programului Servant Leadership (F2F Event)*