Competentele de leadership SLII ofera fundatia de baza necesara pentru a creste productivitatea si angajamentul oamenilor
Competentele de leadership SLII au devenit un standard in domeniul pregatirii managerilor, atat la nivel mondial, cat si in Romania. Programul original a atras pana acum peste 5.000.000 de beneficiari din intreaga lume si peste 20.000 in Romania, devenind astfel cel mai cunoscut si cel mai utilizat program de deprindere a abordarii situationale in leadership. Care sunt cateva din caracteristicile si componentele programului si de ce este atat de apreciat?
SLII® – CEL MAI BUN PROGRAM PENTRU O ABORDARE SITUATIONALA IN LEADERSHIP
Diana Badea, Verifone, Director Global Organizational Development: “Acest program a ajutat managerii nostri sa inteleaga dezvoltarea echipelor sub forma unui parteneriat analizand fiecare etapa de dezvoltare si adresand-o diferit pentru a obtine impactul maxim, a adus cu adevarat un limbaj comun de leadership in organizatie! Am intalnit de-a lungul celor peste 5 ani de cand il sustinem in interiorul firmei manageri care au urmat programul in doua momente diferite din viata lor profesionala, si l-au descoperit diferit de la o etapa la alta. Pentru mine SLII® este un program din categoria “classic”: il trec la modul de training esential in curricula managerului si despre care cred ca si peste ani, avandu-l ca prilej de discutie in sala de curs va genera multe analize, exemple si invataturi.”
In zilele de azi, cand oamenii au resurse de energie limitate, cand disponibilitatea majoritatii oamenilor pentru efortul suplimentar necesar de a-si face bine munca sau pentru a prelua voluntar noi activitati – cei care conduc echipe, managerii de la toate nivelurile unei organizatii, au nevoie sa stapaneasca metode simple si pragmatice pentru a-si usura munca de leadership.
Este foarte greu de condus oameni atunci cand nu stapanesti, de exemplu, conversatiile pentru clarificarea asteptarilor, conversatiile pentru construirea angajamentului fata de sarcinile sau obiectivele de realizat, conversatiile de indrumare sau conversatiile de delegare. Pentru a le stapani pe acestea, si pe inca cateva altele intr-un timp cat mai scurt, e nevoie de o metoda eficienta de invatare si de exersare.
Programul de abordare situationala in leadership SLII contine, ca la o sala de fitness, “aparate” performante care isi fac bine treaba astfel incat managerii sa invete cat mai repede “cand” si “cum” sa utilizeze, la momentele potrivite, fiecare din cele patru stiluri de leadership.
The SLII Experience™ – Cea mai noua abordare situationala in leadership
In ce consta programul care dezvolta competentele de leadership SLII?
- In 80% din timpul programului participantii realizeaza activitati practice si exerseaza intre ei pentru a-si creste capacitatea de a trece rapid si cu usurinta de la un stil de leadership la altul, pentru a se simti cat mai confortabili sa poarte aceste conversatii si in viata de business de zi cu zi.
- Studiile de caz video, role-play-urile frecvente, interactiunile de peer-to-peer coaching intre participanti, studiile de caz scrise sunt organizate in secvente inteligent structurate astfel incat participantii sa aiba sentimentul ca progreseaza si ca evolueaza, pentru a se simti mai increzatori in competentele lor.
- Manualul de lucru (workbook-ul) a fost special construit ca sa ii ajute sa-si fixeze cat mai bine lectiile invatate, sa ii ajute sa-si cristalizeze si sa-si sedimenteze noile procese de lucru, sa aiba spatiul lor personalizat la care sa se intoarca atunci cand vor avea nevoie
- Cand participantii se simt pregatiti, ei exerseaza in program conversatiile de care au nevoie in situatiile individuale cu care se confrunta in organizatiile lor.
Cum e structurat procesul de implementare de dupa workshop-ul de baza SLII de 2 zile?
- Dupa workshop-ul de baza SLII de 2 zile recomandam clientilor sa organizeze sesiuni de follow-up de 3 – 4 ore de practica a abilitatilor de leadership situational, cate o astfel de sesiune la fiecare 3 – 4 luni pe parcursul unui an de zile, astfel incat un manager participant sa acumuleze 12 – 16 ore de practica/an.
- Platforma digitala de follow-up pe care o au la dispozitie participantii le ofera acestora ocazia sa revada video-uri cu exemple de utilizare a tuturor celor patru stiluri de leadership, sa-si verifice cunostintele prin chestionare care le ofera puncte pentru raspunsurile corecte, sa parcurga o lista foarte mare de sugestii privind structurarea conversatiilor lor de leadership prin care pot creste angajamentul si competenta celor din echipele lor.
- Invatam cel mai bine cand impartasim si altora lectiilor noastre. Astfel, participantii primesc toate mijloacele necesare pentru a putea prezenta intr-o sesiune de app 30 min si celor din jurul lor ceea ce au invatat.
- Pe langa sesiunile de practica de care am vorbit mai sus, punem la dispozitia clientilor si workshop-uri complemenare de app 4 ore, pe teme care sustin adoptarea si stapanirea competentelor de leadership SLII: Building Trust, Listening Skills, Feedback Skills, Coaching Essentials. Fiecare din aceste workshop-uri contine role-play-uri prin care managerii participanti exerseaza aceste abilitati cheie de leadership pentru a fi cat mai eficienti in folosirea abordarii situationale SLII.
Pentru ce alte teme mai sunt relevante competentele de leadership SLII?
- Limbaj comun de leadership. Pentru o comunicare cat mai simpla, cat mai clara si cat mai usoara intre oameni este nevoie de un limbaj comun. Abordarea situationala SLII ofera limbajul comun de leadership care imbunatateste comunicarea, colaborarea si cooperarea dintre manager si oamenii din echipa acestuia, intre angajatii dintr-o intreaga organizatie.
- Performance Management. Intalnirile unu-la-unu de planificare a rezultatelor urmarite si a obiectivelor, cele de monitorizare, intalnirile unu-la-unu de evaluare a performantei pot fi percepute mai relevante si mai utile cand se folosesc structura, competentele si limbajul comun de leadership SLII.
- Angajament si rezilienta. Stapanirea procesului de adaptare si de folosire a stilului adecvat de leadership ofera managerilor capacitatea de a reface si de a intari angajamentul si rezilienta celor pe care ii conduc. Atunci cand sunt flexibili si raspund cum trebuie nevoilor oamenilor, cei din echipele lor devin mai implicati si mai perseverenti pentru a atinge rezultatele urmarite.
- Cultura organizationala si climat de lucru. Imbunatatirea culturii organizationale necesita manageri cu competente de leadership prin care sa construiasca conditiile propice pentru ca oamenii sa onoreze si sa cultive valori constructive, conditii pentru ca oamenii sa creasca si sa evolueze si sa aiba cat mai multe satisfactii in urma muncii pe care o realizeaza. Abordarea situationala in leadership SLII ii pregateste pe manageri sa faca trecerea de la un stil de leadership la altul, pe masura ce angajatii din echipa lor devin tot mai productivi, mai responsabili si mai autonomi. Iar flexibilitatea managerilor este o conditie esentiala in imbunatatirea culturii organizationale si a climatului de lucru.