Leading for Recovery – Pariem inca o data pe capacitatea noastra de inovare
Cu Florin Mindirigiu, CEO Abplus events & SHARE Architects, am fost coleg de liceu inainte de ’90. Am fost si colegi de AIESEC in anii ’90, perioada in care ne-am inceput, cam in acelasi timp, aventurile noastre antreprenoriale, a lui numindu-se Abplus events. Amandoi am trecut prin mai multe crize care ne-au slabit si ne-au intarit in acelasi timp. L-am invitat pe Florin sa ne povesteasca aici ce va face ca sa depaseasca cu bine si de data asta furtuna in centrul careia suntem acum cu totii.
Industria de evenimente din care faceti parte a fost una din cele mai afectate in aceasta criza sanitara si economica. Ati “prins” si criza din 2009. In ce fel v-a afectat aceasta perioada similar cu cea din 2009? Ce a fost acum diferit? Ce lucruri ati facut acum mai repede si mai bine pentru ca aveati lectii din criza anterioara?
ABplus events activeaza de 23 de ani ca o agentie de comunicare centrata pe evenimente in domeniul arhitecturii si constructiilor. Parcursul acestor ani a fost marcat de cateva experiente transformatoare si cele mai importante au fost generate de crize – fie ca e vorba de criza de dezvoltare din prima decada a existentei companiei sau de criza financiara din 2009. Contextul crizei pandemice ne lanseaza o noua provocare. Daca raspunsurile la primele crize au fost specializarea, repectiv dezvoltarea de noi piete, de aceasta data, creativitatea, capacitatea de inovare, tehnologia si nu in ultimul rand rezilienta sunt cele care vor face diferenta.
Activitatea industriei noastre este ingradita in continuare de reglementarile guvernamentale si aceasta este cea mai importanta diferenta fata de criza precedenta. Daca criza financiara din 2009 a fost factorul declansator al expansiunii noastre internationale, fructificandu-ne expertiza pe piete mai ofertante din punct de vedere financiar decat Romania, acum criza sanitara ne ridica bariere geografice si restrictii in exercitarea profesiei.
Ce am facut diferit? As putea spune ca am privit mai relaxati si mai constienti iminenta schimbarii, cu o capacitate ridicata de a anticipare a efectelor. Am continuat sa credem in puterea brandului nostru SHARE Architects si in capacitatea noastra de inovare ca factori determinanti ai continuitatii si transformarii noastre de-a lungul anilor. Din punct de vedere operational nu am fost nevoiti sa reproiectam procesele pentru ca modelul de business dezvolat in ultimii ani s-a bazat pe digitalizare si externalizarea serviciilor. Astfel, focusul nostru a fost pe prezenta constanta in comunitatile noastre de arhitecti, pe comunicarea cu clientii si partenerii nostri din toata lumea. Mai mult ca oricand, avem nevoie de comunicare.
In viziunea ta, “trecerea prin furtuna” cu o organizatie se face simplificand si reducand cat mai mult din ceea ce este ne-esential sau esti un adept al diversificarii si inovatiei chiar si in perioadele de presiune? Care sunt beneficiile si costurile fiecareia din strategii?
“Trecerea prin furtuna” se face cu o echipa antrenata si ma refer aici la abilitati, experienta, coeziune. In plus, domeniul nostru este guvernat de inovatie. Chiar si in afara unei situatii de criza, inovarea este motorul si garantul longevitatii companiei. Inovarea se bazeaza in primul rand pe creativitatea membrilor echipei si pe tehnologie. Suntem constienti ca actuala criza va aduce o schimbare radicala in modul nostru de operare si in proiectarea serviciilor pe care le oferim. O parte din aceste transformari faceau parte din strategia noastra pe termen mediu, criza doar le-a accelerat. Pregatirile din ultimii doi – trei ani diminueaza acum costurile si ne ofera avantaje competitive la momentul oportun.
Care sunt lectiile de leadership pe care le-ai invatat pana acum din criza acestui an? Ogranizand multe conferinte internationale pentru domeniul arhitecturii, in ce fel acest domeniu te inspira sa-ti conduci compania prin etapa de “recovery”?
Ciclicitatea crizei nu este doar un concept economic, ci o realitate cu care ne-am confruntat de doua ori intr-un interval scurt de timp. Cred cu tarie ca onestitatea este un antidot pentru orice criza si forta regeneratoare vine de fiecare data din esenta brandului construit atent, in timp. Proiectarea in arhitectura si proiectarea unei solutii de comunicare sunt procese creative care au ca punct de plecare o foarte buna intelegere a contextului. Prezenta noastra activa in 15 tari europene ne ofera o perspectiva mai larga asupra evolutiei economice, culturale si sociale din regiunea noastra. Aceasta perspectiva transnationala ne ajuta sa anticipam schimbari, sa intelegem mai bine comportamente si sa proiectam solutii de comunicare cu profesionistii din arhitectura si constructii ajustate nevoilor din aceasta perioada.
Virtual Briefing | Leading Virtually – 29 iulie
Daca ar fi sa te gandesti la provocarile pe care le-ai avut lucrand cu echipa in mediul virtual, de la distanta, care sunt reusitele pe care le-ai avut pana acum? Cum ai construit incredere, aliniere la un scop comun si energia necesara pentru a produce rezultate pe care le doreai?
Leading Virtually este programul conceput de partenerul nostru The Ken Blanchard Companies (KBC) pentru managerii care vor sa invete cum pot imbunatati conectarea cu membrii echipelor lor si mai ales sa-i sustina in a-si creste satisfactia si productivitatea muncii lucrand la distanta. Conducerea echipelor in mediul virtual poate fi de multe ori plina de provocari, fie ca vorbim despre a intelege ce se intampla cu membrii echipei atunci cand nu suntem fata in fata, sau de limitarile in a observa indiciile nonverbale. Scopul acestui eveniment este de a va familiariza cu structura si cu continutul programului.
Programul Leading Virtually este centrat pe 3 practici de leadership cheie: prezenta si atentia (structurarea conversatiei pentru impact maxim si respectarea preferintelor de lucru ale celorlalti), dezvoltarea comunitatii (construirea increderii si a relatiilor de sprijin reciproc, atitudinea pozitiva si implicarea tuturor membrilor echipei folosind tehnologia disponibila), sustinerea progresului profesional al membrilor echipei (cum spijini creativitatea in rezolvarea problemelor si autonomia in randul membrilor echipei, cum ii ajuti sa evolueze in cariera lucrand de la distanta).
- Gazda evenimentului: Cristina Opran, Senior Consulting Associate Human Invest
- Invitat: Florentina Vasiliu, Director – HR Operations & Delivery Conduent Romania