
Team Leadership for First-time Managers Event: Follow-up & Key Insights
Team Leadership for First-time Managers. Conducerea unei echipe de profesionisti nu iese nimanui atunci cand este facuta la intamplare! Cu atat mai mult atunci cand vine vorba de echipe de seniori care lucreaza de mult timp impreuna. Cand vremurile sunt bune si economia este pe o panta ascendenta, cand moralul e bun si rezultatele vin relativ usor, cand disponibiltatea de cooperare este naturala – lucrurile sunt mai simple si merg mai mult de la sine. Dar astfel de perioade vin si pleaca repede. Cu siguranta, acum nu suntem intr-una din aceste perioade…!
Iata mai jos care au fost cele mai importante lectii ale participantilor la evenimentul Team Leadership for First-time Managers pe care l-au gazduit colegele noastre Alexandra Culicovschi si Andreea Gheorghita.
❇️Echipele au nevoie de claritate in modul de lucru pentru a functiona productiv. Team charter-ul echipei este un instrument cheie, cu atat mai mult in vremuri dificile.
❇️First-time Managerii, cei cu putina experienta manageriala, descopera ca trebuie sa stie cum sa conduca atat echipa ca intreg, cat si – separat – oamenii din echipa.
❇️Responsabilitatea managerului echipei este de a folosi stilul de leadership potrivit in functie de stadiul de dezvoltare a echipei ca intreg, cu scopul de a o ajuta sa evolueze si sa-si atinga in primul rand obiectivul comun.
❇️Productivitatea si calitatea proceselor de echipa (ex. team-meeting-urile, procesele colective de invatare sau de shared leadership, etc) sunt in responsabilitatea fiecarui membru al echipei, nu doar a managerului de echipa.
Descarca PPT de la Eveniment!
❇️Fiecare membru al unei echipe trebuie sa contribuie la construirea increderii reciproce si la dezvoltarea practicilor de responsabilizare reciproca.
❇️Responsabilitatea fiecarui membru al echipei este de a sprijini evolutia echipei ca intreg, nu doar executia sarcinilor individuale.
❇️Managerul echipei trebuie sa stie care sunt principalele protocoale de decizie in echipa daca doreste sa obtina implicarea oamenilor. Trebuie sa stie “cum” si “cand” consulta echipa, “cum” si “cand” lasa decizia echipei, care sunt procesele ne-negociabile de care raspunde, “cum” si “cand” construieste grupuri de lucru pentru a obtine o dinamica sanatoasa si constructiva in modul de functionare a echipei.
Inscrie-te la urmatorul eveniment: