First Time Manager: 50 cele mai mari provocari ale managerilor din toata lumea

Prima pozitie de conducere este una dintre cele mai provocatoare si critice tranzitii de cariera. Managerii noi sunt de cele mai multe ori alesi din randul angajatilor cu potential. Acesti specialisti exceleaza in ceea ce priveste abilitatile de implementare, dar de cele mai multe ori intampina provocari ca manageri, pentru ca nu au metodele si competentele necesare pentru a reusi. Rata de esec este foarte mare.

Intr-un webinar sustinut de Ken Blanchard Companies in data de 24 februarie 2016, pe tema First Time Management, cele peste 900 de persoane care au participat au fost rugate sa spuna care a fost cea mai mare provocare din momentul in care au devenit manageri.

  • Cei mai multi dintre noii manageri au intampinat dificultati in a fi superiori fostilor colegi, in a gestiona conflictele din echipa, dar si in a-si impune respectul, in special in relatia cu persoane mai experimentate sau mai vechi.
  • Pe locul doi s-au situat problemele de management: de la stabilirea obiectivelor, la oferirea feedback-ului, la coaching si la evaluarile de performanta.
  • Pe locul trei s-au situat problemele personale, in special cele care tin de time management, prioritizare si gasirea unui echilibru intre fostele sarcini si cele noi.

Cultura organizationala in focus – Cercetarea Nationala 2021

Iata si restul cele mai mari provocari ale noilor manageri:

1. Sa ma adaptez la personalitatile diferite ale oamenilor din echipa.
2. Sa-mi adaptez stilul de manangement pe fiecare individ in parte.
3. Sa ma impart intre nevoile oamenilor – fiecare avea ceva important de facut in timpul programului
4. Sa creez un echilibru intre a fi un manager prietenos vs. un manager orientat pe task-uri
5. Sa fiu manager, dar si sa lucrez la proiectele mele
6. Sa fac ceea ce am de facut si sa ma asigur ca am timp pentru angajatii mei
7. Sa ma impart intre responsabilitatile vechi si responsabilitatile manageriale noi
8. Sa fiu manager pentru cineva cu care am fost doar coleg cativa ani
9. Sa fiu mai tanar decat persoanele din echipa mea
10. Sa fiu perceput ca manager de catre persoanele din echipa
11. Sa fiu luat in serios si sa fiu respectat
12. Sa constat ca oamenii nu-si iau jobul atat de in serios cum credeam
13. Sa ii fac pe membrii echipei mele sa aiba incredere in mine
14. Sa mi se schimbe prioritatile, de la “eu” la “noi”
15. Sa-mi concentrez atentia pe ceilalti mai mult decat pe mine (sa le rezolv problemele, sa fac coaching)
16. Sa construiesc o relatie cu persoanele care nu vor sa ma accepte ca manager
17. Sa isi dea oamenii din echipa demisia
18. Sa motivez angajatii care s-au plafonat
19. Sa ma lovesc de perceptia ca managerii trebuia sa stie toate raspunsurile si ca nu pot sa greseasca
20. Sa lucrez cu persoane de varste diferite si cu perceptii diferite
21. Sa deleg responsabilitatile
22. Time management – sa am totul sub control in limita programului
23. Sa-i incurajez pe membrii echipei sa ia initiativa
24. Sa-mi gasesc timp sa lucrez la proiectele care imi fac placere
25. Sa concediez pe cineva

26. Sa gestionez performantele membrilor din echipa si sa-i evaluez
27. Sa castig respectul angajatilor mai vechi decat mine si sa-i fac sa ma ia in serios
28. Sa am discutii deschise si sincere cu fostii mei colegi
29. Sa cunosc oamenii cu care lucrez
30. Sa trec de la un rol tehnic la un rol managerial
31. Sa gestionez performantele slabe ale membrilor din echipa
32. Sa am discutii cu persoanele care nu sunt productive
33. Sa gasesc timpul necesar pentru a avea discutii cu toti membrii echipei
34. Sa ma confrunt cu plangeri, frustrari, nemultumiri
35. Sa incurajez si sa dau feedback-uri constructive
36. Sa nu controlez totul si sa nu fiu micro-manager
37. Sa stiu ce am de facut – in jobul anterior stiam clar, ca manager poate fi greu
38. Sa iau decizii
39. Sa fiu manager pentru un prieten foarte bun
40. Sa imi gestionez emotiile in momentul in care ofer feedback
41. Sa renunt la responsabilitatile vechi si sa fac cu totul si cu totul altceva
42. Sa motivez sau sa schimb felul in care gandesc angajatii mai vechi
43. Sa rezolv conflictele din echipa
44. Sa stabilesc obiective clare pentru toata lumea
45. Sa-i invat pe altii cum sa faca anumite lucruri, in loc sa le fac eu
46. Sa devin coach pentru altii in conditiile in care eu intampin dificultati in noua pozitie
47. Sa inteleg ce-i motiveaza pe colegii mei si sa ii directionez care performanta
48. Sa inteleg cata informatie le pot dezvalui celor care altadata imi erau colegi/prieteni
49. Sa am timp pentru jobul de zi cu zi, dar si pentru responsabilitatile de manager
50. Sa fiu tratat in continuare ca un coleg, nu ca un manager.

First Time Manager – un nou program Ken Blanchard Companies

Ken Blanchard Companies s-a decis sa vina in sprijinul celor a aflati pentru prima oara intr-o pozitie manageriala invatandu-i competentele esentiale de care au nevoie pentru a avea un start de impact in noua pozitie.

Avand la baza cartea de succes The New One Minute Manager, programul First Time Managers le prezinta participantilor cele trei secrete ale managerilor de succes: Stabilirea obiectivelor, Aprecierea si Redirectionarea. Acest program dezvolta cele trei secrete prin intermediul unui cadru de conversatie care este ușor de inteles și practicat de catre noii manageri.

Programul va fi lansat in Romania in data de 20 aprilie 2016, de catre Ken Blanchard Romania si Human Invest.

 

Marius Tanase

Director Executiv (2010 - 2018) / Farmexpert

“Compania noastra a desfasurat in parteneriat cu Human Invest incepand din septembrie 2010 si pana in aprilie 2013, un amplu program de dezvoltare a competentelor manageriale, in mai multe etape coerente adresate aceluiasi public tinta, care a cuprins peste 150 de manageri, atat din Bucuresti, cat si din intreaga tara. Programul a urmarit introducerea unui limbaj comun managerial in intreaga companie – limbajul si metoda originala The SLII Experience™ (SLII®), licenta detinuta exclusiv de Human Invest in Romania. Prin acest program, participantii au dezvoltat competente precum: managementul relatiilor interumane, coaching si facilitarea rezolvarii problemelor, conducerea echipei. Recomandam compania Human Invest ca un partener capabil sa construiasca un proces coerent de invatare, folosind cu profesionalism o diversitate de metode si mijloace de instruire care si-au dovedit eficacitatea si impactul in compania noastra." - Aprilie 2015 (Parteneriatul cu Alliance Healthcare, grupul multinational care a cumparat compania Farmexpert, continua si in prezent, in 2021).

Crina Oniscu

Career & Development Manager (2011 - 2016) / Ubisoft Romania

“Colaborarea dintre Human Invest si Ubisoft, inceputa in anul 2011 continua si in prezent prin facilitarea de servicii de training si dezvoltare manageriala. In urma parteneriatului pe care l-am dezvoltat, peste 200 de angajati au trecut prin sesiuni de training livrate de Human Invest, pe subiecte precum: The SLII Experience™ (SLII®), comunicare, managementul timpului, abilitati de feedback, managementul conflictului sau coaching. De asemenea, trainerii au reusit sa stabileasca o buna comunicare cu participantii, prin folosirea eficienta a metodelor de invatare si livrare, adaptate necesitatilor noastre. Ca urmare a feedback-ului pozitiv transmis de catre participanti, numarul sesiunilor a crescut, iar interesul aratat de traineri in adaptarea la nevoile angajatilor Ubisoft ne face sa recomandam in continuare programele de training ale partenerului nostru, Human Invest. In toata aceasta perioada, compania Human Invest a indeplinit cu dedicatie si profesionalism obiectivele, de aceea o recomandam ca un partener serios, flexibil si de incredere pentru proiectele de viitor!” - Martie 2013 (Parteneriatul cu Ubisoft continua si in prezent, in 2021)

Ionela Moldovan

Training and Development Manager (2011 - prezent) / Orange Romania

"Orange Romania colaboreaza cu Human Invest din anul 2008 in vederea dezvoltarii de competente manageriale si de leadership. lnterventiile de invatare au avut un succes dovedit, acesta din urma nefiind bazat exclusiv pe reactia initiala participantilor, ci si pe impactul in performanta organizatiei, respectiv masura in care cunostintele devin competente care sustin obiective de business. Pentru Orange Romania, Human Invest este mai mult decat un furnizor de training, este un partener dispus sa contribuie cu valoare adaugata inainte, in timpul si dupa interventia de invatare.” - Iunie 2015 (Parteneriatul cu Orange continua si in prezent, in 2021)

Violeta Cartis

Training Manager (2006 - prezent) / Celestica Romania

“In parteneriat cu Human Invest, Celestica Romania inceput in 2010 un program de dezvoltare a competentelor manageriale adresat managerilor, team leaderilor si specialistilor cu potential de dezvoltare. Recomandam compania Human Invest, deoarece ne este si in prezent un partener de incredere pentru construirea si dezvoltarea de programe de formare profesionala si organizationala." - Mai 2015 (Parteneriatul cu Celestica Romania continua si in prezent, in 2021)

Cristina Ghioca

Coordinator Leadership Development (2011 - 2018) / Vodafone Romania

“Vodafone Romania a desfasurat in parteneriat cu Human Invest in perioada 2012-2014 un amplu program de dezvoltare a competentelor manageriale care a cuprins peste 1.100 de participanti: manageri, team leaderi si specialist cu potential de dezvoltare. In prezent noi investigam noi oportunitati de colaborare cu Human Invest, explorand portofoliul existent, cat si capitalizand pe cunostintele trainerilor implicati pentru a dezvolta interventii noi, inovative.” - Mai 2015 (Parteneriatul cu Vodafone Romania continua si in prezent, in 2021)

Ariana Maria Laza

Learning & Development Manager / Groupama Romania Asigurari

“Colaborarea noastra cu Human Invest a inceput in 2010, in scopul sprijinirii dezvoltarii competentelor manageriale si de leadership ale angajatilor nostri. Programele implementate au cuprins teme precum The SLII Experience™ (SLII®), Comunicare si influentare, Cum sa oferi feedback, Conversatii provocatoare, Team Leadership. Avand in vedere colaborarea noastra il recomand cu caldura pe Viorel si pe Human Invest pentru alte proiecte de pregatire si dezvoltare organizationala similare.” - Iunie 2015

Maria-Luiza Banyai

Training & Development Manager (2011 - 2018) / Enel Romania

“Enel Romania a dezvoltat un parteneriat cu Human Invest si Centrul de Dezvoltare Manageriala in perioada 2012-2015 in vederea dezvoltarii de competente profesionale. In acest sens au fost implementate urmatoarele cursuri: “Managementul comunicarii”, “Comunicarea eficienta”, “Luarea eficienta a deciziilor”, “Orientarea spre client”, “Luarea deciziilor si gestionarea riscurilor”, “Dezvoltarea echipei”, “Tehnici esentiale de vanzari”, “Managementul schimbarii”, “Construirea relatiilor si gestionarea conflictelor”, “Orientarea catre solutii”. Participantii au apreciat in general caracterul practic si interactiv al cursurilor, exemplele oferite de traineri, atmosfera deschisa, interactiva, propice unui proces de invatare eficient, abordarea matura si adaptata nevoilor Enel Romania." - Mai 2015 (Parteneriatul cu Enel continua si in prezent, in 2021)

The Leadership Challenge – De ce chiar si firmele mici si mijlocii au nevoie de manageri cu competente de leadership?

The Leadership Challenge – Un nivel ridicat de angajament al echipei directoriale este o provocare continua pentru fiecare CEO