4 abilitati manageriale esentiale pentru un manager aflat pentru prima oara intr-o pozitie de conducere

Abilitati manageriale esentiale. Prima pozitie de conducere este una dintre cele mai provocatoare si critice tranzitii de cariera. Faptul ca, dintr-o data devii responsabil pentru alte persoane in afara de tine poate fi, pe de o parte, interesant si captivant, iar pe de alta parte poate fi un factor de stres.


Managerii noi sunt de cele mai multe ori alesi din randul angajatilor cu potential. Si, in timp ce exceleaza la capitolul implementare, de cele mai multe ori intampina provocari ca lideri. Ei nu au metodele si competentele necesare pentru a reusi. Rata de esec este foarte mare: 60% dintre noii manageri au o performanta scazuta in primii doi ani. Potrivit partenerilor nostri Ken Blanchard Companies, orice manager aflat la inceput de drum are nevoie de 4 abilitati manageriale esentiale. Daca te afli in aceasta pozitie, iata cateva sfaturi menite sa te ghideze in noua etapa a carierei tale si sa-ti dezvolti cele 4 abilitati manageriale cheie.

1. Invata sa asculti

Ascultarea activa este una din cele mai importante abilitati pentru orice manager, nu doar cel aflat la inceput de cariera. Aceasta abilitate face ca oamenii din echipa sa se simta apreciati si intelesi si creeaza un sentiment de incredere si apartenenta. Asculta mai mult decat vorbesti si nu-ti fie frica sa adopti ideile celorlalti.

2. Exploreaza alte perspective

Managerii buni stiu sa foloseasca intrebari care ii ajuta pe oamenii din echipa sa isi imparateasca ideile si gandurile fara retineri. Daca pui intrebari deschise, nu doar proiectele au de castigat, ci si echipa in general. Poti intelege astfel ce anume ii motiveaza pe oamenii cu care lucrezi si ce le face placere. Poti gasi idei noi care poate tie nu ti-au venit in minte. Atentie, insa: pune intrebari concentrate pe viitor, nu pe trecut. Pune accentul pe “ce” si “cum”, mai degraba decat pe “de ce”. Folosite neglijent, intrebarile cu “de ce” care ii pot face pe oameni sa devina defensivi.

3. Fii sincer si impartaseste perceptia ta

Este dificil sa oferi un feedback onest si direct, in special daca esti un manager nou si iti este frica sa nu-ti strici relatiile cu cei care, in urma cu putin timp, iti erau doar colegi. Daca, insa, pasii de mai sus sunt respectati, creezi o relatie bazata pe incredere si respect. Astfel, feedback-ul va fi mai usor de cerut, de dat, dar si de primit.

4. Arata ca ai incredere

Oamenii vor sa lucreze pentru manageri care au incredere in ei si in abilitatile lor. Nu subestima aceasta parte a relatiei cu membrii echipei tale. Construieste incredere, incurajeaza-i sa fie independenti, sa ia decizii. Ofera-le sprijinul de care au nevoie pentru a-si duce proiectele la bun sfarsit. Nu uita sa iti exprimi entuziasmul fata de realizarile lor, ori de cate ori este cazul.

First-time Manager – un nou program de abilitati manageriale The Ken Blanchard Companies

Ken Blanchard Companies s-a decis sa vina in sprijinul celor a aflati pentru prima oara intr-o pozitie manageriala invatandu-i competentele esentiale de care au nevoie pentru a avea un start de impact in noua pozitie. Avand la baza cartea de succes The New One Minute Manager, programul nostru de training First-time Manager (FM) ii ajuta pe participanti sa stapaneasca mai bine cele 4 conversatii si 4 abilitati manageriale cheie.

Ionela Moldovan

Training and Development Manager (2011 - prezent) / Orange Romania

"Orange Romania colaboreaza cu Human Invest din anul 2008 in vederea dezvoltarii de competente manageriale si de leadership. lnterventiile de invatare au avut un succes dovedit, acesta din urma nefiind bazat exclusiv pe reactia initiala participantilor, ci si pe impactul in performanta organizatiei, respectiv masura in care cunostintele devin competente care sustin obiective de business. Pentru Orange Romania, Human Invest este mai mult decat un furnizor de training, este un partener dispus sa contribuie cu valoare adaugata inainte, in timpul si dupa interventia de invatare.”

Violeta Cartis

Training Manager / Celestica Romania

“In parteneriat cu Human Invest, Celestica Romania inceput in 2010 un program de dezvoltare a competentelor manageriale adresat managerilor, team leaderilor si specialistilor cu potential de dezvoltare. Recomandam compania Human Invest, deoarece ne este si in prezent un partener de incredere pentru construirea si dezvoltarea de programe de formare profesionala si organizationala."

Radu Perianu

Comercial Director / Synevo Romania & SEE

“Relatia de parteneriat cu Human Invest este construita in timp si am apreciat tot timpul calitatea programelor oferite, cat si abordarea profesionista din timpul sesiunilor. Consideram ca SLII este un program de baza, practic si util in procesele manageriale unu-la-unu.”

Corina Petcu

HR Business Partner / NN

„Apreciem la Human Invest calitatea metodologiei propuse, intelegerea si adaptarea la contextul si nevoile colegilor din program, flexibilitatea, orientarea catre gasirea celor mai bune solutii.”

Viorica Pacurar

Director National de Vanzari / NN

„Pe tot parcursul initiativelor desfasurate impreuna, am apreciat foarte mult relatia de parteneriat si implicarea Human Invest pentru a intelege cat mai bine contextul in care ne gasim noi ca echipa, inainte de fiecare interactiune, asa incat sa plieze programul pe specificul si nevoile noastre.”

Georgiana Dragnea

Human Resources Specialist / WIRTEK

„Leadership Academy a reprezentat o ocazie buna pentru ca multi dintre colegii nostri sa aiba acces la informatii interesante, pe de o parte, iar pe de alta, sa isi consolideze comportamente sau sa isi traseze noi directii in stilul de leadership. Suportul echipei Human Invest, disponibilitatea lor si deschiderea de a adapta cursul pe nevoile noastre au fost foarte importante in aceasta calatorie de invatare.”

Alina Cimpean

Training Manager / Plexus Services Romania

„Human Invest a implementat aceste programe de leadership cu un nivel inalt de profesionalism, fiind mereu orientati catre calitate si impact in procesul de invatare. Cursurile au fost percepute ca fiind foarte utile si practice, participantii apreciind continutul si structura informatiilor. In cadrul acestui parteneriat noi am apreciat experienta trainerilor, calitatea programelor folosite, flexibilitatea si capacitatea de a raspunde nevoilor noastre, cat si buna organizare a sesiunilor.”