Servant Leadership, Gabriela Beres: Un scop social pozitiv iti ofera capacitatea sa-i sprijini cu adevarat pe cei din jur
Gabriela Beres este Managing Director Central & Eastern Europe Puratos. Ma cunosc cu ea de multi ani. A facut mereu lucrurile din perspectiva unui scop mai mare, pentru un impact social pozitiv. Stiu ca investeste timp si ii indruma si pe cei cu care lucreaza direct sa dea sens eforturilor si contributiilor lor astfel incat munca sa fie mai mult decat un job. O munca cu “purpose” pare a fi busola ei. Am fost surprins placut de seriozitatea cu care manageri din companie s-au implicat si au lucrat recent impreuna intr-un workshop de leadership si de aceea am invitat-o pe Gabriela sa ne impartaseasca cateva lucruri din filozofia ei de leadership.
Compania Puratos este una care cauta sa aseze scopul social (“purpose”) in centrul tuturor activitatilor interne si externe ale sale. De ce acest lucru este atat de important pentru voi? De ce este important pentru tine? Care sunt provocarile pe care le ai si le aveti in acest demers?
Pentru orice companie profitul este important, asa putem sa crestem sustenabil si sa reinvestim in permanenta. Dar Purpose sau scopul da directia, arata luminita si da sens actiunilor noastre. Pentru Puratos Romania, “Purpose” se traduce in a avea impact pozitiv in comunitatea in care traim. Aceasta o facem atat prin produsele noastre inovatoare care ajuta brutarii si cofetarii sa faca produse mai sanatoase, mai sustenabile si mai bune, dar si prin Bakery School, scoala noastra de suflet care pregateste brutarii si cofetarii de maine.
Stim ca piata sufera foarte mult si de multi ani datorita lipsei de specialisti in toate domeniile. Asa ca noi ne-am hotarat sa contribuim astfel: sa pregatim cei mai buni meseriasi pentru aceasta industrie. Pentru mine, aceasta inseamna continuitate si pregatirea viitorului, oferind oportunitate tinerilor sa aiba o meserie minunata si industriei sa aiba cei mai buni oameni.
Ne poti da te rog un exemplu, o poveste scurta in care prezenta vie a scopului companiei a usurat depasirea unor provocari de business la nivel local? Ce lectii de leadership ai luat din aceasta situatie?
In perioada de pandemie, cand toata lumea se asteapta la reduceri de costuri si de oameni, noi am continuat sa investim in proiectele cu mult purpose. In acea perioada, am infiintat fundatia, am construit scoala si ne-am ocupat de aceste lucruri poate intr-o perioada in care lumea se uita ametita cum scad vanzarile. Si noua ne-a scazut business-ul si nu am avut ce face la acel moment decat sa ne continuam planurile de investitie si sa ne pregatim pentru o perioada mai buna. Si aceasta a unit oamenii, am avut colegi care au contribuit la constructia scolii, la strangerea de fonduri, la programe pentru tineri.
Care ar fi o tema a ta de leadership la care tu lucrezi cu tine astfel incat sa fii un lider inca si mai bun?
Traim intr-o perioada de turbulente majore si a naviga in aceasta lume atat din perspectiva profesionala cat si personala nu este simplu. Trebuie sa fii echipat si pregatit. Din pacate aici cred ca avem mult de lucru. Nu ne-a pregatit nimeni pentru ce urmeaza si nici nu ne-a dat nimeni un set de instrumente sau un ghid cum sa traiesti si sa fii deasupra valului.
Pentru mine aceasta este tema principala de leadership. Incerc sa inteleg ce ar trebui sa facem fiecare dintre noi pentru a avea grija in primul rand de propria persoana ca sa putem avea grija si de altii. Incerc sa inteleg cum sa formam un mediu de lucru cat mai armonios, cu sens si cu intelegere. Aici “Purpose”-ul personal si cel al companiei trebuie sa se intrepatrunda, iar pentru noi o prioritate va fi sa ne ajutam sa intelegem cat mai bine motivatia personala!