First Time Manager: 50 cele mai mari provocari ale managerilor din toata lumea
Prima pozitie de conducere este una dintre cele mai provocatoare si critice tranzitii de cariera. Managerii noi sunt de cele mai multe ori alesi din randul angajatilor cu potential. Acesti specialisti exceleaza in ceea ce priveste abilitatile de implementare, dar de cele mai multe ori intampina provocari ca manageri, pentru ca nu au metodele si competentele necesare pentru a reusi. Rata de esec este foarte mare.
Intr-un webinar sustinut de Ken Blanchard Companies in data de 24 februarie 2016, pe tema First Time Management, cele peste 900 de persoane care au participat au fost rugate sa spuna care a fost cea mai mare provocare din momentul in care au devenit manageri.
- Cei mai multi dintre noii manageri au intampinat dificultati in a fi superiori fostilor colegi, in a gestiona conflictele din echipa, dar si in a-si impune respectul, in special in relatia cu persoane mai experimentate sau mai vechi.
- Pe locul doi s-au situat problemele de management: de la stabilirea obiectivelor, la oferirea feedback-ului, la coaching si la evaluarile de performanta.
- Pe locul trei s-au situat problemele personale, in special cele care tin de time management, prioritizare si gasirea unui echilibru intre fostele sarcini si cele noi.
Iata si restul cele mai mari provocari ale noilor manageri:
1. Sa ma adaptez la personalitatile diferite ale oamenilor din echipa.
2. Sa-mi adaptez stilul de manangement pe fiecare individ in parte.
3. Sa ma impart intre nevoile oamenilor – fiecare avea ceva important de facut in timpul programului
4. Sa creez un echilibru intre a fi un manager prietenos vs. un manager orientat pe task-uri
5. Sa fiu manager, dar si sa lucrez la proiectele mele
6. Sa fac ceea ce am de facut si sa ma asigur ca am timp pentru angajatii mei
7. Sa ma impart intre responsabilitatile vechi si responsabilitatile manageriale noi
8. Sa fiu manager pentru cineva cu care am fost doar coleg cativa ani
9. Sa fiu mai tanar decat persoanele din echipa mea
10. Sa fiu perceput ca manager de catre persoanele din echipa
11. Sa fiu luat in serios si sa fiu respectat
12. Sa constat ca oamenii nu-si iau jobul atat de in serios cum credeam
13. Sa ii fac pe membrii echipei mele sa aiba incredere in mine
14. Sa mi se schimbe prioritatile, de la “eu” la “noi”
15. Sa-mi concentrez atentia pe ceilalti mai mult decat pe mine (sa le rezolv problemele, sa fac coaching)
16. Sa construiesc o relatie cu persoanele care nu vor sa ma accepte ca manager
17. Sa isi dea oamenii din echipa demisia
18. Sa motivez angajatii care s-au plafonat
19. Sa ma lovesc de perceptia ca managerii trebuia sa stie toate raspunsurile si ca nu pot sa greseasca
20. Sa lucrez cu persoane de varste diferite si cu perceptii diferite
21. Sa deleg responsabilitatile
22. Time management – sa am totul sub control in limita programului
23. Sa-i incurajez pe membrii echipei sa ia initiativa
24. Sa-mi gasesc timp sa lucrez la proiectele care imi fac placere
25. Sa concediez pe cineva
26. Sa gestionez performantele membrilor din echipa si sa-i evaluez
27. Sa castig respectul angajatilor mai vechi decat mine si sa-i fac sa ma ia in serios
28. Sa am discutii deschise si sincere cu fostii mei colegi
29. Sa cunosc oamenii cu care lucrez
30. Sa trec de la un rol tehnic la un rol managerial
31. Sa gestionez performantele slabe ale membrilor din echipa
32. Sa am discutii cu persoanele care nu sunt productive
33. Sa gasesc timpul necesar pentru a avea discutii cu toti membrii echipei
34. Sa ma confrunt cu plangeri, frustrari, nemultumiri
35. Sa incurajez si sa dau feedback-uri constructive
36. Sa nu controlez totul si sa nu fiu micro-manager
37. Sa stiu ce am de facut – in jobul anterior stiam clar, ca manager poate fi greu
38. Sa iau decizii
39. Sa fiu manager pentru un prieten foarte bun
40. Sa imi gestionez emotiile in momentul in care ofer feedback
41. Sa renunt la responsabilitatile vechi si sa fac cu totul si cu totul altceva
42. Sa motivez sau sa schimb felul in care gandesc angajatii mai vechi
43. Sa rezolv conflictele din echipa
44. Sa stabilesc obiective clare pentru toata lumea
45. Sa-i invat pe altii cum sa faca anumite lucruri, in loc sa le fac eu
46. Sa devin coach pentru altii in conditiile in care eu intampin dificultati in noua pozitie
47. Sa inteleg ce-i motiveaza pe colegii mei si sa ii directionez care performanta
48. Sa inteleg cata informatie le pot dezvalui celor care altadata imi erau colegi/prieteni
49. Sa am timp pentru jobul de zi cu zi, dar si pentru responsabilitatile de manager
50. Sa fiu tratat in continuare ca un coleg, nu ca un manager.
First Time Manager – un nou program Ken Blanchard Companies
Ken Blanchard Companies s-a decis sa vina in sprijinul celor a aflati pentru prima oara intr-o pozitie manageriala invatandu-i competentele esentiale de care au nevoie pentru a avea un start de impact in noua pozitie.
Avand la baza cartea de succes The New One Minute Manager, programul First Time Managers le prezinta participantilor cele trei secrete ale managerilor de succes: Stabilirea obiectivelor, Aprecierea si Redirectionarea. Acest program dezvolta cele trei secrete prin intermediul unui cadru de conversatie care este ușor de inteles și practicat de catre noii manageri.
Programul va fi lansat in Romania in data de 20 aprilie 2016, de catre Ken Blanchard Romania si Human Invest.