De ce sa incepi sa investesti serios in managerii Millennials din compania ta?
Bogdan are 32 de ani si lucreaza de mai bine de 5 ani la o companie multinationala din Romania. Misiunea pe care si-a castigat-o prin valorile si competenta sa? Este manager si responsabil din Romania, pentru business-ul organizatiei globale cu unul din clientii sai, pentru multe tari din intreaga lume. Este acum unul din liderii cheie ai companiei, urmarit indeaproape pentru a i se propune in curand roluri pe alte continente, cu responsabilitati crescute. Lasand la o parte rolul sau in aceasta companie, el reprezinta cum nu se poate mai bine varfurile managerilor din Generatia Y sau Generatia Millennials, cu varste intre 25 – 35 de ani. E generatia care a aparut parca peste noapte in pozitii manageriale si ne surprinde prin stilul, indrazneala, felul diferit de a vedea si a construi lumea pe care o cunoastem.
De ce sa incepi sa investesti serios in dezvoltarea leadership-ului managerilor din aceasta generatie?
Ei reprezinta viitorul companiei si al societatii noastre. Cei mai buni dintre ei, cei prin care organizatia isi construieste viitorul, vor ramane in jurul unui CEO, al unui executiv, daca acesta este cu adevarat “asezat” intr-o misiune personala constructiva, autentica atunci cand lucreaza sa-si duca la indeplinire mandatul. Pentru ca managerii Millennials sunt mai mult atrasi de onestitatea aratata de CEO decat de succesele de piata sau cele de pe bursa ale companiei. Acest lucru le da incredere ca vor avea sansa sa munceasca in stilul lor. Studiile demografice publicate in ultimii ani arata ca pana in 2020 ei vor ocupa peste 50% din pozitiile manageriale din intreaga lume si putine organizatii si-ar dori sa-si lase viitorul in seama unor manageri slab pregatiti. Incurajati-i sa conduca prin scop, valori si puncte tari, oferiti-le oportunitati sa inoveze si aduca mai mult umanism in viata organizatiei, ghidati-i sa-si defineasca relevanta pe care o are pentru societate munca pe care o fac, si vor fi ambasadorii pe care ii cautati pentru companie.
Ei ii vor atrage, ii vor dezvolta si vor crea performanta lucrand cu angajatii din aceeasi generatie cu ei. Cred ca cei din aceasta generatie si-au castigat dreptul sa obtina perfomanta in felul lor: isi pun constant intrebarea “de ce?”, isi definesc repede si clar “ce?” vor sa realizeze, si isi cauta singuri “cum”-ul. Invatati-i sa duca aceast proces si in rolul lor de manager. Sustineti-i si incurajati-i sa-si exploreze calitatea raspunsurilor la intrebari de genul: “De ce vreau sa fiu manager, de ce vreau sa conduc?”, “Ce este relevant in rezultatele pe care le urmarim si cum sustin ele un scop comun, mai inalt decat cele individuale?”, “Cum putem lucra impreuna ca sa si invatam unii de la altii si sa descoperim cai inovative, proaspete de a ajunge unde dorim?”. Sprijiniti-i sa-si exploreze misiunea personala si vor invata sa defineasca, sa-si atinga cu echipele lor misiunile de business pe care le primesc, aratati preocupare pentru directia companiei si vor sti cum sa ofere directie la randul lor. De felul in care ei vor creste, de valorile si competentele lor va depinde calitatea celor pe care ii vor angaja. Managerii bine instruiti, vor cauta sa aiba in jur si sa colaboreze cu alti oameni bine instruiti.
Ei sunt cei de la care managerii Generatiei X vor avea de invatat pentru a ramane relevanti si pentru a se adapta. Mai multa colaborare si mai putine jocuri de putere, mai multa loialitate fata de echipa si mai putina loialitate pentru ierarhie, mai multa atentie data invatarii colective si mai putin celei individuale, o guvernanta organizationala cu o natura mai degraba “agile” si mai putin “in cascada”, institutii care doresc sa-si atinga misiunea de contributie, sa fie sanatoase financiar, intarindu-si dimensiunea lor etica, umanista – sunt lucruri pe care multi manageri ai generatiei mele (am 42 de ani) le vor invata de la managerii Millennials acolo unde lucreaza impreuna, pentru a ramane relevanti.
Managerii care fac parte din aceasta generatie si-au luat misiunea de a cauta continuu mijloace prin care sa se dezvolte impreuna cu cei pe care ii conduc. Sustineti-i in misiunea lor, incurajati-le preocuparea pentru invatare, sprijiniti-le procesul de maturizare si veti avea partenerii cu care sa asigurati un viitor companiei.
Articol aparut in editia de februarie 2015 a revistei Business Magazin.