Leading for Recovery – Managerii sunt foarte aproape de echipele lor si conduc cu transparenta

Grigoriada Stroe este de aproape 10 ani HR & Operations Director pentru Ubisoft Romania, Serbia si Ucraina. Ne-am cunoscut in anii 2000 cand si ea lucra in consultanta, iar parteneriatul nostru actual cu Ubisoft se intinde pe durata multor ani. Natura ei directa si practica o ajuta sa intuiasca bine prioritatile unei organizatii, iar capacitatea de a lua decizii rapide o sustine sa dea viteza initiativelor in care se implica. In acest interviu ne povesteste cum s-a adaptat la noul context organizatia in care lucreaza.

Esti in conducerea uneia din cele mai mari companii din domeniul IT de la noi din tara. Care ar fi 3 – 4 lucruri pe care le-ati facut si le-ai trece la reusite ale organizatiei in aceasta perioada cu atat de multa incertitudine? Care sunt in prezent temele care va preocupa astfel incat sa sustineti inca si mai bine oamenii si organizatia in ansamblul ei?

Intotdeauna am anticipat destul de bine schimbarile si puteam sa gasim solutii la diversele provocari; odata cu pandemia a trebuit sa fim insa mult mai flexibili si sa ne adaptam si mai rapid.  Asa ca inca de la primele cazuri de COVID-19 in Romania, inainte sa intram oficial in work from home, am creat o celula de criza, am implicat toti stakeholderii rapid, inclusiv Grupul, reusind in 2-3 zile ca peste 90% din organizatie sa fie eficienta lucrand de acasa.

Aceasta este, din punctul meu de vedere, cea mai mare reusita – faptul ca am putut sa mutam in timp record toate procesele in online si sa oferim echipelor accesul la aceleasi resurse de dezvoltare pe plan profesional si personal ca si pana atunci, insa din siguranta propriului camin. Obiectivul nostru a fost sa ne concentram atat pe eficienta, dar si pe starea emotionala a echipelor, care intotdeauna a fost importanta pentru noi. Astfel, am continuat sa oferim servicii de psihoterapie, dar online si am organizat webinarii pe diverse teme : managementul emotiilor, al stresului, parenting, socializare, chiar si relatia de cuplu in timpul izolarii.

Desi atipic pentru o multinationala, convivialitatea defineste cultura Ubisoft, asa ca acum ne concentram foarte mult pe redefinirea modului in care interactionam, formal si informal. Ne-am mutat evenimentele si activitatile interne in online, avem o platforma de discutii pentru toti cei 1.800 de angajati, am organizat teambuilding-uri digitale, urmeaza sa lansam intern chiar si un catalog de activitati / training-uri online, astfel incat fiecare echipa sa isi poata alege optiunile de care are cea mai mare nevoie.

Ce fac acei manageri din organizatia voastra care reusesc sa castige cel mai bine sustinerea si angajamentul echipelor lor? Ce convingeri si valori au acesti manageri? Cum se incarca ei insisi cu energia de care au nevoie?

Intotdeauna am apreciat faptul ca Ubisoft este despre oameni, asta ne defineste. Lucrurile se desfasoara intr-un ritm foarte alert in industria noastra. Astfel ca managerii nostri, pentru a se adapta rapid, trebuie sa aiba un mindset colaborativ si sa fie foarte flexibili.

Intotdeauna, fiecare dintre noi, ca manager, s-a bazat foarte mult pe feedback-ul oamenilor. Atat managerii, cat si HR-ii, au luat pulsul echipelor si chiar daca top managementul a propus ceva, si poate nu a fost lucrul de care aveau nevoie oamenii, realmente, s-a integrat feedback-ul lor si in final solutia a acoperit nevoile tuturor din organizatie. Managerii din Ubisoft au imbratisat intotdeauna toate actiunile prin care echipele lor se dezvolta. Desi erau foarte incarcati in cadrul proiectelor, ei au promovat si s-au implicat in toate programele de dezvoltare, atat pe zona tehnica, cat si pe zona de soft skills. Multi dintre ei au rol de coach in echipa sau de mentor tehnic, ceea ce conteaza foarte mult, mai ales pentru cei care sunt la inceput de drum.

Ce a fost si este foarte important fiecare manager din Ubisoft – sa ramana aproape de oameni si sa influenteze prin puterea exemplului – am continuat sa mentinem prin acestia o legatura stransa cu oamenii, le-am oferit in timp real toate informatiile despre ce se intampla in companie, astfel incat sa poata lua cele mai bune decizii legate de echipele lor. Managerii din Ubisoft participa la multe programe de dezvoltare personala si a abilitatilor de leadership; inclusiv acum am organizat cursuri de management remote, care i-au ajutat foarte mult sa isi adapteze stilul de management in aceasta perioada si sa aiba ei insisi o stabilitate emotionala.

Ca o concluzie, cea mai importanta valoare a managerilor din Ubisoft este sa fie aproape de oameni. Sa nu uitam ca ei trebuie sa dea un exemplu de etica, de transparenta si de corectitudine in absolut tot ceea ce fac. Aceste valori sunt cheie pentru cultura noastra.

Care sunt lectiile tale de leadership din aceasta perioada si pe care ai dori sa le tii minte cat mai bine si cat mai mult? In ce fel te ajuta pe tine aceasta perioada dificila sa cresti ca lider pentru organizatie si pentru alte comunitati in care te implici?

Cu siguranta este o perioada din care am invatat multe cu totii si daca as face o retrospectiva a lectiilor de leadership, cele mai importante sunt agilitatea si cum poti sa adaptezi o organizatie complexa la un nou stil rapid.

O alta lectie invatata a fost depre comunicarea deschisa din partea managementului in orice etapa a unei crize, chiar daca e vorba despre informatii care ar fi putut avea un impact negativ, cum ar fi cazurile de infectare cu noul coronavirus. Tot legat de comunicare, managerii au avut tot timpul canale deschise de dialog cu top managementul si orice nevoie de informatie sau orice problema identificata cu echipele a fost rezolvata rapid.

Una dintre cele mai importante lectii este cum sa iti motivezi echipa intr-o perioada dificila: prin transparenta, organizare si crearea unor planuri foarte clare si prin asumarea tuturor deciziilor. In aceste momente ei au nevoie de un lider puternic care sa ii indrume si sa le ofere toate instrumentele necesare pentru a face lucrurile sa se intample;

Stabilitatea emotionala a echipelor este critica, de asemenea. Lipsa unor intalniri on site, pierderea contactului cu membrii echipei, dificultatea de a lucra de acasa pentru cei cu copii mici sau cei care locuiesc singuri au fost provocari cu care managerii s-au confruntat si au trebuit sa invete cum sa le faca fata. Programul de «how to remote manage», dar sesiunile de coaching, toate acestea au fost esentiale pentru a-i ajuta sa faca fata.

O ultima lectie importanta este cum sa-i ajuti pe cei de langa tine – societatea. Si noi in Ubisoft am reusit pe langa toate aceste provocari de mai sus sa fim atenti si la ce se intampla in jurul nostru, si cum putem sustine anumite proiecte sociale, lucru pe care il faceam si inainte. Astfel ne-am implicat in echiparea elevilor unor scoli din mediul rural cu PC-uri pentru ca ei sa isi poata continua educatia online. De asemenea, ne-am bucurat sa ne alaturam comunitatii de game development din Romania la evenimentul Game Jam in cadrul caruia s-au dezvoltat jocuri si s-au donat fonduri pentru dotarea spitalelor care trateaza pacientii COVID.

Daca ar fi sa numesc intr-un fel leadership-ul din aceasta perioada ar fi prin doua cuvinte: emotional si walk the talk.


VIRTUAL BRIEFING | Team coaching: un instrument eficient pentru echipe si organizatii

Anul 2020 reprezinta o provocare pentru toate companiile: munca remote si atentia la sanatatea angajatilor, comunicarea intre echipe, mentinerea productivitatii si evitarea actiunilor inutile, pierderile sau criza financiara. Toate acestea genereaza stare de incertitudine, instabilitatea emotionala, stres. Leaderii au provocari cu managementul activitatilor de business si cu transformarea lor, fac parte din multiple echipe, trebuie sa faca mai mult cu mai putine resurse, intr-un moment in care lumea devine mai complexa si mai interconectata.

  • Cum poate sprijini team-coaching-ul dezvoltarea unei echipe?
  • Ce teme de dezvoltare au acum echipele din organizatiile voastre?
  • Care sunt 3 teme prioritare ale unei echipe din organizatie, teme care ar putea fi adresate prin coaching de echipa?

Va invitam la un workshop in care sa descoperiti de ce team-coaching-ul este mai important acum mai mult decat oricand. Vom impartasi studii de caz recente despre cum am implementat procese de team-coaching, vom explora impreuna nevoile echipelor din organizatii si de ce team-coaching-ul este o solutie cu un bun impact.

INSCRIE-TE AICI PENTRU ACEST EVENIMENT