4 abilitati manageriale esentiale pentru un manager aflat pentru prima oara intr-o pozitie de conducere
Abilitati manageriale esentiale. Prima pozitie de conducere este una dintre cele mai provocatoare si critice tranzitii de cariera. Faptul ca, dintr-o data devii responsabil pentru alte persoane in afara de tine poate fi, pe de o parte, interesant si captivant, iar pe de alta parte poate fi un factor de stres.
Managerii noi sunt de cele mai multe ori alesi din randul angajatilor cu potential. Si, in timp ce exceleaza la capitolul implementare, de cele mai multe ori intampina provocari ca lideri. Ei nu au metodele si competentele necesare pentru a reusi. Rata de esec este foarte mare: 60% dintre noii manageri au o performanta scazuta in primii doi ani. Potrivit partenerilor nostri Ken Blanchard Companies, orice manager aflat la inceput de drum are nevoie de 4 abilitati manageriale esentiale. Daca te afli in aceasta pozitie, iata cateva sfaturi menite sa te ghideze in noua etapa a carierei tale si sa-ti dezvolti cele 4 abilitati manageriale cheie.
1. Invata sa asculti
Ascultarea activa este una din cele mai importante abilitati pentru orice manager, nu doar cel aflat la inceput de cariera. Aceasta abilitate face ca oamenii din echipa sa se simta apreciati si intelesi si creeaza un sentiment de incredere si apartenenta. Asculta mai mult decat vorbesti si nu-ti fie frica sa adopti ideile celorlalti.
2. Exploreaza alte perspective
Managerii buni stiu sa foloseasca intrebari care ii ajuta pe oamenii din echipa sa isi imparateasca ideile si gandurile fara retineri. Daca pui intrebari deschise, nu doar proiectele au de castigat, ci si echipa in general. Poti intelege astfel ce anume ii motiveaza pe oamenii cu care lucrezi si ce le face placere. Poti gasi idei noi care poate tie nu ti-au venit in minte. Atentie, insa: pune intrebari concentrate pe viitor, nu pe trecut. Pune accentul pe “ce” si “cum”, mai degraba decat pe “de ce”. Folosite neglijent, intrebarile cu “de ce” care ii pot face pe oameni sa devina defensivi.
3. Fii sincer si impartaseste perceptia ta
Este dificil sa oferi un feedback onest si direct, in special daca esti un manager nou si iti este frica sa nu-ti strici relatiile cu cei care, in urma cu putin timp, iti erau doar colegi. Daca, insa, pasii de mai sus sunt respectati, creezi o relatie bazata pe incredere si respect. Astfel, feedback-ul va fi mai usor de cerut, de dat, dar si de primit.
4. Arata ca ai incredere
Oamenii vor sa lucreze pentru manageri care au incredere in ei si in abilitatile lor. Nu subestima aceasta parte a relatiei cu membrii echipei tale. Construieste incredere, incurajeaza-i sa fie independenti, sa ia decizii. Ofera-le sprijinul de care au nevoie pentru a-si duce proiectele la bun sfarsit. Nu uita sa iti exprimi entuziasmul fata de realizarile lor, ori de cate ori este cazul.
First-time Manager – un nou program de abilitati manageriale The Ken Blanchard Companies
Ken Blanchard Companies s-a decis sa vina in sprijinul celor a aflati pentru prima oara intr-o pozitie manageriala invatandu-i competentele esentiale de care au nevoie pentru a avea un start de impact in noua pozitie. Avand la baza cartea de succes The New One Minute Manager, programul nostru de training First-time Manager (FM) ii ajuta pe participanti sa stapaneasca mai bine cele 4 conversatii si 4 abilitati manageriale cheie.