Leading for Recovery – Digitalizarea ofera flexibilitate si noi oportunitati

Cu Daniel Nicolescu m-am conectat foarte bine de la prima intalnire, acum aproape 7 ani, cand i-am propus un proiect de leadership pentru echipa de management pe care o conducea in rol de CEO la PayU. Acum este antreprenor, CEO si co-fondator al Symphopay – companie care ofera servicii de digitalizare a platilor, transformand astfel tranzactiile in noi oportunitati de business. L-am invitat sa ne impartaseasca perspectiva lui despre impactul tehnologiei in organizatii si despre managementul remote.


Pe 11 mai continuam seria de evenimente interactive Virtual Leadership Dialogues, in care vom vorbi despre „Programe de leadership facilitate virtual”, alaturi de Viorel Panaite, Cristina Opran si invitatii Claudia Crisan (PepsiCo Europe) si Florin Iordackioiu (Orange Romania). Pentru participarea la eveniment, accesati ACEST LINK


Cum crezi ca digitalizarea ajuta companiile sa se adapteze mai bine la etapa de recesiune economica anuntata pentru 2020?

Daca secolul XX l-am asociat cu dezvoltarea industriala, in secolul XXI asistam cu siguranta la o revolutie digitala. Prin urmare, as vrea sa cred ca marea majoritatea companiilor folosesc tehnologia in cadrul proceselor de business (comunicare, cercetare, productie, comercializare, livrare si suport). Pentru mine, o companie fara tehnologie este ca si o casa fara curent!

Eu cred foarte mult in tehnologie! Tehnologia inseamna eficienta, conectare si comunicare. Nu numai in contextul acestei pandemii insa in contextul actual al globalizarii, al pietelor fara frontiere, tehnologia inseamna in primul rand comunicare si acces la informatie. Cred ca nu tehnologia ar trebui sa fie focusul nostru, ci „cum” integram ce ne ofera tehnologia (si aici ma gandesc in special la partea informationala, de know-how care practic ne ajuta sa nu mai mergem in intuneric, ci sa avem borne globale dupa care sa ne ghidam).

Ne putem conecta cu foarte multe companii, putem oferta produsele sau serviciile pe care le dezvoltam catre noi piete! Intr-un context al lucrului la distanta si al video-intalnirilor, acest lucru devine o oportunitate uriasa. Tehnologia ne permite sa studiem orice produse sau servicii din orice regiune a planetei! Nivelul de intelegere a pietei globale ne poate ajuta sa ajustam strategiile proprii si sa pregatim compania pentru nevoile viitoare ale pietei.

Care sunt abilitatile esentiale pentru ca managerii sa stapaneasca management-ul remote? Ce aplicatii digitale recomanzi pentru management-ul remote?

Cu permisiunea ta, as incepe cu a doua intrebare! Pentru a avea flexibilitate in comunicarea si interactiunea cu mediul extern companiei, as incuraja adoptarea a cat mai multor tehnologii ce faciliteaza comunicarea. In acelasi timp trebuie facuta o balanta cu o strategie de unificare a tehnologiilor utilizate in cadrul companiei pentru a fi eficienti in tot ceea ce inseamna flux informational. In definitiv, tehnologia ne ofera suport pentru indeplinirea obiectivelor si nu trebuie privita ca un obiectiv in sine.

Referitor la managementul de la distanta, chiar daca la prima vedere poate parea o mare provocare, poate fi usor de integrat intr-o rutina ce poate aduce rezultate excelente. In contextul lucrului la distanta, cel mai important este sa ne asiguram ca fiecare membru al echipei stie ce obiective are de atins intr-un model cat mai granular (de preferat zilnic). Asta inseamna ca un manager petrece mai mult timp pe partea de comunicare pentru a defini, clarifica si urmari aceste obiective insa, pe partea de executie, rezultatele vor fi mult imbunatatite. Din partea managerului insa este necesar sa aloce un timp mult mai mare comunicarii, atat pentru conectarea la nivel personal cat si pentru “a lua pulsul” echipei.

Provocarea principala vine din lipsa interactiunii ”face-to-face”, iar aici ajuta foarte mult experienta pe care o are fiecare manager in parte. Relationarea este o componenta „naturala” pe care o traim cand suntem la birou insa in contextul actual, ea trebuie sustinuta prin alte strategii. In contextul acestei pandemii, partea emotionala a fiecaruia dintre noi este mult amplificata, mai receptiva, prin urmare un manager are posibilitatea sa construiasca mult mai profund pe aceasta componenta. De multe ori, rezultatele pot fi uimitoare, atat la nivel de individ cat si la nivel de rezonanta a intregii echipe.

In concluzie, as spune ca abilitatea de a comunica este extrem de importanta in acest context. Este nevoie sa ne facem usor intelesi, iar la randul nostru sa avem abilitatea de a asculta.

Cum recomanzi companiilor sa-si adapteze procesele lor de sales si customer service in perioada de recesiune? Ce le-ar putea face mai agile?

In functie de piata tinta, strategia comerciala poate fi foarte diferita. In cazul in care compania poate oferi produse sau servicii catre industriile care au o dezvoltare accelerata in aceasta perioada (platformele de comunicare video, e-commerce, etc.), cu siguranta resursele alocate echipei comerciale trebuie sa fie marite. La celalalt pol, daca in publicul tinta se afla companii din industrii precum turism sau horeca, resursele alocate trebuie reduse si eventual realocate in cadrul companiei.

In schimb, activitatea de customer service devine varful de lance al companiei datorita faptului ca ne ofera o baza de date de clienti cu care avem deja o relatie cu care putem dezvolta noi oportunitati. Ceea ce inseamna ca obtinem atat stabilitate, cat si mecanisme de crestere a business-ului. In aceste momente reiese mai mult ca niciodata faptul ca valoarea unei companii nu se masoara in banii pe care ii produce, ci in calitatea relatiilor pe care le are cu clientii si furnizorii sai!

Human Invest deschide acum portile catre intreg portofoliul de programe facilitate virtual si programe online. Solicitati aici un demo!