3 moduri prin care iti poti ajuta managerul sa aiba succes
Este important ca managerul tau sa aiba succes. Iar asta presupune (si) sa fie un bun conducator de echipa. Daca el/ea nu reuseste, atunci esecul sau poate avea consecinte negative asupra întregii echipe din care si tu esti parte. Rolul tau este sa reusesti impreuna cu el.
Asta inseamna sa fii aliniat cu directia de actiune a managerului si impreuna sa construiti un parteneriat performant ce iti poate oferi un grad mare de satisfactie la locul de munca si perspective numeroase de dezvoltare. Calitatea relatiei dintre voi este data de implicarea ta si felul in care esti o persoana pe care ceilalti o vad ca un partener pe care se pot baza.
Ca o continuare a articolului “3 moduri prin care iti poti ajuta echipa sa aiba succes” revin cu perspectiva in oglinda, prin care un contibuitor individual isi poate ajuta managerul sa reuseasca. Iata cele 3 strategii prin care poti face asta:
1. Autonomie – fii tot mai putin dependent de seful tau
La inceput de proiect ai nevoie de mai multa coordonare, iar frecventa intalnirilor de supervizare este una ridicata. Pe masura ce experienta si competenta ta pentru un anumit rol cresc, este un moment bun de a demonstra ca nu mai ai nevoie de acelasi grad de atentie si de verificari frecvente cu managerul pentru toate deciziile pe care le iei. Autonomia se castiga prin increderea pe care o au ceilalti in tine, iar asta este in stransa legatura cu celelalte doua puncte de mai jos. Daca faci doar ceea ce ti se spune sa faci, inseamna ca vei fi perceput de catre ceilalti ca o persoana reactiva, care are nevoie de indicatii si supervizare in permanenta. Pe masura ce ai optiuni valide, pe care le prezinti managerului tau in mod responsabil, solutii bine gandite, si abordare proactiva, vei putea fi un angajat pe care managerul tau se poate baza si, astfel, sa construiesti cu el o relatie de parteneriat de lunga durata, benefica pentru ambele parti.
2. Auto-diagnoza – castiga claritate asupra lucrurilor de care ai nevoie
Un grad mare de proactivitate inseamna intelegerea nevoilor pe care le ai pentru a-ti face mai bine treaba. Aceste nevoi pot fi atât implicite cât si explicite. Studiul pe care l-am realizat impreuna cu Hipo.ro, in care am urmarit perceptiile si comportamentele angajatilor romani, arata ca 40,46% din angajati nu spun managerului care sunt lucrurile de care au nevoie pentru a depasi o situatie provocatoare. Ce trebuie sa stii insa este ca, oricat de bine intentionat ar fi managerul tau, el nu poate ghici aceste nevoi. Tine de tine sa le faci cunoscute, intr-un mod constructiv si sa cauti un sprijin in acest sens de la cei de langa tine. Nu uita ca un lider poate fi orice persoana care iti ofera directia si sprijinul de care ai nevoie. Iar atunci cand esti constient si adresezi lucrurile de care ai nevoie, nu doar ca progresezi mai repede, mai usor, dar iti si accelerezi propria dezvoltare.
3. Responsabilitate – construieste incredere in ceea ce faci
Accepta responsabilitatea pentru cresterea si motivatia ta. Esti singurul responsabil pentru ceea ce faci, felul in care faci si mai ales felul in care privesti lucrurile. Leadershipul personal nu e doar despre ceea ce faci, ci si despre ceea ce gandesti. Increderea pe care ceilalti o au in tine este data de capacitatea ta de a duce lucrurile la bun sfarsit, dar si responsabilitatea si proactivitatea de care dai dovada. Asta tine de felul in care iti gestionezi resursele, capacitatea ta de mobilizare si, mai ales, preocuparea pentru a obtine rezultatele cele mai bune. Daca preocuparea ta este aliniata cu directia si obiectivele managerului tau si nu ai nevoie de cineva sa fie mereu langa tine si sa-ti corecteze munca, atunci in primul rand tie iti faci viata mai buna, iar relatia cu managerul tau cu siguranta va fi cea pe care ti-o doresti.
Lumea in care traim are nevoie de lideri mai buni. Dar nu poti fi niciodata un lider mai bun pentru ceilalti pana nu ai capacitatea de a demonstra leadershipul personal in toate aspectele vietii tale.
Foto: Štefan Štefančík / Unsplash