Cum sa te asiguri ca echipa ta va fi mai buna dupa fiecare team building
De cate ori se apropie momentul unui nou team building, stabilirea acestuia este mereu o provocare pentru persoana responsabila. Si chiar daca multe idei si programe sunt la un click distanta, iar internetul este o sursa inepuizabila de tematici, trebuie sa luam in calcul ca sunt mult mai multi factori care influenteaza succesul unui team building, pe langa ideea propriu-zisa.
Daca se intampla sa fii chiar tu persoana responsabila de team building, iata mai jos un ghid simplu de utilizare cu 7 pasi “de siguranta”:
1. Contureaza obiective clare pentru team building. Trebuie sa te consulti cu managementul companiei, dar si cu cativa colegi cu experienta, iar la final sa conturezi 3-4 puncte la care considerati ca trebuie sa se mai lucreze intern, astfel incat echipa sa functioneze la capacitate maxima. In plus, daca ii faci si pe ceilalti sa simta ca pot influenta programul de team building, intregul proces de decizie va fi, fara sa simti, un “team building” in sine.
2. Gaseste un furnizor de servicii integrate de team building. De ce spun integrate? S-a demonstrat ca e mult mai eficient, atat in ceea ce priveste costul, cat si succesul, sa colaborezi cu acelasi furnizor pentru: gasirea locatiei, serviciile de cazare si masa, tematica si programele de team building. Pentru ca doar un furnizor care iti va oferi acest mix, va sti ce locatii sunt potrivite pentru programele alese, te va sfatui cum sa-ti structurezi programul astfel incat sa obtii maximul de implicare al colegilor. Si foarte important: vei avea o singura persoana de legatura!
3. Alege programe inspirate din hobby-uri in voga ale momentului. Daca alegi programe apropiate de hobby-urile colegilor, implicarea acestora este pe jumatate garantata. Iata cateva pasiuni care fac ravagii:
- Gatitul si mancarea buna – pentru ca ne place sa mancam, iara mancarea uneste oamenii. Programele de team building folosesc mancarea si gatitul ca substrat pentru a deschide oamenii unul fata de celalalt, pentru a-i determina sa colaboreze si pentru a-i transpune intr-un mediu complet diferit de cel al biroului.
- Implicarea sociala – pentru ca uitam de toate lucrurile marunte care ne tin in loc atunci cand scopul comun este acela de a ajuta pe cineva la nevoie. Sunt programe de team building recomandate pentru a deschide noi cai de comunicare intre colegi, pentru a-si descoperi latura umana si pentru a cunoaste partile pozitive ale colegilor.
- Jocurile– pentru ca undeva in suflet am ramas copii si de-abia asteptam ca cineva sa ne provoace la un joc. Iar daca jocurile vin insotite de telefoane mobile, atunci tabloul este complet.
- Filmele – pentru ca ne place sa intruchipam eroi din filme, sa fim actori, sa fim in pielea alte personaje. Este o metoda prin care devenim receptivi la schimbare, ne adaptam mai usor si preluam comportamente de succes.
- Neaparat: distractie! Chiar daca obiectivele stabilite la punctul 1 sunt cat se poate de “business orientated”, trebuie sa tii cont ca audienta ta va fi mult mai receptiva si implicata daca se simte bine, daca rade mult: daca se distreaza! S-a demonstrat ca timpul de calitate alaturi de colegi face minuni asupra culturii organizationale.
5. Implica un trainer specializat pentru debriefing si analiza. El se va asigura ca fiecare program de team building va fi personalizat pe atingerea obiectivelor tale. Va urmari desfasurarea programului si va fi in masura sa ofere un feedback constructiv si motivant participantilor. Nu alege niciodata un simplu observator de disfunctionalitati. E nevoie de un trainer experimentat care si atunci cand observa disfunctionalitati majore sa stie sa le transpuna si sa le comunice prin recomandari constructive.
6. Pentru un plus de savoare: invita oameni de succes din cu totul alte domenii sa le vorbeasca participantilor despre reusitele lor. Va fi o noua sursa de energie care va “aprinde” echipa ta si mai mult.
7. Trimite fotografii catre toti participantii, cu ceea ce s-a intamplat la team building. Pe langa faptul ca le va face ziua mai frumoasa, este o metoda de a le imprima in memorie actiunile si obiectivele vizate in cadrul team buildingului.