Situational Leadership® II (SLII®) la Facebook
Situational Leadership® II (SLII®) la Facebook. Mike Rognlien, Builder of Awesome Managers, este cel care a implementat strategiile de dezvoltare ale leaderilor de la Facebook. Una din convingerile sale, pe care o impartasesc in intregime, este ca programele de leadership ar trebui sa fie disponibile tuturor. Este nerealist sa astepti schimbari profunde atunci cand implementezi programe de dezvoltare doar pentru un grup mic de oameni si sa crezi ca ei vor schimba mai departe organizatia. De exemplu, un training despre cum sa fii mai eficient poate ajuta punctual, dar asta nu va produce schimbari profunde la nivel de cultura in organizatie.
Acesta este si motivul pentru care cei de la Facebook au ales doar 3 programe majore pentru a sustine strategia organizatiei. Este mult mai usor ca oamenii sa isi aminteasca si sa implementeze ideile din 3 cursuri cheie, decat din 15-20. Odata ce au decis cele 3 programe (Situational Leadership® II (SLII®) fiind unul dintre ele), cei de la Facebook s-au asigurat de 3 lucruri:
1. Situational Leadership® II (SLII®) a fost disponibil pentru toata lumea
Schimbarea se intampla atunci cand toti au o intelegere comuna, cand managerii si contribuitorii individual impartasesc acelasi limbaj si astfel sunt responsabili mutual in implementare.
2. Viteza in implementare
Pentru ca programul sa aiba succes atunci este nevoie de o implemntare rapida, care sa creeze un val mare de entuziasm in jurul noilor concepte. Degeaba o parte din echipa participa la un program de impact daca la intoarcerea in mediul de lucru ceilalti nu impartasesc energia si lectiile din program.
3. Incluziune in cultura
Orice program trebuie sustinut la nivel de organizatie, integrat in rutina si in procesele interne. Astfel, participantii inteleg sustinerea pe care organizatia le-o ofera si se bucura de un spatiu favorabil pentru implementare pe termen lung.
Asta a facut Facebook cu Situational Leadership® II (SLII®), un program care se adreseaza managerilor si contribuitorilor individuali deopotriva. Un program care dezvolta un limbaj comun si care, odata ce este accesibil tuturor creeaza schimbari profunde in cultura organizatiei. S-au asigurat in primul rand ca programele de leadership sunt disponibile tuturor imediat. Misiunea principala a fost ca oamenii sa inteleaga ca este rolul lor sa fie un leader mai bun si sa sustina in mod constient dezvoltarea celorlalti, dar si propria dezvoltare prin actiuni individuale. Leadershipul ar trebui sa existe la fiecare nivel din organizatie.
Una din lectiile profunde cu impact in organizatie a fost cand au realizat ca 95% din managerii de la Facebook folosesc stilul de leadership S3, un stil puternic incurajator, dar slab directiv. Asta inseamna ca oamenii nu primeau directie si claritate atunci cand era necesar, ceea ce ducea la timpi mari de implementare si rezolvare a situatiilor dificile.
Doua lucruri de notat din discursul lui Mike si care au contribuit la succesul implementarii unui program Situational Leadership® II (SLII®):
- Asigurarea ca oamenii isi amintesc lectiile din program, mai ales prin implicarea managerilor in follow-up;
- Coaching pentru toti managerii. Desi sunt constienti de costurile ridicate ale acestui demers, impactul este unul pe masura. Toti managerii au un coach cu care lucreaza.
In final, e important de retinut ca un program bine implementat nu doar ca ar trebui sa fie imediat disponibil pentru toata organizatia, dar si ca implicarea managerilor in mod direct poate crea o cultura a invatarii care sa genereze schimbarile fundamentale pe care cu totii le urmarim.