Manageri noi, metode moderne de dezvoltare: 3 lucruri esentiale pentru a starni entuziasmul pentru invatare actualei generatii de manageri
Noua generatie de manageri are nevoie de metode noi si proaspete de dezvoltare. Are nevoie de metode de lucru care sa starneasca iar entuziasmul pentru invatare al managerilor, asa cum a fost starnit entuziasmul celor pasivi care au iesit acum la vot. Angajatorii vor reusi sa reimprospateze si sa revitalizeze atitudinile si comportamentele angajatilor cand vor indrazni sa incurajeze inovatia in primul rand in spatiile de invatare frecventate de acestia, cand dialogurile, metodele si instrumentele de lucru vor reflecta nevoile, stilul actual de viata al participantilor si aspiratiile acestora.
Finantatorii programelor, decidentii, specialistii de resurse umane au nevoie de programe care sa ofere metode si sisteme inovative de lucru. Asa cum salile de fitness care au succes ofera mereu metode si programe noi de modelare a formei corpului, de mentinere a tonusului si a vitalitatii personale, in aceeasi masura este necesara si inovatia in programele de training. Cresteti ergonomia si atractivitatea mijloacelor de invatare ale participantilor astfel incat sa insoteasca cat mai “cool” si mai “sexy” procesul de crestere a abilitatilor, puneti accentul pe invatarea prin colaborarea si exersarea intre participanti mai degraba decat prin distragerea atentiei si monopolizarea acesteia de catre trainer, oferiti spatii digitale prin care sa duceti invatarea cat mai colaborativ in procesele de munca de zi-cu-zi – ex: pregatirea pentru o intalnire unu-la-unu de “performance review” chiar cu sprijinul celui cu care urmeaza sa te intalnesti sau monitorizarea colaborativa a actiunilor dupa o sedinte de echipa. Toate acestea sunt doar cateva exemple de inovatii care ar putea intari procesele de leadership si sistemele organizationale cheie ale unei companii. Clientii isi doresc furnizori care sa le ofere solutii inovative, cu fata la viitor, ca un semn al valorii promise.
Participantii au nevoie de programe cu metode care sa ofere o diversitate mare de mijloace si instrumente moderne de exersare a competentelor manageriale. Dintr-o data parca a aparut pe nesimtite in organizatii o noua generatie tanara de manageri – ei isi cer dreptul de a invata in stilul lor, cu limbajul, ritmul si mijloacele care ii caracterizeaza. Metodele de invatare oferite acum de majoritatea companiilor de training s-au consacrat in Romania la finalul anilor ’90 si inceputul anilor 2000 – iar valul boom-ului economic care a urmat le-a dus pana in anii 2009 – 2010, dar metodele de invatare nu s-au diversificat si nu s-au adaptat nevoii de diversitate a actualei generatii. Este de multe ori ca si cum ai asculta aceleasi “hit”-uri care erau la moda candva, de pe o placa care se invarte tot mai singura. Diversificati mijloacele de lucru dintr-o zi de training odata la 20 de minute, diversificati partenerii de practica ai participantilor in fiecare sesiune de 1 sau 2 ore, aratati-le participantilor cum sa-si diversifice natura si structura dialogului dintre ei in perioadele de exersare, practica sau reflectie, diversificati mediile in care ii invitati pe participanti sa paseasca, sa exploreze si sa invete, impletiti surprinzator diversitatea dimensiunilor prezente in fiecare moment al interactiunilor dintr-un proces de invatare.
Specialistii de “learning and development” si participantii au nevoie de metode construite cu atentie la detalii, de acuratete in procesele pedagogice, de metode care propun o abordare sistematica ca punct de plecare in descoperirea unei solutii personale. Calitatea unei experiente, calitatea experientei de invatare este data de atentia la detalii, de energia si vitalitatea pe care o nasc acuratetea si rigurozitatea procesului. Standardele la care expertii in pedagogia adultilor construiesc secventele si unitatile de invatare ofera participantilor sentimentul de calitate, de profesionalism si incredere. Managerii care stiu ca e nevoie de pregatire continua pentru a avea succes, vor sa invete “cum?” sa integreze in munca lor de zi cu zi factorii care le influenteaza performanta, vor sa stie “de ce?” lucrurile vor functiona mai bine in felul in care le propune o anumita metoda de antrenament. Oferiti participantilor metode de exersare care dau repede sentimentul de bine-facute si de functionalitate in viata de zi-cu-zi, oferiti metode de lucru care au raspunsuri bine documentate la intrebarile “de ce?” si nu arbitrare sau subrede. Noua generatie de manageri cauta programe de training care propun o metode de invatare, iar aceasta sa fie una care sa le dezvolte competentele si performanta, sa le dezvolte autonomia, sa le dezvolte mijloacele necesare care sa le permita sa improvizeze atunci cand se vor simti pregatiti sa o faca.
Tendintele sociale actuale arata ca programele de “leadership development” vor avea impact la generatia de manageri prezenta daca vor avea in natura lor caracteristici ale acestei generatii si daca vor “vorbi pe limba ei”: pentru ca e o generatie care provoaca orice, in special tot ce e depasit, conventional, lipsit de autenticitate si prafuit. Si asta pentru ca suntem in zorii unui nou secol, iar perioada de tranzitie in care suntem e una in care multitudinea oportunitatilor, a obligatiilor si intensitatea ritmului de lucru din organizatiile de azi e suficient de mare pentru ca managerii care vor sa creasca si in care merita sa se investeasca sa-si risipeasca energia si sa-si pierda timpul in mod inutil!
Faci parte din actuala generatie de manageri? Descopera The SLII Experience™ (SLII®), noul format al programului The SLII Experience™ (SLII®). Noua versiune, lansata in Statele Unite ale Americii in anul 2013 si in Romania la sfarsitul anului 2014, utilizeaza cele mai inovative tehnici de invatare pentru a asigura o experienta cat mai buna pentru participant. Programul contine instrumente de lucru pre si post sesiune, studii de caz bazate pe provocari reale, precum si o aplicatie menita sa asigure coaching in timp real managerilor de toate nivelurile. Descopera mai multe despre The SLII Experience™ (SLII®)!
Articol aparut in revista Cariere, editia de Decembrie 2014