4 conversatii-cheie pe care orice manager trebuie sa le stapaneasca

“As fi vrut sa stiu pe la 25 de ani cand am fost pentru prima data manager ce stiu acum”, spun cei cu multa experienta de conducere. Daca te afli in pozitia de manager si iti doresti sa evoluezi ca lider, felul in care iti faci treaba ca un profesionist isi va pune amprenta pe viitorul tau si pe felul in care te maturizezi. Iata 4 conversatii-cheie care fac diferenta.

Conversatiile despre scop

Faptul ca iti faci timp sa-i asculti pe cei din jur, ca le cunosti interesele, aspiratiile, ambitiile, calitatile, valorile, este de foarte mare ajutor atunci cand cauti sa obtii angajament si implicare pentru atingerea rezultatelor pe care le vrei de la echipa ta. Conversatiile despre scop au rolul de a-i ajuta pe ceilalti sa-si adune energia si sa si-o indrepte catre scopul urmarit, iar asta se face deprinzand procesul de a alinia calitatile, valorile si scopul celuilalt, cu rezultatele asteptate de la acesta. In plus, exersand o structura corecta a conversatiilor de monitorizare, poti obtine impactul pozitiv pe care il urmaresti si sa mentii ritmul, pe masura ce iti sprijini colegii sa se incarce cu energie. Cu cat tu iti definesti mai bine valorile cheie si scopul personal, cu atat mai usor vei putea conduce discutii practice si utile despre scop, obiective si rezultate cu membrii echipei tale care sa aduca energie proaspata celor din jur.

Conversatiile pentru recunoasterea progreselor

Urmarindu-i pe cei cu care interactionez, am observat ca aceia care isi mentin vii convingerile constructive despre rolul lor, sunt si cei care au disponibilitate si vointa sa fie tot mai buni lideri prin felul in care folosesc conversatiile de recunoastere a progreselor. Fie ca sunt in sedinte, workshop-uri, intalniri individuale, fie ca sunt conversatii spontane in birou sau in viata personala, acesti manageri si-au insusit cu usurinta un mod in care pun in evidenta progresele, au invatat pe “ce” si “cum” sa puna accentul pentru a creste sentimentele de autonomie si incredere in sine a celor cu care lucreaza. Recunoasterea progreselor creeaza resurse suplimentare pentru toti aflati la “aceeasi masa”, inclusiv pentru managerii insisi.

Conversatiile de redirectionare

De multe ori, chiar si cei mai buni dintr-o echipa deraiaza de pe drumul lor – este in natura umana. Rolul tau ca manager este sa le spui inca de la inceput ca se pot baza pe tine pentru a-i redirectiona si ca intentiile pe care le ai sunt de a-i sustine, de a-i proteja de la o risipa inutila de resurse in directii irelevante. Competentele de redirectionare iti vor aduce multa credibilitate si vei fi perceput ca un manager matur, cu adevarat preocupat de interesele si evolutia celor pe care ii conduci. Dezvolta-ti aceste competente, aliniaza-le onest la una din valorile tale constructive si vei simti in timp cum ti se va simplifica viata.

Conversatiile de sumarizare

Spune-le oamenilor ce ai invatat de la ei, fa-le recomandari despre cum sa faca diferit lucruri similare in viitor, creeaza ocazii in care sa-i incurajezi sa reflecteze si sa-si dezvolte creativitatea, arata-le ceea ce au facut bine – conversatiile de sumarizare intaresc astfel relatia de incredere si cresc impactul pozitiv al leadership-ului tau in cadrul echipei. Conversatiile de sumarizare, conversatiile de “debriefing” te ajuta sa-ti cresti calitatea vietii, te invata sa fructifici la maxim rezultatele pe care le ai si sa celebrezi fara exaltare efortul pe care oamenii l-au depus.

 

CURS OPEN: First-time Manager – Virtual Classroom (6 ore)