Construirea increderii: 3 lucruri pe care managerii buni le stiu
Cum participi in organizatia ta prin conversatii reale despre construirea increderii? Ce au de facut managerii sa-si construiasca constient si continuu increderea in timp ce isi fac si munca care trebuie facuta? Cum pot fi managerii convinsi de beneficiile pe care le pot avea, daca construiesc in echipa lor un mediu de lucru cu un nivel mai inalt de incredere reciproca?
Managerii buni fac o prioritate din construirea increderii pentru ca stiu ca asta ii face mai puternici si mai generosi in acelasi timp. Managerii buni sunt curajosi si asta i-a facut sa descopere cum sa fructifice energia si ambitiile oamenilor pe care ii conduc – isi intaresc mereu increderea in fata acestora. Managerii buni stiu ca increderea de care se bucura este una din cele mai importante motivatii si satisfactii personale in acest rol.
Iata mai jos trei lucruri pe care le stiu managerii buni despre construirea increderii
Un manager bun stie ca va avea sustinerea echipei sale si satisfactii personale reale daca construieste sentimentul de incredere
Nimeni nu reuseste de unul singur. Aroganta de a presupune ca nu ai nevoie de echipa ta, ca daca esti managerul “lor” ai implicit si sustinerea “lor”, e o atitudine care se plateste mai mereu cu preturi greu de imaginat in momentul in care gandesti asa. “Cu cat managerul este mai deschis la influenta celor pe care ii conduce, cu atat mai eficace vor fi cu totii” – spune una din recomandarile cercetarii nationale “Leadership/Impact” realizate de Human Synergistic Romania. Un manager bun a invatat lectia asta: asculta cu intentia de a se lasa influentat daca doreste sa primeasca sustinere.
Un manager bun stie ca, pentru a fi de incredere, trebuie sa-si intareasa continuu anumite comportamente
Sa fie capabil sa conduca, sa actioneze cu integritate, sa fie in serviciul celor pe care ii conduce si sa isi respecte promisiunile. Unii exceleaza la unele aspecte, altii la altele. E greu sa fii un manager de incredere cand descoperi (ceea ce altii vedeau deja de mult) ca esti mai mult in slujba agendei si intereselor tale, decat a echipei tale sau a organizatiei tale.
Un manager bun stie ca trebuie sa aiba o mentalitatea matura si competentele necesare
Asta, pentru a putea purta conversatii care sa construiasca increderea sau sa o reconstruiasca. Managerii buni incep sa-si gaseasca si sa-si acorde tot mai mult timp pentru a se pregati pentru conversatiile cheie pe care le au: isi gasesc timp intre rapoartele facute pe holurile aeroporturilor unde calatoresc, apeleaza pentru asta la coach-ul lor sau la managerul lor direct, iau foarte in serios ocaziile in care le pot practica. Managerii buni stiu cum sa-si ajusteze mentalitatea si convingerile astfel incat sa puna etica in relatiile cu cei din jurul lor.
Scopul pentru un manager bun care construieste increderea constant, o re-construieste atunci cand este afectata, are o semnificatie care depaseste obiectivele sale curente de performanta si depaseste cadrul organizatiei. Cand esti atent sa-ti construiesti increderea in fata celor pe care ii conduci, te bucuri de un nivel superior de calitate a vietii, simti un echilibru mai solid si ai sentimentul umanist al contributiei la o lume mai buna!