ABORDAREA POTRIVITA PENTRU A CRESTE CALITATEA CONVERSATIILOR SI A COMUNICARII IN ORGANIZATII

Conversațiile deschise și oneste îmbunătățesc încrederea reciprocă, lucrul în echipă și contribuie semnificativ la o cultură organizațională constructivă și agilă. Angajații care nu stăpanesc aceste conversații scad eficiența proceselor de colaborare, amplifică situații conflictuale, contribuie la scăderea angajamentului și a responsabilității personale.

Programul Conversational Capacity dezvoltă abilitățile oricărui angajat de a purta conversații constructive pentru a gestiona mai bine subiectele dificile și conflictuale, pentru a-și crește autonomia personală și pentru a fi un membru al echipei mai bun. În plus, managerii care stăpanesc aceste conversații, arată respect autentic și castigă mai multă implicare și angajament din partea celor pe care îi conduc.

Doar 15% din angajații rezidenți în țările Europei de Est declarau în 2018 într-un studiu Gallup că sunt cu adevarat implicați la locul de muncă. Un studiu Korn Ferry 2020 (CEO Pulse Survey) ne spune că 33% din executivii intervievați consideră autenticitatea o caracteristică esențială pentru managerii care doresc să câștige încrederea celor pe care îi conduc, cu atât mai mult în aceste vremuri tulburi.

Ce ar fi diferit daca angajatii ar sti cum sa se implice mai bine in conversatii dificile?

Programul Conversational Capacity intareste fundatia unei culturi agile care sprijina adaptarea mai rapida la schimbare a oamenilor si a organizatiei. Ajuta la canalizarea energiei care se risipeste in interactiuni defensive si neproductive, spre conversatii eficiente, inbeneficiul tuturor.

Sustine angajamentul

Cand oamenii au conversatii deschise si relevante, creste moralul si reapare entuziasmul.

Creste agilitatea

Constructiv inseamna agil. Dialogurile de calitate aduc solutii rapide, contributii din partea tuturor, inovatie, progrese neasteptate si o viteza mai mare de adaptare la schimbare.

Creste eficienta executiei

Scade risipa de energie si de resurse pe conversatii irelevante. Executia se face intr-un timp mai scurt, cu mai putin efort si cu mai putina rezistenta.

Elementele programului CONVERSATIONAL CAPACITY

Programul Conversational Capacity imbunatateste capacitatea unui individ sau a unei echipe de a se implica intr-un dialog deschis, constructiv si non-defensiv, despre subiecte dificile, in circumstante provocatoare. Imbunatateste astfel agilitatea, inovatia, capacitatea de adaptare la schimbare si eficienta.

Programul sustine dezvoltarea participantilor in urmatoarele arii:

  • Constientizare: Participantii invata sa observe cand propriile lor reactii de tip “fight-or-flight” (“lupta-sau-fugi”) provoaca disconfort si insecuritate pentru cei cu care comunica, facandu-i sa nu mai asculte cu adevarat. Acest lucru ii ajuta sa gestioneze mai constient si mai responsabil conversatiile provocatoare.
  • Mentalitate: Creeaza apetit pentru explorarea unor perspective diverse si disponibilitate pentru a asculta si intelege opinii contrare, pentru ca acolo este zona cu potentialul cel mai mare pentru crestere si invatare.
  • Abilitati: Imbunatateste utilizarea a patru comportamente esentiale conversatiilor constructive: doua abilitati pentru a vorbi cu adevarat deschis, transparent si doua pentru a arata curiozitate sincera. Folosirea lor potrivita creeaza zona optima pentru dialog.