Ascultarea este poate cea mai importanta competenta de leadership pentru un manager. Competentele de ascultare creeaza relatii de calitate, construiesc incredere, sunt indispensabile cand vrei sa sprijini pe cineva sa-si gaseasca singur solutii la provocarile pe care le are. Managerii care stiu sa asculte obtin un nivel mai mare de angajament si de responsabilitate din partea celor pe care ii conduc, iar atunci cand membrii echipei se asculta mai bine unii pe altii, creste nivelul de colaborare, se reduc blocajele si jocurile de putere.

Scopul programului:

Programul ofera un spatiu de practica si o ocazie de insusire a atitudinilor si a comportamentelor care cresc impactul ascultarii, ajutandu-i pe manageri sa fie lideri mai buni. Participantii descopera ca, atunci cand sunt ascultati cu adevarat, oamenii devin mai autonomi si coopereaza mai bine, isi fructifica mai bine calitatile si punctele forte, iau decizii si rezolva probleme punand la baza valorile lor constructive.

Cui se adreseaza:

  • Managerilor care doresc sa-si intareasca competentele fundamentale de leadership;
  • Managerilor care vor sa delege mai bine si sa stapaneasca conversatiile de motivare, crescandu-si totodata profesionalismul si satisfactia in interactiunile cu subordonatii lor
  • Oricarui angajat care doreste sa colaboreze mai bine cu colegii sai, care doreste sa-si dezvolte competentele de coaching sau sa solutioneze mai constructiv conflictele atunci cand apar.

Sesiuni si momente cheie:

  • Auto-evaluarea competentelor de ascultare: puncte tari si provocari ca ascultator. Scopul si intentiile cu care ascult;
  • “Listening Lab”: exersarea ascultarii in teme relevante si de interes pentru fiecare participant
  • Ascultarea neproductiva: experimentarea celor mai frecvente obiceiuri cand pretindem ca ascultam
  • Competentele fundamentale ale ascultarii: exersarea a 5 competente cheie
  • Ascultarea in conversatiile de leadership: cum ascult in cele patru stiluri de leadership: directiv, indrumator, facilitativ si delegativ. Exersarea ascultarii in cadrul fiecaruia din aceste stiluri de leadership

 


Format:

  • Workshop de sine statator: ½ zi sau 1 zi
  • Parte a unui alt program de dezvoltare, a oricarei sesiuni de follow-up sau unui altui proiect
  • Parte a unui eveniment de kick-off sau eveniment de echipa
  • Subiect pentru interventia unui speaker la o conferinta sau alt eveniment intern

Asistenta in implementare:

  • Sesiuni de supervizare si “peer-coaching”
  • Team-coaching

Instrumente optionale

  • DiSC, 5 Behaviors
  • Human Synergistics
  • Lost Dutchman Simulation
  • Team Building Simulations

CONTACTEAZA-NE!