In martie 2015, unul din liderii comertului online din Romania ne-a contactat pentru a-l sprijini in implementarea unui program de dezvoltare organizationala care sa introduca un limbaj comun managerial in intreaga organizatie. Cum ritmul de business este extrem de intens, provocarea a fost de la inceput aceea de a construi sesiuni pragmatice, atractive si relevante pentru munca de zi cu zi a celor care urmau sa participe – si in acelasi timp, sa fie aliniate temelor prioritare ale echipei executive.

Procesul de lucru

Am lucrat cateva luni alaturi de responsabilii interni pentru succesul acestui program, pentru a-l configura astfel incat sa raspunda nevoilor curente ale managerilor. In plus, intregul program a debutat cu pasul “0”: workshop-uri pentru consultantii interni pentru a le oferi acestora cunostinte si abilitati suplimentare care sa-i sprijine in rolul pe care il au de a oferi servicii de suport clientilor interni.

Pasul 1 al programului, denumit “Essentials for managers”, este adresat angajatilor care sunt noi in rolul managerial in aceasta companie si este reprezentat de un workshop de doua zile construit in jurul a trei teme: “Building trust as a manager”, “Setting motivating goals” si “Listening Skills”. Am lucrat impreuna cu clientul la calibrarea si dozarea fiecarei teme din workshop, am pilotat cu o grupa varianta la care am ajuns pe hartie si am imbunatatit-o dupa o sesiune de debriefing si am ajuns la un design care are impactul pe care ni l-am dorit.

SLII Experience

Odata fixate sau re-fixate competentele manageriale cheie, acestea se impletesc si formeaza limbajul comun al leadership-ului situational, limbaj a carui implementare se face printr-un workshop de 2 zile, “SLII Experience”, si unde participa cei care au parcurs “Essential for managers”. Pentru companie, “SLII Experience” pune la dispozitia managerilor un sistem de lucru practic al carui rol este de a creste calitatea si eficienta interactiunilor acestora cu echipele lor. Programul continua cu workshop-uri de practica a cate 1 zi care sa exerseze adaptarea stilului de leadership la nevoile de sustinere pe care le au membrii echipelor.

Impact

Multi participanti sunt foarte satisfacuti cand descopera cum sa-si structureze profesionist conversatiile cu subordonatii pentru a le raspunde potrivit si intr-un timp cat mai scurt nevoilor acestora, pentru a-i ghida sa lucreze din ce in ce mai mai autonom pentru scopul pe care il urmaresc.