Esti antreprenor si vrei ca firma ta sa fie lider? Cateva lucruri pe care trebuie sa le stii

O firma este lider atunci cand isi defineste o misiune, un scop prin care sa contribuie la o societate mai buna si realizeaza zi de zi acest scop prin sustinerea oferita angajatilor, prin serviciile pe care le ofera sau prin produsele pe care le fabrica.

Are un set de valori bine definit prin care isi realizeaza misiunea, valori care se regasesc zi de zi in sedintele din firma, in procesele de lucru si in conversatiile interne, dar si in interactiunile cu clientii, cu partenerii de business din piata.

A fi lider inseamna sa fii o firma deschisa, sa te lasi influentat de concuretii tai, sa inveti de la ei si sa le multumesti onest pentru asta. A fi lider inseamna sa lucrezi dupa niste standarde si sa aduci inovatii care ii inspira pe concurentii tai sa devina mai buni de la o zi la alta. A fi o companie lider insemna sa impartasesti cu cei din domeniul tau lectiile si esecurile pe care le ai. A fi o companie lider inseamna sa te implici in educarea clientilor, in sprijinirea furnizorilor tai, inseamna sa contribui la cresterea standardelor din piata ta prin inovatii si cooperare. A fi o firma lider presupune sa fii o firma cu un scop si un caracter de urmat, un scop si un caracter la un standard care face lumea mai buna.

A fi lider nu inseamna sa fii cea mai mare companie din domeniu si cu cea mai mare cifra de afaceri sau cu cei mai multi clienti. A fi lider nu inseamna sa detii o pozitie de putere pe piata, ci sa distribui si altora puterea pe care o detii, sa ajuti si alte companii sa creasca. Calitatea standardelor companiei tale, natura scopului si natura valorilor reflectate de deciziile si comportamentele organizatiei in spatiu public fac sau nu din compania ta un lider. Ai concurenti care iti solicita sprijinul si sfaturile? Ai concurenti care te sustin, te recomanda sau iti apreciaza in mod public realizarile? Ai concurenti cu care cooperezi si te consulti pentru a-ti imbunatati propria activitate sau pentru a-ti contura o viziune si mai ambitioasa? Sunt doar cateva intrebari care sa te ajute sa descoperi in ce moment de evolutie este compania ta catre un rol de lider.

A fi antreprenor si a-ti dori o companie lider este o alegere personala, dar asta nu iti va aduce implicit un profit mai mare sau taxe mai mici de la stat. Daca esti de parere ca societatea noastra are nevoie de lideri, construieste o companie eliberata de frica supravietuirii, eliberata de dorinta de a face business facand angajatilor si clientilor promisiuni de care nu se tine, o firma care nu traieste in iluzii. Inseamna sa construiesti o firma cu o stima de sine sanatoasa, cu un sens al existentei si care contribuie la o Romanie mai buna. Lucruri suficiente pentru o calitate mai inalta a vietii unui antreprenor. Profitul devine astfel un semn de recunostinta pe care il ai de la comunitatea in slujba careia esti.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn9