3 moduri prin care iti poti ajuta echipa sa aiba succes

Sa ii sprijini pe oameni sa aiba succes la locul de munca este poate cea mai importanta misiune a unui lider apreciat. Pentru a sustine aceasta directie, este importanta o schimbare a perspectivei de la una centrata propriului scop la una in sprijinul celorlalti (Servant Leadership). In cadrul conferintei Blanchard Summit 2017 la care am participat alaturi de colegii mei, l-am auzit pe Ken Blanchard spunand:

“Servant leaders don’t think less of themselves
They just think about themselves less often.”

Construind mai departe pe aceasta idee, sunt 3 tipuri de ajutor pe care managerii il pot oferi fiecarui om din echipa: ajutor pentru a intelege mai bine scopul, ajutor cu privire la cum pot sa genereze rezultate excelente si ajutor in privinta aspectelor care influenteaza moralul. Ati intalnit o persoana care sa nu fie interesata de aceste trei lucruri?

Sa le reiau:

1. Claritate asupra obiectivelor este primul lucru pe care un manager il are de oferit oamenilor. Sunt multe situatiile in care echipa nu stie (sau uita!) unde trebuie sa ajunga, la ce anume contribuie sau cum arata o munca bine facuta. In conversatiile despre directie este critic si raspunsul la intrebarea “De ce?”.

2. Odata ce stiu unde este important sa ajunga, angajatii au nevoie sa inteleaga cum sa ajunga acolo cat mai bine. Nevoia aceasta este cu atat mai mare mai ales in situatiile in care drumul este confuz si solutiile nu sunt la indemana. Rolul unui lider este sa ii ajute pe cei din echipa sa fie mai buni, sa identifice arii pentru dezvoltare si sa genereze conversatii de coaching care sa sustina cresterea competentelor. Una din intrebarile pe care le poti folosi pentru a deschide aceasta conversatie este: ce simti ca iti lipseste pentru a ajunge acolo unde vrei sa fii?

3. Sunt multe lucruri care afecteaza moralul angajatilor. Din pacate de cele mai multe ori conversatiile despre emotii sunt evitate (mai ales despre emotiile care nu contribuie la o stare de bine la locul de munca). Daca un manager si un contribuitor nu vorbesc despre cum se simt, atunci cum vor putea lucra mai bine impreuna si sprijini reciproc? A intreba in mod autentic “Ce pot sa fac ca sa te ajut?” deschide un dialog si incurajeaza colaborarea pentru a depasi situatiile dificile impreuna.

Cred cu tarie ca relatia manager-angajat presupune ajutor reciproc asa ca voi reveni cu un articol care sa arate modurile in contribuitorii individuali pot la randul lor sa isi sprijine managerul.

In incheiere mai vreau doar sa subliniez ca un lider apreciat este un lider care ii sprijina si ii influenteaza pe oamenii din jurul sau sa creasca si sa ajunga acolo unde acestia isi doresc.