3 lucruri care ii fac pe clientii tai sa te recomande mai departe

A lucra astazi intr-un business inseamna munca intensa. Fie ca esti la inceput de cariera, in vanzari, in operatiuni, in senior management sau CEO, daca vrei sa te ridici la standardele care vrei sa te reprezinte lucrurile nu se intampla de la sine. Daca “a fi in serviciul celorlalti” este o valoare pentru tine si personal si profesional, standardele la care aspiri sunt cu adevarat inalte. Mai mult, este simplu de observat in ce masura clientii iti sunt adevarati ambasadori si te recomanda mai departe.

Read More

De ce iti recomandam sa citesti “The Leadership Challenge 2017”

Cartea este probabil cea mai bogata culegere de exemple si momente de leadership scrisa vreodata pentru manageri! Am descoperit-o in 2001 si nu stiam la acea vreme reputatia pe care o are: eram prea tanar ca sa inteleg ca valoarea ei vine din simplitate si eleganta. Odata cu maturizarea mea, executivii care ne parcurg programul de leadership cu acelasi nume spun acum cuvinte precum:
“pragmatica”, “practica”, “strategica”, “umanista” atunci cand ii invit sa descrie experienta pe care o au la finalul workshop-ului.

Read More

#SelfLeadership. Mihaela Popa, Head of Human Resources Hella: “Nu cred ca poti sa conduci oamenii daca nu iti construiesti o relatie bazata pe comunicare si incredere”

Provocarile prin care trec companiile din Romania sunt tot mai mari si tot mai diverse: de la atragerea si valorizarea oamenilor, la cresterea competitiei si nevoia de inovatie. Cei care sunt manageri simt din plin aceste provocari, iar managerii responsabili fac din dezvoltarea lor un proces constant. Am stat de vorba cu Mihaela Popa, Head of Human Resources la HELLA Corporate Center Romania, despre self-leadership, ascultare si valori personale si profesionale. 

Read More

3 moduri prin care iti poti ajuta echipa sa aiba succes

Sa ii sprijini pe oameni sa aiba succes la locul de munca este poate cea mai importanta misiune a unui lider apreciat. Pentru a sustine aceasta directie, este importanta o schimbare a perspectivei de la una centrata propriului scop la una in sprijinul celorlalti (Servant Leadership). In cadrul conferintei Blanchard Summit 2017 la care am participat alaturi de colegii mei, l-am auzit pe Ken Blanchard spunand:

Read More

#SelfLeadership: Cristina Otel, Learning & Development Manager Oracle Romania: “Daca nu exista incredere de ambele parti in relatia manager-subaltern, nu cred ca ne putem astepta la rezultate foarte bune”

Cristina, esti primul facilitator din Romania care a fost certificat in urma cu multi ani sa lucreze cu programul Self-Leadership de la Ken Blanchard. Cum ai ajuns sa lucrezi cu acest program? Care este valoarea pe care acest program o aduce participantilor? Dar managerilor acestora? Dar organizatiilor care aleg acest program?

Acum 10 ani aveam un manager din Statele Unite. Cunoștea foarte bine modelul de Leadership Situațional și, uitându-mă acum în urmă, îmi dau seama că îl și aplica. Mă rugase să mă documentez despre furnizori locali de servicii de training care să țină cursul pentru managerii din organizația noastră și să văd dacă exista vreo variantă ca eu să obțin certificatul de trainer intern, ca mai apoi să livrez cursul de Leadership Situațional Individual către contributorii individuali. Așa am ajuns să mă întâlnesc cu Rareș Manolescu, să particip la cursul în varianta open și să obțin certificarea. De atunci și până acum am avut ocazia să susțin cursul de peste 60 de ori, cu peste 500 de participanți.

Read More

Experienta Leadeshipului Situational II la Facebook

Mike Rognlien, Builder of Awesome Managers, este cel care a implementat strategiile de dezvoltare ale leaderilor de la Facebook. Una din convingerile sale, pe care o impartasesc in intregime, este ca programele de leadership ar trebui sa fie disponibile tuturor. Este nerealist sa astepti schimbari profunde atunci cand implementezi programe de dezvoltare doar pentru un grup mic de oameni si sa crezi ca ei vor schimba mai departe organizatia. De exemplu, un training despre cum sa fii mai eficient poate ajuta punctual, dar asta nu va produce schimbari profunde la nivel de cultura in organizatie.

Read More

Cum sa fii proactiv in relatie cu managerul tau direct

Intr-o lume tot mai nebuna, climatul din organizatii este tot mai provocator: cand lucrurile merg prost, oamenii incep sa dea vina in primul rand pe o autoritate superioara, iar in organizatii cea mai la-ndemana este managerul direct. “Nu-i pasa decat de el insusi!”, “E o scorpie!”, “Habar nu are cum sa conduca!” – sunt cuvinte frecvent auzite si atribuite celor care ne conduc.

Read More

Legendary Service: Cum reusesti sa castigi loialitatea clientilor tai

Cum reusesti sa castigi loialitatea clientilor tai? Cum ajungi ca ei sa se gandeasca la ceea ce le oferi tu ca fiind nu doar bun, ci foarte bun sau exceptional, “legendary”? Esti constient de valoarea unui customer service de calitate si, prin contrast, de impactul asupra business-ului a unor servicii de calitate medie sau nesatisfacatoare? Care este impactul emotional pe termen lung a unor interactiuni – pozitive sau negative in mintile oamenilor?

Read More

#SelfLeadership. Oana Truca, HR Manager Skanska Romania: “Nu poti conduce oameni si organizatii daca nu esti capabil sa te conduci, in primul rand, pe tine insuti”

Competentele pentru autonomie sunt esentiale in ziua de azi. Din punctul tau de vedere, care ar fi trei competente necesare angajatilor care vor sa aiba un sentiment mai puternic de autonomie in companiile in care lucreaza si de ce crezi ca acestea sunt importante?

Cred cu tarie ca nu doar angajatilor, ci oricarei persoane ii sunt foarte utile autocunoasterea, increderea in sine si controlul emotional. Cu cat te cunosti mai bine si iti descoperi plusurile si minusurile, cu atat cresc sansele de a deveni un adult echilibrat emotional, cu o viata fericita si care depaseste cu succes provocarile vietii. Organizatiile de succes au angajati care se cunosc pe ei insisi, capabili sa dezvolte relatii profesionale eficiente si armonioase astfel incat sa-si atinga potentialul maxim care aduce beneficii atat pentru ei cat si pentru organizatie.

Read More