#SelfLeadership: Cristina Otel, Learning & Development Manager Oracle Romania: “Daca nu exista incredere de ambele parti in relatia manager-subaltern, nu cred ca ne putem astepta la rezultate foarte bune”

Cristina, esti primul facilitator din Romania care a fost certificat in urma cu multi ani sa lucreze cu programul Self-Leadership de la Ken Blanchard. Cum ai ajuns sa lucrezi cu acest program? Care este valoarea pe care acest program o aduce participantilor? Dar managerilor acestora? Dar organizatiilor care aleg acest program?

Acum 10 ani aveam un manager din Statele Unite. Cunoștea foarte bine modelul de Leadership Situațional și, uitându-mă acum în urmă, îmi dau seama că îl și aplica. Mă rugase să mă documentez despre furnizori locali de servicii de training care să țină cursul pentru managerii din organizația noastră și să văd dacă exista vreo variantă ca eu să obțin certificatul de trainer intern, ca mai apoi să livrez cursul de Leadership Situațional Individual către contributorii individuali. Așa am ajuns să mă întâlnesc cu Rareș Manolescu, să particip la cursul în varianta open și să obțin certificarea. De atunci și până acum am avut ocazia să susțin cursul de peste 60 de ori, cu peste 500 de participanți.

Read More

Experienta Leadeshipului Situational II la Facebook

Mike Rognlien, Builder of Awesome Managers, este cel care a implementat strategiile de dezvoltare ale leaderilor de la Facebook. Una din convingerile sale, pe care o impartasesc in intregime, este ca programele de leadership ar trebui sa fie disponibile tuturor. Este nerealist sa astepti schimbari profunde atunci cand implementezi programe de dezvoltare doar pentru un grup mic de oameni si sa crezi ca ei vor schimba mai departe organizatia. De exemplu, un training despre cum sa fii mai eficient poate ajuta punctual, dar asta nu va produce schimbari profunde la nivel de cultura in organizatie.

Read More

Cum sa fii proactiv in relatie cu managerul tau direct

Intr-o lume tot mai nebuna, climatul din organizatii este tot mai provocator: cand lucrurile merg prost, oamenii incep sa dea vina in primul rand pe o autoritate superioara, iar in organizatii cea mai la-ndemana este managerul direct. “Nu-i pasa decat de el insusi!”, “E o scorpie!”, “Habar nu are cum sa conduca!” – sunt cuvinte frecvent auzite si atribuite celor care ne conduc.

Read More

Legendary Service: Cum reusesti sa castigi loialitatea clientilor tai

Cum reusesti sa castigi loialitatea clientilor tai? Cum ajungi ca ei sa se gandeasca la ceea ce le oferi tu ca fiind nu doar bun, ci foarte bun sau exceptional, “legendary”? Esti constient de valoarea unui customer service de calitate si, prin contrast, de impactul asupra business-ului a unor servicii de calitate medie sau nesatisfacatoare? Care este impactul emotional pe termen lung a unor interactiuni – pozitive sau negative in mintile oamenilor?

Read More

#SelfLeadership. Oana Truca, HR Manager Skanska Romania: “Nu poti conduce oameni si organizatii daca nu esti capabil sa te conduci, in primul rand, pe tine insuti”

Competentele pentru autonomie sunt esentiale in ziua de azi. Din punctul tau de vedere, care ar fi trei competente necesare angajatilor care vor sa aiba un sentiment mai puternic de autonomie in companiile in care lucreaza si de ce crezi ca acestea sunt importante?

Cred cu tarie ca nu doar angajatilor, ci oricarei persoane ii sunt foarte utile autocunoasterea, increderea in sine si controlul emotional. Cu cat te cunosti mai bine si iti descoperi plusurile si minusurile, cu atat cresc sansele de a deveni un adult echilibrat emotional, cu o viata fericita si care depaseste cu succes provocarile vietii. Organizatiile de succes au angajati care se cunosc pe ei insisi, capabili sa dezvolte relatii profesionale eficiente si armonioase astfel incat sa-si atinga potentialul maxim care aduce beneficii atat pentru ei cat si pentru organizatie.

Read More

#SelfLeadership. Constantin Balan, Director Adjunct HR – Training, Alpha Bank Romania: “Cel mai important este sa realizezi ca nu te face nimeni lider si nici nu te nasti lider, lider devii.”

Competentele pentru autonomie si proactivitate sunt esentiale in ziua de azi. Din punctul tau de vedere, care ar fi trei competente necesare angajatilor care vor sa aiba un sentiment mai puternic de autonomie in companiile in care lucreaza?

Sentimentul de autonomie intr-o companie il dobandesti dupa ce iti asumi un anumit grad de reponsabilitate si esti constient de ceea ce poti face, ce nu poti face si unde mai ai de dezvoltat. Ca sa realizezi asta inseamna ca ai deja un obiectiv legat de tine, de job-ul tau. Ca angajat nou intr-o companie, sentimentul de autonomie poate fi redus, pana in momentul in care incepi sa cunosti cu adevarat job-ul, colegii, sefii, cultura organizationala. Esti dependent de cei din jurul tau, dar daca ai un obiectiv il poti dezvolta si dupa un anumit timp il traiesti pe deplin, asta iti da acel sentiment de autonomie.

Read More

#Burnout. Iulian Olariu: “Traim intr-o cultura in care vrem si trebuie sa demonstram lucruri. Avem nevoie sa muncim intr-un ritm sustenabil.”

Luna de luna, ne-am propus sa dezbatem cele mai “aprinse” subiecte din viata angajatilor din Romania si sa luam pulsul companiilor din Romania, printr-o serie de articole-interviu cu facilitatorii Human Invest. Tema acestei luni este #Burnout si discutam cu Iulian Olariu, Senior Consulting Associate Human Invest.

Read More

#SelfLeadership. Marius Tanase, Executive Director Farmexpert: “Oamenilor le place sa fie luati in calatorii cu scop nobil”

Marius, ai peste 15 ani de experienta manageriala, la nivel operational si strategic. Care sunt cateva convingeri personale care te-au ajutat cand ai avut reusite ca manager si care sunt unele care au lucrat in defavoarea ta in acest rol?

Am 16 ani de experienta in vanzari si 14 in management, iar primii doi ani din cariera am fost reprezentant de vanzari, cu alte cuvinte om de teren. Sunt cateva lucruri pe care mi-am bazat intreaga cariera: increderea in sine, sinceritatea, realismul (nu de fiecare data sub forma compromisului). Am fost un tip direct in relatiile cu clientii si colegii. Poate prea direct. Dar cred ca oamenii cu chef de munca si de reusite prefera la orice ora lista de mai sus uneia definite prin multa diplomatie, vorba lunga si sa ti se spuna altceva decat se gandeste de fapt.

Read More

Cum sa te asiguri ca echipa ta va fi mai buna dupa fiecare team building

De cate ori se apropie momentul unui nou team building, stabilirea acestuia este mereu o provocare pentru persoana responsabila. Si chiar daca multe idei si programe sunt la un click distanta, iar internetul este o sursa inepuizabila de tematici, trebuie sa luam in calcul ca sunt mult mai multi factori care influenteaza succesul unui team building, pe langa ideea propriu-zisa.

Read More